Elárulok egy titkot. Kezdjük a legelején. Szóval az első Minneres rendezvény 2014 novemberében egy 3D nyomtatásos esemény volt, ahol 7 résztvevőből 4 az ismerősöm volt 🙂 Azután egy ideig nem csináltam rendezvényeket, kivártam. 2016 januárjában éreztem úgy, hogy ideje olvasói találkozót rendezni, mert már van akkora az oldal. És arra gondoltam, a találkozókkal tudom megadni azt a pluszt, amivel nőhet a Minner, és különbözhet a többi blogtól, portáltól. Kell az offline jelenlét, nincs mit tenni. Szépen ki is alakult, hogy a találkozókon volt 12-25 fő, 1,5-2 havonta volt rendezvény. (régebben egyébként én szerveztem már tőzsdés rendezvényt, még brókerként). Az év nyarára már túl voltam 3 rendezvényen. És akkor találkoztam két másik üzleti bloggerrel kapcsolatépítés miatt. Itt jön az érdekes rész.
Szóval először is ők leszólták a vállalkozási ötleteimet, ahogy az egyik fogalmazott „jó pofák a vállalkozási ötletek” (egyébként egy kis üzleti blogjuk van, semmi extra :P). Én ezt okosan kezeltem, inkább nem szóltam semmit, már akkor jól kezeltem a kritikát. (Meg ott végre látszott, nem én vagyok egoista, hanem ők, valamiért lenézték a Minnert…) Rákérdeztem, miért gondolja így, mi a problémájuk az ötletekkel? Erre mondja, hogy pl. valamelyik ötletben írtam a rendezvényszervezésről, és hogy szerinte kevés dolgot írtam le, nem ilyen könnyű a szervezés, ők tudják, sok ilyet szerveztek.. És akkor mondom nekik, azért, aki elolvassa, csak utána néz a többi teendőnek, beszél könyvelővel… valamit dolgozzon is az ötlettel. És akkor jött a reakció, hogy dehát ilyen amúgy se működne, azt mondták, látszik, hogy nem szerveztem még rendezvényt. Rájuk hagytam. Aztán…
Hazafelé azon gondolkodtam, hogy csak azért is megmutatom nekik, dacból. No, meg miközben mondtam nekik az érveket, magamat meggyőztem, hogy a Minnernél sokkal jobban rá kell állnom a rendezvényekre. Nemcsak a Minner növekedése miatt, hanem több területet is tudok vele erősíteni, kiegészíti az üzleti modellemet (pl. reklámozókkal való tárgyalásnál már előnyben leszek, jó alap). 3 rendezvényen 2016-ban akkor már túl voltam, úgy gondoltam, jöhetne valami nagyobb, vagy legalább dolgozzam ki úgy, hogy profitáljak belőle. Szerinted véletlenek a póker versenyek? Vagy, hogy volt olyan találkozó, amikor egy észt startup beszélt az applikációjukról? Vagy a mozizás?
Bizony! Sikerült olyan üzleti modellt összeraknom, hogy a rendezvények szervezése így nekem nem kerül nagy költségbe, sőt, bevételt hoz. Tavaly szeptembere óta így a Minnerhez köthető rendezvények már több százezer profitot hoztak. Hát még ezután a Névjegykirállyal karöltve olyat találtunk ki, hogy…, és még a Vállalkozói pókerversenyről nem is beszéltem, továbbá a giga Minner-rendezvényről, ami ősszel lesz valószínűleg. A Minner hasít! Arról nem is beszélve, hogy brandépítés szempontjából az offline rendezvények nagyon fontosak, erősítik az oldalt.
És a legviccesebb, hogy ezt le is írtam a Minneren: 147. ötlet – kávézós, éttermes rendezvényszervezés (extraprofittal)
Igaz, hozzáigazítottam az én üzleti modellemhez, így elég speciális változata az előbb belinkelt ötletnek, de az alapja az.
A cikksorozat további részei:
- 1. rész: Már az oldal indulása előtt értékesítettem a reklámhelyeket – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 2. rész: Honnan van ennyi információm? “Milán, te mindenhez értesz?” – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 3. rész: A Minner 3 éve számokban egy infografikán – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 4. rész: A Google marketingesének egy mondata megváltoztatta a Minnert – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 5. rész: Így alakult át a Minner üzleti modellje az elmúlt 3 év alatt. Sikeres és bukott projektek is voltak – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 6. rész: A legnehezebb dolog fenntartani, hogy portálszerű oldalnak lásd a Minnert, és ne egy vállalkozás promóciós weboldalának – Minner a kulisszák mögött