A Google marketingesének egy mondata megváltoztatta a Minnert – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 4. rész

Dátum

Megosztás

2014-ben a Minner első hónapjaiban ráértem előadásokra járni (a legtöbb rendezvény délután vagy este volt). Főleg az ingyenes rendezvényeket kerestem. Budapesten nem volt olyan hét, hogy 2-3-ra el ne tudtam volna menni. Meglepődnél, hogy mennyi információt lehet szerezni, ingyenes előadásokon, rendezvényeken. Arról nem is beszélve, hogy a kapcsolati tőkéd is nőhet. Szóval, miért is változtatta meg a Google marketingese a Minnert?

Kezdjük a legelején. Ahogyan azt a cikksorozat első részében olvashattad, reklámhelyeket értékesítettem a Minneren 2014-ben. Ez volt az első üzleti modell, amit alkalmaztam az oldalon. Először az volt a reklámozási lehetőség az oldalon, hogy PR cikk + ingyen banner. Már akkor is sejtettem, hogy a bannert szinte ingyen kell adnom, mert annál értékesebb a cikk. A PR cikket úgy magyaráztam az embereknek, hogy nem teljesen PR tartalom lesz, hanem annál sokkal könnyedebb, populárisabb tartalom, és a nem a cégről írok benne, hanem a célközönségnek íródik a tartalom, amiben szerepelni fog a cég promóciója, ajánlata, vagyis fizetett blogbejegyzés lesz… Ezt így értékesítettem addig, amíg el nem mentem a Corvinus Egyetem ingyenes előadására, ahol a Google Magyarország marketingese beszélt (2014 őszén, pontos dátumot nem tudok, bárki beülhetett az eseményre – én nem voltam Corvinusos, már javában dolgoztam).

Amikor elkezdett beszélni a reklámozás trendjének átalakulásáról és arról, hogy a cégeknek egyre jobban kell figyelniük a tartalomelőállításra, ekkor mondott egy mondatot: „A tartalommarketing és a szponzorált tartalmak a cégek marketingjében egyre nagyobb teret fognak nyerni az elkövetkező 5 évben”. Miközben erről beszélt a content marketing kifejezést többször használta, illetve a natív hirdetést is említette. Azonnal rákerestem a Google-ban. És igen! Én végig ezt értékesítettem, csak nem tudtam, hogyan nevezik. Ekkor még itthon gyerekcipőben járt ez a terület (bizony alig 3 év alatt került előtérbe). Mondhatni, hogy a Google marketingese jól jósolt, mert azóta nincs olyan marketingrendezvény, ahol ne lenne a téma a tartalommarketing. Valószínűleg később ugyanúgy találkoztam volna a kifejezéssel, de így volt a legjobb.

Az előadást követő napokban lázasan alakítottam át a szövegeimet, amivel megkerestem a leendő reklámozókat, illetve a tárgyaláson elhangzó szövegeket is módosítottam. A telefonbeszélgetések után mindig emailt is küldtem, ezt szintén módosítottam az új információk alapján. Jah igen, el is felejtettem mondani: az előadás után csak úgy faltam a content marketinggel, szponzorált tartalmakkal kapcsolatos információkat, cikkeket, videókat, blogbejegyzéseket, könyveket.

Gyártottam a szponzorált tartalmakhoz kapcsolódó blogbejegyzéseket. Így már, hogy volt neve, könnyebb volt róla beszélni, mégse PR cikket értékesítettem.

Ekkor kezdtem el azt használni, hogy mindenhol írtam, mondtam azt, hogy

„Kezdjük el a közös munkát!”

Ez volt a zárszó az emailekben, levelekben, tárgyalásokon. Nagyon hatásos volt ez a lezárás.

Konklúzió

Megéri sok-sok rendezvényre eljárni, nyitott szemmel, „füllel’ járni. Ez a kis apróság akkora lendületet hozott a Minnerbe, és motivált is egyben, hogy ezután ugrásszerű fejlődésnek indult az oldal. Egyrészt fenntartotta a saját hitemet az oldalban, hogy igenis működni fog, be fog jönni.

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!