22. üzleti ötlet: Az anyagban a profit. Na nem arra gondolok most, hanem az információra

Dátum

Megosztás

Tudtad, hogy az idő pénz? Sok olyan szolgáltatás létezik, amivel más cég, vállalkozó (adott) munkájának idejét le tudod csökkenteni, és ő ezért fizetni fog. A következő ötletem is ebből indul ki. Azért fizetnek neked a cégek, hogy a keresőt, az internetet használod.

Ez az ötlet is aktualizálva lett 2018-ban, a 2015 óta írt vállalkozási ötlet rovat folyamatosan frissítésre kerül. 

22. vállalkozási ötlet: Szövegíróknak, újságírónak, marketingeseknek anyaggyűjtés

Tudtad, hogy sok újságíróból lesz később szövegíró? Főleg marketingcégeknek írnak cikkeket, blogbejegyzéseket, reklámszövegeket, prospektusokat készítenek… Sok céges blogot marketingcégek írnak, és ide sokszor olyan tartalmat állítanak elő, amihez sok információ kell, ennek megkeresése sokszor egy-egy bejegyzésnél is akár 1-2 órába is tarthat. Főleg, ha videóról vagy például infografikáról van szó. Sok marketingcég kezel vállalati Facebook oldalakat, amikhez további tartalmakra van szükségük. Továbbá egyre több cég, vállalkozó a saját marketingjével azért szenved, mert nem jut idő anyaggyűjtésre. Tehát te ezeknek a cégeknek gyűjtenél információkat, cikket, anyagokat, képeket, videókat, infografikákat. Akár szerkeszthetnél grafikonokat, infografikát… Ezzel az ő munkájukat segíted. Téged pedig azért fizetnek, hogy keresgélsz az interneten. Van erre kereslet? Naná! Sőt valójában ezt a feladatot legtöbbször a virtuális, vagyis a távol asszisztens látja el. Legalábbis nálam. Van például a képkeresés, azt utálom a legjobban, mert nagyon hosszadalmas. A távoli asszisztensekről ebben a cikkben olvashatsz: Otthonról dolgoznál, vagy munka mellett? Értesz az adminisztráláshoz, szövegíráshoz, Excelhez…? Legyél virtuális (távoli) asszisztens

Ehhez az ötlethez szükséges az, hogy tudj angolul, hiszen sok tartalmat külföldön érünk el. Igaz annyira nem hátrány, ha nem tudsz. További ötlet, hogy én például sokszor megyek könyvesboltokba ötletért, aztán máris könnyű felhasználni az infót az adott cég blogbejegyzésére.

Célpiac: Marketingcégek, újságírók, szövegírók, weblapkészítők, sőt akár KKV-k is.
Konkurencia: Hasonló munkát maximum az asszisztensek végeznek.
Megvalósítás, üzlet:
0. lépés: Hallgasd meg az ötlet hanganyagát, a szöveg után találod!
1. Készíts egy weboldalt.
2. A weboldalon emeld ki, hogy te időt spórolsz nekik!
3. Írj blogot. Főleg marketingeseknek és szövegíróknak szóljon, hiszen ők a célpiacaid.
4. Járj konferenciákra, ismerkedj a nagy cégekkel, és vázold fel nekik, mennyi idejük jut majd a marketingeskedésre, míg te elvégzed a piszkos munkát.
5. Készíts tervet, mit hol keresel. Később már ezzel te magad is időt spórolsz. Lehet, hogy egy-egy anyag összegyűjtése nem lesz több 10 percnél, amiért időarányosan szép pénzt kapsz.
Profitvárakozás:
Kérhetsz projektenként is 2-5 ezer forintot, de ilyen esetben az óradíj is magas lehet, mert elég csak 10 órát foglalkoznod mondjuk egy céggel (óránként 2-3 000Ft-ot is elkérhetsz). Vagy havidíjasíthatod is a szolgáltatásodat. Könnyen megtaláljátok azt, hogy milyen kategóriában kell keresned (pl. wellness) tartalmakat, haszon infókat…., ezeket folyamatosan eljuttatod a megbízóidnak. Külön árat határozhatsz meg hírekre, infografikákra, grafikonokra (statisztikákra), videós alapanyagokra… Mivel jól bejáratott csatornáid lesznek, így a te időd is lerövidül. Havidíjban pedig 50-100 ezer forintot is kérhetsz egy-egy cégtől. Jó pénz azért, hogy internetezel. 🙂
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te üzleted:
Plusz szolgáltatásként pedig magad is írhatsz teljes tartalmakat, amiket neki már át sem kell írni.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!