65. üzleti ötlet: szabadúszó Facebook oldal kezelő, hirdetés menedzselő

Dátum

Megosztás

Tudtad hogy a cégek fizetnek azért, hogy kezelje valaki a Facebook oldalukat, illetve egyéb közösségi oldalukat? Azért fizetnek (külsős cégnek, szabadúszóknak), mert nehéz olyan embert találniuk az alkalmazottaik között, aki nem nyűgként éli meg a Facebook oldal kezelést. Hát még a bonyolult hirdetési felület! Általában hamar el is halnak azok a próbálkozások, amikor cégen belül oldják ezt meg. Van ennek piaca 2019-ben? Gondolhatod, amikor olvasod ezt a cikket, amit egyébként már 2015-ben megírtam. Nem véletlenül aktualizálom most, mert igenis van létjogosultsága! Egyrészt a Facebook még mindig az online marketing megkerülhetetlen csatornája, másrészt ezt a piacot is érinti a munkaerőpiaci válság, kevés a jó szakember.

Ez az ötlet 2019. novemberében aktualizálva lett! 

65. vállalkozási ötlet: Facebook oldal kezelő, közösségi oldal menedzser

A vállalkozásod szolgáltatása tehát az, hogy a cégek közösségi oldalait menedzseled. Ez nem olyan könnyű, mint elsőre látszik, főleg 2018 óta. Még korábban 2015 és 2017 között én is Facebook oldal kezelő voltam. A Minner.hu üzemeltetése mellett nyújtottam ilyen szolgáltatást különböző cégeknek. És még 2019-ben is van olyan konzultációm, ügyfelem, akiknél Facebook marketing stratégiát találunk ki. Anno én kezeltem például a Wella Professional’s globális márka FB oldalát. Most már elárulhatom, havi 150 000 forintért (több mint 1,5 évig, külsősként, szabadúszóként). De több kisebb cégnek is vittem a kampányait.

Nos, akkor még napi szinten sokat kellett egy oldallal foglalkozni, ma már ez nincs így, mióta drasztikusan csökkentek az organikus (ingyenes) poszt elérések, helyette átterelődött a fókusz a hirdetéskezelésre és a kampányokra.

Már könnyebb dolgod is van 2019-ben egy ilyen munkánál, de egyben nehezebb is.

  • Korábban jobban volt látszatja a FB oldal kezelő munkának, mert érdemes volt napi 1-2-szer is akár posztolni, mert organikusan nagy elérést lehetett generálni. Most 2019-ben már heti 3-5 poszt is bőven elég egy céges Facebook oldalra. Annyira leestek az organikus elérések.
  • A fókusz sokkal inkább a hirdetések kezelésén és a kampányokon van. De ettől még kell posztolni organikusan is, de az amolyan extra.

Az első kérdés, ami felvetődhet benned az, hogy mivel tudod meggyőzni majd a cégeket, hogy téged válasszanak. Érdemes keresni egy olyan ismerőst, akinek van céges oldala és neki ingyen megcsinálod 1-2 hónapig. Fontos, az is, hogy szánjon rá napi 500-1000 Ft-ot minimum Facebook reklámra is, mert így lesz jól látható eredménye, vásárlások, látogatás a weboldalán, Facebook aktivitások növekedése. Hetente elég 3-5 posztot kitenni a Facebook oldalra. Vizsgáld meg a lájkolók összetételét és próbálj meg minden rétegre egy-egy posztot kitenni, így az ingyenes elérés is nagyobb lesz. Szerezz minél több gyakorlatot! A posztodról tudja a Facebook, hogy kinek kell megmutatni, érdemes a szövegezést jól átgondolni (abból tudja).

Két szolgáltatásra lesz érdemes koncentrálnod:

  1. Havonta fix összeg keretében kezeled egy cég Facebook oldalát és hirdetéseit, kampányait. – Legalább költsenek Facebookon 100 000 forintot, akkor éri meg igazán + a te béred. Ami havi 40-70 000 Ft legyen/cég.
    Fontos itt te készíted el a képeket, szövegeket, állítod be a hirdetéseket (nem a te hirdetési fiókodból, hanem az övékéből).
  2. Óriási a kereslet arra, hogy csak leülsz a céggel és átnézitek 1-2 óra alatt a Facebook oldalát, módosítjátok a hirdetéseket, átbeszélitek mikor, hogyan posztoljon. Egy-két beállításban segítesz neki, mint például a Facebook pixel beállítása. Ezt lehet úgy, hogy első alkalom 2 órás és elkérsz érte 30 000 forintot. Utána pedig minden havi találkozó 1-1,5 órás és 15 000 Ft-ba kerül. Te nem posztolsz, te csak segítesz!

Mivel tudsz kiemelkedni?
2019-ben azoknak megy jól a Facebook marketing, akik:

Itt a Minner képzésből meg is tudod ezt tanulni! Facebook marketing tanfolyam online, otthonról. A cégek is ebből tanulnak, sőt több Facebook oldal kezelő is elvégezte már a képzést). Vagy a szabadúszó képzés, ott is benne van a Facebook + további marketing tudásanyagok.

Célpiac: kisvállalkozások
Konkurencia:
 óriási a hiány a jó Facebook marketingesből!
Megvalósítás, üzlet:
1. Képezd magad! Sajnos már egyre nehezebb online ingyenesen innen-onnan összegyűjteni az információkat, mert annyira komplex a Facebook marketing. Bár emiatt van ugye ez az üzleti lehetőség! És utána is folyamatosan kell majd képezni magadat.
2. Érdemes ismerős cégének a Facebookját elvállalni, hogy még jobban beletanulj, kelleni fog a tapasztalat az ügyfelekhez.
3. Egy blogot és egy weboldalt mindenképpen készíts a cégednek. Én anno ilyen szolgáltatásra a Minnert használtam. Reklámoztam és online jöttek az érdeklődők.
4. És persze stílusosan Facebookon is hirdesd magad. Rengeteg cégvezető jelen van, vagyis az ügyfeleid.

Profit várakozás:
Egy-egy ilyen oldal kezeléséért elkérhetsz havi 50-70 ezer forintot, sőt akár többet is. De képzeld csak el, hogy 50 ezer forintot kérsz el havonta, 10 céget kell meggyőznöd és havi 500 ezer forint folyik be, KATA egyéni vállalkozóival 450 000 nálad is marad, 50 000 csak az adó.

Hasonló ötletek még:

Szabadúszó vagy már? Vagy pedig szeretnél az lenni?

Jelentkezz a Minner képzésére most! Szabadúszó képzés eléréshez kattints ide!
Az oktatás során belemerülünk az online marketingbe is, sőt a blogírásba. Így olyan szolgáltatásokat is tudsz adni az ügyfeleknek, mint Facebook oldal kezelés vagy blogírás, online marketing. Kattints ide és csatlakozz a tanítványokhoz!

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Austin Distel / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!