Egy új piaci lehetőséget hoztak a közösségi oldalak. Nem teljesen új üzleti ötletről írok most, mert már részben létezett régebben is. A közösségi oldalak aktívabb megjelenése, illetve az okosmobilok elterjedése most hozta el igazán az ilyen oldalak sikerét. Valószínűleg a „lájkvadász oldalak” kifejezés nem lesz ismeretlen számodra, ők is a hirdetésarbitrázst használják ki. Mi is ez?
Minden elköltött 1 Ft-ra 2 Ft bevétel
Tudtad, hogy sokszor a nagy hazai portálok is ezt az elvet követik? Kicsit más módon, de valójában ugyanezt. A hírkereső oldalakhoz hasonló híraggregátor oldalaknak fizetnek, hogy látogatókat tereljenek az oldalaikra, ahol eladják a hirdetéseket, reklámcikkeket nagyobb cégeknek, ügynökségeknek. Kell egy weboldal, ahová tereled a látogatókat több csatornáról is (Facebook, Instagram, email, Google, keresőoptimalizálás…). Az oldalon reklámokat helyezel el. Alapesetben Google Adsense reklámokat szoktak kihelyezni, vagyis a Google hirdetési rendszerét használják. Itthon sajnos keveset fizet/kattintás, de pl. angol/német nyelven már szépen hozhat a konyhára, főleg akkor, ha idehaza költöd el. Arra gondoltam, hogy egy pontokba szedett listában mutatom be a működésüket:
- Tervezés! Ez legyen az első. Itthon is jól működtethető egy ilyen oldal, lásd a nagyobb lájkvadász portálok esetében, ők legtöbbször Google Adsense bevételből élnek, de lehet az is a célod, hogy így felhúzol egy oldalt, és:
- Eladod.
- Kiadod a reklámhelyeket reklámügynökségeknek, amivel még több pénzt tudsz szerezni.
- Tovább lépsz, és az adott téma keretein belül webshopot hozol létre, vagy más üzletet húzol fel. Tudod már sok embert érsz el. (Napi 20-70 000 látogatóról beszélünk ebben az esetben.)
- Létrehozol egy weboldalt, blogot, amit felöltesz tartalommal valamilyen témával kapcsolatban. Pl. mobiltelefon-tesztek, mobilapplikáció(játék)-tesztek, infografikák, bulvárhírek, lájkvadász tartalmak, DIY blog, receptek
- Elkészíted hozzá a Facebook és egyéb közösségi oldalakat. A Facebook azért jó, mert olcsón tudsz majd reklámozni rajta. Továbbá az összegyűjtött követőkért egyszer kell fizetned (természetesen lesz lemorzsolódás), utána jó eséllyel sokáig kattintgatnak a posztokra, így maximalizálni tudod a profitod. Aki picsog a FB elérés csökkenéséről valószínűleg sz@r tartalmat állít elő. Erről cikk >>> Alacsony a Facebook elérésed? Ne pánikolj! Itt az oka, mutatom miért.
- Folyamatosan kommunikálsz a közösségi oldaladon, hogy a megfelelő számban áttereld az embereket az oldaladra. Továbbá vásárolsz Faceobook-hirdetéseket is. Ezt két okból:
- Azért, hogy növeld a látogatottságod, és a kattintások után pénzt kapj. Jó tartalommal 3-5 Ft/kattintást tudsz elérni. Adott tartalmakat reklámozol, a kattintás után azonnal a weboldaladra kerül a látogató.
- A Facebook reklámok hatására elkezd nőni a követőtáborod is. Aminek köszönhetően organikusan (ingyen) is elérnek a tartalmak a követőkhöz, amivel máris spóroltál.
- Ha keresőoptimalizálásba is beleásod magad, akkor jó tartalmakkal, folyamatosan „ingyen” látogatókat tudsz generálni az oldaladra. Érdemes erre ráállni! Erről cikk: Ingyen látogatók, vásárlók a Google-ból (SEO, keresőoptimalizálás tippek) – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 9. rész
- Kreatív hírlevélkampányt csinálsz. Ha ügyes vagy 10-20 forintért meg tudsz szerezni egy feliratkozót. Így egy ügyes hírlevél-koncepcióval 10-20 000 feliratkozó esetén már fel tudsz mutatni profitot.
- A cél: Stabilan napi 30-70 000 látogató elérése. Ebből már jól lehet profitálni.
- Rövid időn belül akár te magad is szerezhetsz nagyobb szponzort az oldaladra, ami megdobja majd a bevételeidet.
- Extra ötletek:
- Blog.hu-s blogot hozol létre azért, hogy többször is index címlapra kerülj, és áttereld egy adott Facebook oldalra a látogatókat. Itt inkább az idő lesz a pénz, amit elköltesz. Erről itt írtam: Kerülj az index címlapjára bloggerként – egy komplett piac épült rá
- Chatrobotok, chatbotok használata: Nagyon jó konverziót mutatnak, sokkal jobb, mint a hírlevél. Itt is el tudod érni, hogy áttereld az embereket a weboldaladra.
Gondold tovább ezt az ötletet! Nézd át a Minner több, mint 150 vállalkozási ötletét, és nézd meg, melyik passzolhat ehhez. Még tartalom vagy téma ötleteket is fogsz találni!
[adrotate banner=”5″]