Te sem szereted a hitelkártya-ügynököket a plázákban? – Így vágnék hozzád 200 forintot :) (Gerillamarketing ötlet a cikkben!)

Dátum

Megosztás

Téged is szólítottak már le úgy, hogy megkérdezték van-e hitelkártyád, vagy repültél-e már WizzAir-rel…? Ehhez hasonlókat szoktak kérdezni a plázákban, vagy kihelyezett standokon a „szegény” hitelkártya-értékesítők. Látom, ahogy kikerülik őket az emberek, vagy lehet, hogy megállnak, de azért elég küszködős a dolog. Nem lennék a helyükben, bár valószínűleg így is van valamennyi konverziójuk. Nehéz értékesíteni az biztos. Tegnap a Minner Fórumon a Gerillamarketing volt a téma, és jött egy ötletem ezzel kapcsolatban, sőt, kettő is. Vagyis olyan gerillamarketing akció, amit akár az Erste Bank, Raiffeisen… akár másik hitelkártyát értékesítő cég meg tudna csinálni. Azért írom le, hátha inspirál téged, tovább tudod gondolni a saját üzletedben is. 
Amikor nekifekszem egy gerillamarketing kitalálásának, mindig átgondolom, mi az, ami a legjobb érv az adott termék/szolgáltatás mellett, illetve felírok minden jellegzetes dolgot, ami a cégre vonatkozik.  Így arra hegyezzem ki a műveletet. Itt ebben az esetben a pénzvisszatérítés, amivel egyébként ők is érvelnek.

1. ötlet: Hozzád vágok egy 200-ast

Anno egyszer már majdnem jó kérdéssel szólítottak le. Megkérdezték, mennyit költöttem az egyik boltban, mert így meg tudják mondani, mennyit spóroltam volna, mennyi visszatérítést kaptam volna a hitelkártyámra. Na, most azért volt fura a kérdésük, mert valójában ehhez semmi közük, és ahogy megfigyeltem, utána ez volt az első reakciója a többi embernek is. Helyette én egy-kétszer ellőném azt a gerillamarketing akciót, hogy… Először is biztosan felvenném kamerára, így minimum egy akciókamera (pl. GoPro) kellene. 

Néhány emberhez határozottan közelítenék, és azt mondanám, mikor látnám, hogy kijön egy olyan boltból, ahol a hitelkártyáján kapna vissza pénzt: „Itt van 200 forint, ennyit biztosan visszakaptál volna, ha a hitelkártyánkat használtad volna. Szép napot!” Majd ott hagynám, vagy a másik verzió, hogy a 200-assal együtt adnék neki szóróanyagot is azonnal.

2. ötlet: Blokk automata, ami pénzt ad ki

642746925a07a52577a87c9713d29b45--clever-advertising-advertising-campaignDugd be a blokkod, majd kiad pénzt. Készítenénk egy olyan valóságnak tűnő automatát, amire nagy betűvel ki lenne írva, dugd be a blokkod, és várd a pénzt! Bedugja a blokkot, és kiadsz szintén a fenti példa alapján 200 forintot, plusz a blokkot (azt azért ne vegyétek el), plusz szóróanyagot.

Ott lehet egy hostess is, aki segíti az embereket. Szintén elég 100 ember, 20 000 forintba kerül, fel kell venni kamerára. Megosztani a közösségi oldalakon…

Ehhez kapcsolódó cikk: Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!