Startup ötlet: 12. Celeb „karrier” applikáció – pl. Berki Krisztián, Kasza Tibi, Győzike app

Dátum

Megosztás

Külföldön nagyon népszerűek a celebekhez köthető „kalandjátékok”, ahol legtöbb esetben a sztárrá válás lépcsőfokain mehetünk végig az applikációban, játékban. Ezek közül legnépszerűbb a Kim Kardashianról szóló: KIM KARDASHIAN: HOLLYWOOD, amit már 10 millióan letöltöttek. De van itt Gordon Ramsay app is,  vagy a legújabb ilyen celeb applikáció Nicki Minaj -ról szóló THE EMPIRE.

Itt egy rövid példa (felgyorsított felvétel) ilyen játékra, majd a videó alatt jöjjön Magyarországra szóló applikáció ötlet, vagyis ötletek.

Az ötlet röviden:

„A” ötlet
A fenti külföldi példákhoz hasonló applikáció magyar celebekkel felvértezve. Mivel kisebb a piac, mint az előbb feltűntetett globálisabb applikációk esetében, így az applikáción belüli vásárlások nem fogják meghozni a kellő sikert, ezért valami extra is kell hozzá, vagyis egyéb üzleti modellt kell alkalmazni. (lent olvashatsz róla).
„B” ötlet
Előre lefejleszteni egy olyan „játék-keretrendszert”, amit tovább tudsz adni pl. a TV társaságoknak, hogy könnyedén lefejlesszék a saját celebjeikről szóló játékot. Ehhez hasonló ötletről már írtam, csak át kell emelni ide néhány elemét: Startup ötlet: 5. város/régió applikáció franchise, egyéb app franchise
Itt értelemszerűen a továbbértékesítésbőé, vagy havidíjakból van a bevételed.

A probléma / Lehetőség felvázolása (Problem / Opportunity)

Amikor egy-egy hazai celebet adott esetben több tízezren, sőt több százezren követnek, akkor adott a lehetőség arra, hogy nagy tömegeket vonzzon egy róla szóló applikáció. Annyi letöltést és aktív felhasználót vonzhat, ami már fel tudja kelteni a szponzorok figyelmét is, illetve a kereskedelmi TV-k figyelmét is. Főleg így olyan applikációt kapnak a felhasználók, amit többször is használnak adott időszak alatt.

Megoldás (Solution)

„A” ötlet esetében,
Megkeresni olyan celebeket, akik nyitottak lennének ilyen applikációban szereplésben, és velük előnyös üzletet kötni. Ha úgy nézzük, arra kell rávenned őket, hogy társak legyenek, mivel valószínűleg másik esetben sok pénzt kérnének az applikációban szereplésért. További megoldás lehet, hogy egy-egy nagyobb kereskedelmi csatornát kezdesz el behálózni az ötlettel, természetesen már megvalósítási tanulmánnyal, tervvel mész.
Fontos! Már rendelkezned kell arra az időre olyan kapcsolatokkal, programozókkal, akik el tudják készíteni az adott applikációt. Illetve a sztori kitalálásához valószínűleg be kell vonnod egyéb szakembereket is (pl. meseírót, szövegírót…)
„B” ötlet esetében
Kihagyod a celebeket és a TV-ket, és elkezditek a keretrendszert, az alapokat lefejleszteni, ami után már könnyebben, gyorsabban elkészülhet egy celeb játék. Itt már azonnal 2-5 milliós költséggel kell számolnod.

Üzleti Modell (Business Model)

Miből lesz a bevétel?

„A” ötlet esetében

  • applikáción belüli vásárlások
  • applikáción belüli rajongó shop
  • szponzorok/támogatók
  • Egyéb eset: Egy TV csatorna megbíz fix díjért cserébe, hogy ilyen celeb applikációkat készíts neki.

„B” ötlet esetében

  • egyszeri díj, amiért a keretrendszert megkapják (ezzel spórolnak)
  • havidíj, amiért a frissítéseket megcsináljátok

Kiket érdemes megkeresned? (Néhány példa:)
Schobert Norbert, Kasza Tibor, Berki Krisztián, Sebestyén Balázs, Majoros Péter ‘Majka’, Dukai Regina, Liptai Claudia, Nádai Anikó, Győzike, Tóth Gabi… elég sok celeb szóba jöhet.

Hogy keresd meg őket? Illetve a TV csatornát?
Nem írok le ördöngősséget: Menj oda és beszélj velük!!!

Versenyelőny (Competitive Advantage)

Ha sikerül együttműködni az adott celebhez köthető TV csatornával, akkor olyan területet szerzel meg, amiből nehéz lesz kirobbantani. Ez már csak rajtad múlik.

Piacra lépési stratégia (Traction)

Figyelem! Az ötlet startup ötlet, mert könnyen külföldre is átvihető, klónozható az ötlet pl. szomszédos országokban. Nem kell egyből startupra gondolni, és egyből költekezni. Ha külső tőkést is be akarsz vonni, akkor érdemes már először kicsiben elkezdeni, és úgy növekedni, majd már számokkal alátámasztva több tőkét is be tudsz vonni. A „B” ötlet mégjobban startuposítható, franchiseosítható.

Első lépés („A” ötlet esetében).
Ha nem értesz az applikáció fejlesztéshez, keress olyat, aki ért hozzá. Ne félj attól, hogy lenyúlják az ötleted, nem fogják!! Egy ötlet semmi, a megvalósítás, na az már valami.
Második lépés, az elsővel párhuzamosan:
Keress egy szöveg- vagy meseírót. Nézzétek át a fent említett külfödi appokat, és vázoljatok fel néhány lehetséges „forgatókönyvet”.
Harmadik lépés:
Keresd fel direktben a celebeket, vagy ügynökeiket, vagy a TV csatornákat.
Negyedik lépés
Keress nagyobb szponzorokat, nagyobb márkákat (pl. Coca-Cola, vagy divat márkákat…)

Ha további kérdésed van, akkor írjál a Minner Facebook chatjén keresztül és kérdezz az ötletről. Valósítsd meg minél előbb! Hajrá! Sok sikert! Tudod, ez csak egy inspiráció, neked kell tovább gondolnod, megvalósítanod!!! 

További ötletek:
Startup ötlet: 1. Affiliate rendszer üzemeltetése – cégek és weboldal/blog tulajdonosok összekapcsolása
Startup ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek
Startup ötlet: 3. Referencia kell – portál
Startup ötlet: 4. Instagram képből bevétel – instastock
Startup ötlet: 5. város/régió applikáció franchise, egyéb app franchise
Startup ötlet: 8. ötlet – Okos otthon, IoT eszközök a lakásban
Startup ötlet: 9. barter oldal/közvetítő, időbarter portál
Startup ötlet: 10. Online pénztárca transfer portál/online pénzváltó/küldő – Fintech startup ötlet
Startup ötlet: 11. havidíjas weboldal szolgáltatás üzemeltetése

Fotó: Google

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!