Én szinte mindegyik nagyobb startupos, üzleti, vállalkozós csoportban benn vagyok. Bár inkább megfigyelő szerepet töltöm be (néha kommentelek, és posztolok is), de sok előnyöm származott már belőle, hogy ott vagyok ezekben a csoportokban. Mit csinálj? Miért jó? Meg tudod ebből a cikkből.
Startup vállalkozók
A legnagyobb startupos csoport. Közel 10 000 tagja van már. Régebben aktívabbak is voltunk, most már kicsit lejjebb ment a lendület. Mindenesetre ezt a csoportot ajánlani tudom, mert itt ténylegesen fenn van az is, aki itthon startupokkal komolyabban foglalkozik, sőt még kockázati tőkések is ott vannak.
Naponta figyelem a csoport bejegyzéseit, mert:
– több olyan cikket is megosztanak, amit máshol nem találnék
– mindig ragad rám valami új információ
– az új startupokra egyből fel tudok figyelni
– időnként rá írok egy-egy olyan emberre, akivel jó kapcsolatot tudok kialakítani, tehát kapcsolati tőke miatt is
– néha jól szórakozok a nagy vitákon
StartupKultúra
Ezt a csoportot heti szinten látogatom, itt is fel-fel tűnik egy-egy érdekes tartalom, amit érdemes elolvasni.
Startup Huszárok
A legfiatalabb Startup csoport, így itt a legkönnyebb kitűnni akkor, ha elkezdesz masszívan posztolni 🙂
Vagyis aktívan kommentelni, posztolni… Ezt a csoportot is arra használom, mint a Startup vállalkozósat.
Startup munkák
Szerintem ezt a csoportot nem kell magyaráznom. Főleg programozóknak érdemes ide belépni, munkát is szerezhetnek itt, vagy bedolgozhatnak egy-egy projektbe.
KKV Marketing csoport és KKV Üzleti csoport
Nos itt már érdekesebb a helyet. Mind a két csoportban megtalálhatók húsvér vállalkozók (nem csak marketingesek használják). Rengeteg értelmes és hasznos beszélgetést olvasok ebben a csoportban. Sokat tanultam a beszélgetésekből. Sőt én még ügyelet is szereztem innen 🙂 , pedig nem cápázok és írok rá mindenkire.
Sokszor megfigyeltem, hogy a felhasználók kikérik weboldalukról, promóciójukról a csoport véleményét. És tényleg hasznos válaszok jönnek. Általában segíteni akar mindenki. A csoportokban is van marketing lehetőség, az információk gyűjtésén kívül. Elvégre, ha meghatározó személyiség tudsz lenni egy több tízezres csoportban, akkor azaz üzletedre is kihat (persze ki kell használod).