Mennyi követő kell ahhoz, hogy abból bevételed legyen? Mire költs? Ötletek a cikkben!

Dátum

Megosztás

Amikor közösségi oldal „felhúzásán” gondolkodunk, akkor mindig felmerül bennünk a kérdés: Mire költsünk? Új követők szerzésére? Csináljunk nyereményjátékot? Kell a sok követő? Mennyi követőnk legyen? Hogy vegyem rá őket, hogy vásároljanak? Ez a cikk segítségedre lesz abban, hogy megfelelően tudj tervezni.

A minimum elérése

A legnagyobb közösségi oldalon, a Facebook-on 1000 követőszám az, amivel már lehet mit kezdeni, és még a cégünk, termékünk iránt is nagyobb lesz a bizalma a leendő vásárlóinknak, érdeklődőinknek. Nagyrészt tehát ez a minimum lájkszám arra jó, hogy az új érdeklődők nagyobb eséllyel kövessenek minket, és legyen aktivitás a posztjainkon (lájk, komment, megosztás).

Kell nekem mindenki?

Tedd fel ezt a kérdést, amikor elkezdesz reklámozni. Igazából lehet, hogy most meg fognak kövezni a marketinges szaktársak, de néha olyan követők is „hasznosak”, kellenek, akik lehet, nem fognak vásárolni, de rajtuk keresztül eljutunk olyanokhoz, akik viszont igen. Azt mondom, hogy a követők 70%-a legyen olyan, hogy akár potenciális vásárlóvá tudod konvertálni őket, de nem baj, ha a maradék 30%-ék csak „turista”, nézelődik. Ők is hasznosak lehetnek számodra.

Hirdessek, vagy ne hirdessek követőszerzésre?

A válasz egyértelműen nem, vagyis lesz kivétel. Alap esetben hívd fel a figyelmét más csatornákon, hogy kövessenek, direktbe ne csinálj olyan reklámot, hogy kövessék az oldalad, főleg akkor, ha új érdeklődőkre célzol (olyanokra, akik még nem jártak a weboldaladon, vagy régóta nem jártak). Igen, ebből már sejtheted is, mi lesz a kivétel.
Először nézzük meg, mivel szerezz minőségi követőket úgy, hogy nem lájkreklámmal hívod fel az emberek figyelmét:

  • Facebook-on például reklámozd a posztjaidat, főleg azokat, amik tényleg a célcsoportodnak szólnak. Elsődleges tehát mindig a vevőszerzés, célcsoportra való hirdetés legyen a Facebook reklámjaidnál, és ne a követőszerzés. 
  • Vedd rá az embereket, hogy írjanak neked chaten, vagy emailt. Válaszban kérd meg őket, hogy kövessenek.
  • Ha szervezel eseményeket, vagy azt reklámozod a közösségi oldaladon, akkor már nyert ügyed van, már a szövegben fel tudod hívni a figyelmét, hogy lájkoljon, továbbá így még a célcsoportot is szűröd.
  • Vásárlóidnak hívd fel a figyelmét akár szóban, akár emailben a vásárlásuk után.
  • … és még rengeteg eszköz. Ha további  ötletekre vágysz, és rendbe akarod szedni a Facebook marketingedet, akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide<<<

Mikor reklámozd direktben azt, hogy kövesd a … oldalt?

Bár a fenti listába is beleírhattam volna, de én jobbnak látom különszedni. Először is elengedhetetlen, hogy gyűjts remarketing adatbázist. Vagyis, akik jártak az oldaladon, őket eltárolja a Facebook vagy a Google. Később rájuk úgy tudsz hirdetni, hogy csak előttük jelenik meg a felhívás. Időnként erre szánj pár ezer forintot, mondjuk havonta egyszer. Tovább is tudsz szűrni a célcsoportban is, és például olyanokra ráhirdetni, akik már nézték a kapcsolat menüpontot, vagy látták az akciódat, landing oldaladat…. Mennyivel nagyobb az esély, hogy követnek, igaz? Sőt, még minőségi követőket is szerzel.

Kell a kommunikáció

Nagyon fontos, hogyha a célcsoport érdeklődési köréhez tartozó információkat reklámozol, akkor ténylegesen minőségibb követőket tudsz szerezni, mármint olyanokat, akik később vásárlóid lehetnek. Ha nem is vásárolnak, akkor bevonzza a barátait. Tudod, a legtöbb barátunkkal nagyrészt hasonló az érdeklődési körünk.

Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)

Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketing oktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek, és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide <<<

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!