83. üzleti ötlet: Az ételek IKEA-ja, alapanyag házhozszállítás biznisz egy kis csavarral

Dátum

Megosztás

Nehéz megfogalmazni ezt az új üzletágat, vállalkozás ötletet, amit a magyar alapítású Kitchenbox behozott külföldről. Megvalósították itthon azt, amit a tengerentúlon a Blue Apron amerikai cég. Az utóbbi cég havonta 2 millió csomagot szállít ki szerte az USA-ban, és 500 millió dollárt ér. Mit is csinálnak? Előrecsomagolt alapanyagokat recepttel együtt házhozszállítják, és neked már csak főzni kell. Még a répát is megpucolják, és a fűszereket gondosan kimérik, pont annyit, amennyire szükséged van. Utóbbi azért is előnyös, ha mondjuk valami speciális fűszert használsz nem kell megvenned az egészet. Van hely a piacon? Naná!

83. vállalkozás ötlet: Előrecsomagolt alapanyag házhozszállítás + recept

Update!!! 2020. 06. 22. a koronavírus elhozta a cég tündöklését. A tőzsdei árfolyama is megnégyszereződött, mert egy alternatíva az étel beszerzésére. Sőt! Azért növekedett a forgalom, mert kiváltotta részben az éttermeket, sőt még a ételrendelést is. Étterembe korlátozottan mennek az emberek (még mindig), az ételrendelés pedig szinten kerülik. Vagyis úgy fogalmaznék utóbbira nem került át a forgalom, ami kiesett a menüzőktől. A home office a cégeknél legalább októberig fennmarad, sőt egyes jelzések szerint decemberig.

Mielőtt rátérnénk a lényegre van néhány fontos információ. Ez az üzleti megoldás is azért lett népszerű, mert valamennyire átérzed az IKEA hatást. Persze a főzésnél egyértelmű, hogy saját magad alkotod. de mégis hozzátartozik a márkaépítéshez az,  hogy így használod a cég „termékét”.  Ami az egyik legnagyobb probléma a területen, amit jól leírt a The Motley Fool ebben a cikkében az az árazás. Ha erre egy nagyon jó megoldást kitalálsz, akkor még nemzetközi piacon is nagyot szakíthatsz. Az a baj, hogy mindennap nem éri meg egy 4 tagú családnak a Blue Apronról rendelnie az USA-ban. Szinte az egész éves élelmiszer keretüket kimerítené, és még csak a vacsorát oldották meg ezzel. Persze nem kell mindig onnan rendelni, de elvileg maga az ötlet az, hogy megkönnyítse a főzést.

a, ötlet: Nyugodtan másold le az ötletüket, a piacon még egyrészt van hely is, másrészt nem mindig az első piaci szereplő lesz a befutó. Lehetséges, hogy te jobban fogod ezt csinálni. Van egy réteg, aki ezt igényli. Sőt azt is mondhatom, ha csinálsz például családi csomagot, illetve egyéb extra csomagokat, akkor piaci fölénybe kerülhetsz. Az emberek szeretik a recepteket is, és régen láttam ennyire jó ötletet mostanában. Nézd meg a Kitchenbox weboldalát, illetve a Blue Apron-t is, és vegyítsd az ötletüket. Az előfizetéses modellre is érdemes koncentrálni. A randi csomag is jó ötlet lehet, erre főleg férfiak lesznek jó célcsoport (utóbbi saját Minner ötlet)
b, ötlet: A BlueApron úgy szélesítette a célcsoportját, hogy boltokban is elkezdte árulni. Az egyik legnagyobb áruházlánc a Costco üzleteiben árulják a kis összeállított csomagjaikat. Főleg háziasszonyok a célcsoport. Míg az alap előfizetéses modelljükben arra is koncentrálnak, hogy új ételekkel, fűszerekkel kísérletezzenek az emberek és új ételeket tanuljanak meg, addig a boltokba megvehető összeállításokat, csomagokban hétköznapibb ételek vannak. Természetesen ez is kapcsolódhat az „a” ötlethez, vagyis ahhoz az üzleti modellhez. Úgy látom a fenti leírt problémát részben ezzel megoldották, de csak részben. 

Célpiac: főleg városiak, sokat dolgozók, irodai dolgozók. Az irodai dolgozókra külön ráállnék (ez például a Youtyúk esetében nagyon bejött).. Vagy azok, akik új ételeket próbálnának ki, tanulnának meg. További célcsoport a gluténérzékeny, vagy egyéb ételallergiás emberek, nekik külön ételcsomagok.
Konkurencia: az említett Kitchenbox
Megvalósítás, üzlet:
1. Vedd fel a kapcsolatot a beszállítókkal, őstermelőkkel
2. Jár utána milyen engedélyeztetésre lesz szükséged.
3. A recepteket gondosan tervezd meg, legyen változatos, igazítsd az alapanyagokhoz
4. A recepteket mindenki szereti olvasni a weben, megosztani… így a közösségi oldalakon nem kell aggódnod az érdeklődés elmaradásán.
5. A blogodat és a tartalommarketingedet is könnyen össze tudod állítani. A receptek, ételek köré kell kialakítani a tartalmat. És, mint tudjuk sokan előszeretettel kattintanak az ételekre.

Profit várakozás:
Ezt nehéz belőnöm, a te tárgyaló képességedtől is függ, de a házhozszállítást is számolva kb. 10-20% lesz egy-egy csomagon a profitod. Ami nem rossz az ételkiszállításnál.

Hasonló üzleti ötletek: 

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Forrás: Kitchenbox, BusinessInsider

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!