Indíts vállalkozást: 75. ötlet – Közösségi hírbejelentő weboldal

Dátum

Megosztás

Az ötletek közé bele-bele csempészek olyat is, ami már inkább startup ötletnek minősül, és nem klasszikus otthonról végezhető vállalkozásnak. Hiába van itt nekünk az internet, és mindenféle okos eszköz, még mindig több olyan hír, esemény van, amiről lemaradhatunk országszerte. Ezt hidalná át a következő ötlet.

75. ötlet: Közösségi hír, eseménybejelentő weboldal
Az ötlet neve is eléggé startuposnak hangzik. A lényege tehát az, hogy létrehozol egy olyan weboldalt, ahová a felhasználók (mondjuk Facebookos vagy Google-s regisztációval) a környezetükben történt eseményeket, híreket tudják feltölteni. Címet is adnak neki, és leírást, illetve képet, videót is tehetnének bele. Ez megjelenik a weboldalon, és egyrészt a visszajelzésekből is látszani fog majd, mi az, ami fontos hír, másrészt a hír hitelességét is lehet mérni, ha több bejelentés történik adott eseményre, hírre. Érdemes lesz az ugyanarra a hírre vonatkozókat összevonni. Amolyan topic féleségbe, vagy hasonlóan mint egy fórum, vagy pl. a Reddit.
A híreket később az online portálok is át fogják venni, megjelölve a te weboldalad forrásként. A hírek beküldői eleve élvezni fogják, hogy ők értesítették először a többieket erről a hírről… Később lehet is őket motiválni nyereményjátékokkal… szűrésekkel úgy is ki tudod válogatni, mi az, ami valós hír, és mi az ami nem. Valószínűleg, ami valós, arra több bejelentés is fog jönni.
A látogatottsággal tehát nem lesz gondod, és ez azt is jelenti, hogy reklám bevétei forrásod is lehet. Sőt jó platfomot nyújthatsz a lokális reklámokra, mivel például a zalai híreket főként zalaiak fogják nézni, szóval máris megjelenhetnek az ottani reklámozók.

Csak egy megjegyzés: Te leszel a közösségi MTI

Most a média piac átrendeződésével lehet érdemes ez irányba mozgolódni. Amolyan önkéntesekkel fel tudod tölteni hírekkel, információkkal akár egész országosan a weboldalad, amit média oldalak át is vehetnek. Sztorik, hírek… Reklámozók főleg helyi cégek, hiszen itt a lokalitás lesz a fő fókusz. A felhasználók pedig lelkesen gyártják a tartalmaid, mondjuk pontokat szerezhetnek, amit beválthatnak. Ezt hívják user generated contentnek.

Célpiac: a felhasználók generálják majd a forgalmat, így reklámozókat könnyen meggyőzöd, akár helyi, lokális vállalkozásokat, ezzel elég jó piacot szerzel.
Konkurencia: MTI, és a hírszájtok 
Megvalósítás, üzlet:
1. A weboldalad elkészítése lesz a legfontosabb, mivel úgy kell kialakítanod, hogy könnyen feltudjanak tölteni híreket, legyen toplista is mind hírek, mind felhasználók szerint (hír látogatószám szerint).
2. A felhasználókat kellően kell motiválni, akár Facebookon megköszönni a követőnek a hírt… A lényeg, hogy a beküldők motiváltságán múlik a sikered, ezért erre rá kell gyúrnod.
3. Lehetnek fizetett hírek is, ezeket cégek küldhetik be. De azért, hogy ez ne zavaja az olvasókat, vagyis ne csak ilyen hír legyen fent, ezért ezt adhatod magasabb árért.
4. Egy-egy aktívabb megyében máris elkezdheted keresni a reklámozókat, helyi üzleteket, boltokat, kávézókat, szórakozóhelyeket…
5. Fontos, hogy a felhasználói feltételekbe legyen bent, hogy a feltöltött kép, hír, tartalom, információ jogát a te weblapodra ruházza át a feltöltő. Vagyis ez csak egy tipp, de ehhez hasonló kérdések felmerülhetnek később benned, ennek nézz utána.

Profit várakozás:
Egyrészt Google hirdetések futtatásából lesz a legelső bevételed, majd később a helyi, lokális reklámozókból. Az első egy évben valószínűleg nem a profitban fogsz fürödni, de után több millió bevételed lehet. A munkavállalóid pedig a felhasználók, akik ingyen adják a tartalmat. 

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!