52. üzleti ötlet: Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben. Havi 41 millió forint vár

Dátum

Megosztás

Az emberek szeretik a rövid tartalmakat, gyorsan átfutják a lényeget, és ezt értékelik is. Ezért imádják a hírleveleket, amikben összefoglalók vannak, mint pl. a Minner hírlevél, vagy az egyre népszerűbb Minner Instant. Vagy, ahogy egy korábbi tanulmányban olvastam a hétvégén a heti összefoglaló tartalmakat. Egyébként is itt vagyunk az instant, rövid sztorik korszakában. Amikor annyi, de annyi inger ér minket, néha jó kötegelve kapni az információkat. Rövid sztorik? Hm…tudod az Instagram sztorikra gondolok. Nos erre, van egy jó ötletem!

Figyelem! Az ötletet frissítettem 2020 decemberében. 

52. ötlet: Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben. Havi 41 millió forint vár

Mi ez a havi 41 millió forint? Hallottál már a hirkereso.hu -ról? Naponta több százezren látogatják. Úgynevezett híraggregátor szájt. A cikkcímek látszanak csak az oldalon, ami megtetszik rákattintasz és átnavigál arra a cikkre (a hírportál anyagára). Nos, ezt az oldalt 1 ember üzemelteti (plusz van 2 segítsége) és éves szinten 500 millió forint árbevétele van. Költség? Nos,… nem sok. A nagy média oldalak fizetnek neki főleg, hogy ott legyenek. Sok látogatót átvisznek így a hírportálokra. Így néz ki a Hírkereső.hu:

Itt írtam róla bővebben: Egy magyar weboldal (na jó, 2) amiben csak 6-an dolgoznak, és éves 500 millió…

Igen, tudom a dizájnja nem a legjobb, de érdekes, hogy ez a minimál dizájn bőven elég az embereknek. Az idősebb korosztályt megfogják ezek az oldalak, én is fizetek a hirstart.hu-nak és a startlap.hu-nak, hogy idősebb korosztályt navigáljon az oldalamra. És bizony hoz, nem is keveset. Tudod mennyi embernek ezek a szájtok a kezdő oldalai? Sőt mióta a hétfői hírlevelet készítem én is előszeretettel használom ezeket az oldalakat, mert a híreket egyből átlátom.

És a fiatalok?

Sőt nem csak a fiatalok! Hanem az emberek 87%-a? Akiknek gondot okozhat az értő olvasás, amiről részben ők is tehetnek, de főleg az új szokások. Egy friss Tárki kutatás szerint a fogyasztók egyre kevésbé olvasnak, ami folyamatosan rontja az értőolvasás képességet. A Minneren például 2020 novembere óta egyre több képet használunk a cikkekben is, hogy még jobban átadjuk az információkat, de a Minner Instant sikerét is részben ennek köszönhetjük most.

Az ötlet:
Instagram szerű sztorikat hozol létre. Vagyis a híreket röviden összefoglalod és egy képre biggyeszted. Látod a borítóképet fent a cikknél? Hasonlóra gondolok. Ez három hír, külön-külön mobilképernyőm megjelenve, csak a képen ábrázoltam egyben.
Ezt először manuálisan készíted, majd érdemes leprogramozni. Kép + cím + kis szöveg és azonnal megosztja a sztoriban. Illetve jó ötlet lehet erre weboldalt felépíteni, ahol mondjuk rákattintok egy témára, és elindul (heti, napi, friss összefoglalók adott témán, kategórián belül). Lapoznom sem kell, automatikusan menne, csak nézem egymás után. Egy sztorinyi idő múlva vált, ahogy Instagramon. Láttam már ilyen applikációt is, csak most nem jut eszembe a neve. És igen, ez később applikációban is mehet. De először, teszteld Instagramon, Facebookon, és  akár rövid videóban Youtubeon is lehet, de ami biztos, hogy weboldalad is legyen hozzá.

Megvalósításhoz már több WordPress bővítményt is lehet találni. Például a WP Story nevű bővítmény, alig 29 dollárért (9000 forint). Ez most arra vonatkozik, hogyha majd a weboldaladra tereled az embereket és ott nézik mondjuk a hír összefoglalókat. Izgalmas. Itt a demo-ja, ide kattintva eléred.

WP Story bővítmény

De van itt még ehhez kapcsolódó ötlet, megoldás: Index balhé vesztesei lehetnek a blog.hu blogok. Itt egy üzleti lehetőség?

Igazán lázba hozott ez a megoldás engem is! Már a Google is fejlesztett olyan megoldást, amivel például a WordPress oldalunkhoz tudunk tenni Instagram sztorihoz hasonló teljes képernyőt kontent élményt. Ezt látod a fenti képen (természetesen főleg mobilra optimalizált, de gépen így néz ki). A kártyát beágyazod a weboldaladra, ha rákattint a látogató, akkor teljes képernyőn megnyílik.

Ez a WP Stories, itt tudod megnézni a részletek a Google oldalán. Ő ezt egyébként azért hozta létre, hogy a Google Discover (hírek) megoldásba ilyen is bekerüljön.

Hasonló megoldást csinál a Newsroom Ai

Bevétel:
És itt jön a lényege az egésznek. A bevételeid főleg a hírportáloktól jönne. Ők fizetnének, hogy releváns látogatókat vigyél át. Mert, ami érdekli az embert, annak utána néz. Kíváncsi természet az ember. Továbbá természetesen egyéb reklámmegjelenések, amik pont jól beépíthetők a sztorik közé.

Engedélyek: A hírek címeit, és első néhány mondatát engedély nélkül használni tudod, viszont a teljes cikket soha ne másold be! A képeket RSS-ből behúzhatod az oldaladra, de Instagramra már nem szabad megosztani, oda valami mást kell kitalálnod. Javaslom használj például random képeket az Unsplash.com -ról (van ilyen WP bővítmény), vagy regisztrálj valamelyik fizetős stock photo oldalra.

Az 52. ötlet megvalósítására egy példa: Instagram sztorik eladása

Egy Minner vállalkozó szinte hasonló módon valósította meg az 52. üzleti ötletet (Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben). Felhúztak több olyan Instagram profilt, amelyek 100-200 000 követővel rendelkeznek. Ebből annyit sikerült, hogy több mint 1 millió emberhez érnek el. Mivel 10 000 feletti követőszámmal rendelkeznek, így tudnak linkelni. Híreket, blogbejegyzéseket és webshop ajánlatokat tesznek így fel a hirdetőik (nagy portálok is, és már én is bekopogtattam hozzájuk). 0,8-1,2 forintot fizetnek kattintásonként a hirdetőik. Tele vannak egész márciusig, le van foglalva szinte minden helyük.

Ez egyébként egy érdekes megoldás, főleg azért is, mert a legnagyobb nehézség itt a forgalom elérésre, terelése akár a híraggregátor szájtunkra (ha amellett döntöttünk). Na most ez egy hibrid megoldás, amit az Instagram-ra, és egyébként még Facebookra épül. (ott is van profiljuk). Ahogy említettem már, itt mindig az a legnehezebb, vigyél forgalmat.

Vigyázz, nehogy összekeverjenek a lájkvadász oldalakkal!

Célpiac: Főleg a fiatal, de az idősebbek is szívesen néznék a sztoijaidat (Instagram és Facebook sztori stílusú hírösszefoglalóra gondolok.
Konkurencia: többi hírportál, hirkereso.hu,hirstart.hu. Vigyázz, nehogy összekeverjenek a lájkvadász oldalakkal!
Megvalósítás, üzlet:
1. Készítsd el a weboldalad, nagyon fontos. Amíg azt készíted már indulhat is egy Instagram fiók, amiben híreket dolgozol fel. Sima feed képen is, és sztoriban. Gyűjtsd a feliratkozókat, mert 10 000 követő felett tudsz csak linket elhelyezni! 
2. Tervezd meg mennyi időt vesz majd igénybe egy-egy gif elkészítése, gyakorolj. Térképezd fel, hogyan tudod minél gyorsabban elkészíteni őket úgy, hogy ne menjen a minőség rovására.
3. Néha egy-egy hírportál cikkéhez szólj hozzá az elkészített képeddel, illetve a Facebook megosztásaiknál. Az emberek egyre többen követni fogják az oldalad, hogy te egy képen összefoglaltad.
4. Ebből következik, hogy legyen Facebook oldalad, Instagram….

Profit várakozás:
Miből lesz pénz? Először is a Google fog fizetni neked, vagyis Google Adsene bevétel. A másik pedig a kreatívabb cégek felismerik, hogy nálad gyorsabban terjednek a hírek, tartalmak, blogbejegyzések. Így meg lehet őket keresni. Én is biztosan egy-két reklámozómat hozzád irányítanám. Aztán következő lépés, hogy a média oldalaknál kopogtass, amikor már rengeteg embert meg tudsz mozgatni. Hajrá!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!