A gyakori kérdéses ötlethez hasonló lesz a mostani is, de annál érdekesebb, sőt nagyobb piacod lehet ennél az ötletnél. Többször szoktam érdeklődni tárgyalásaim során az üzleti partnereimnél, hogy ők mit szeretnek csinálni, mi az érdeklődési körük… (piackutatás). A legtöbben említették azt, hogy sok tutoriál videót néznek, vagyis „hogyan csináljuk” videót, leírást néznek, olvasgatnak. Ami valójában megerősít egy trendet is. Ha valamit nem tudunk, csak beírjuk a keresőbe és legtöbb esetben valaki már foglalkozott vele és megtaláljuk fórumokon, blogokon vagy éppen Youtube videókban a megoldásokat, a hogyanra a választ
38. vállalkozás ötlet: „Hogyan csináljam” weboldal, tutorial weboldal
Sajnos a hogyan.hu már be van jegyezve, így domain néven gondolkozni kell még.
Tudtad, hogy sokan úgy írnak be valamit a keresőbe, hogy pl. „hogyan készül a”, vagy „hogyan készítsek…”. Ezt látod fent a borítóképen a Google Trends adatok alapján. Tehát ezekből fogsz kiindulni, olyan weboldal, amiben bármilyen szakterületről leírásokat, videókat tartalmaz (lehet Youtube-on is találsz sok videót, amit be tudsz szúrni), vagy sajátokat készíteni.
És miből jön a profit?
Hasonlóan a Gyakorikérdéses ötlethez a szakértő videókból, leírásokból. Pl. weboldalkészítés (főleg oktató cégek), barkácsolás, értékesítést oktató cégek (hogyan értékesítsek…), marketing cégek (hogyan reklámozzak), (hogyan reklámozzak a Facebookon….), nyelvoktató cégek (hogyan tanuljak angolul).
Célpiac: Vállalkozók, cégek, oktató cégek,
Konkurencia: Van már több tutoriál oldal, de olyan, ami több mindent összefog olyan nincs. Majd a tiéd!
Megvalósítás, üzlet:
1. Weboldal alapmotorjának én a wikipedia-hoz hasonló cms motort ajánlok. Ide kattintva találsz párat., de sima blogoldalak is lehetnek, csak a kereső jó legyen.
2. Nézd meg mire szeretnek rákeresni az emberek (google.trends), ezekből gyűjts be több videót, youtuberól, vimeo-ról…
3. Kezdd el feltérképezni a cégeket, nekik is jó. Azért is, mert SEO, keresőoptimalizálás miatt hamar a google találati lista elejére fog kerülni weboldalad.
4. Közösségi oldalakon a videórészleteket, vagy leírásokat fel tudod tenni.
Profit várakozás:
Egy-egy cégnek az ilyen megjelenést 10-50 ezer forintért adnék (pl. marketing cégnek, a hogyan készítsek marketingkampányt). Vagy több csomagot készítenék. Pl. egy-egy leírásnál kiemelt helyért fizet a cég meghatározott ideig (1, 3 vagy 6 hónap).
Nem kell hozzá sok tőke, a weboldal is könnyedén felhúzható komolyabb programozói tudás nélkül. Vágj bele még ma! De, azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
[adrotate banner=”5″]