Amikor tárgyalni megyek, akkor sokszor alkalmazok infografikákat (infographics), mert így jobban tudom szemléltetni a folyamatokat, átláthatóbbak a szolgáltatásaim… Jó célcsoport leszek számodra. A médiaoldalak is előszeretettel jelenítenek meg ilyen ábrákat, mert az olvasók is hamar megértik a különböző statisztikákat. Nem is beszélve arról, hogy abból könnyű videót készíteni, ami szintén népszerű tud lenni a közösségi oldalakon. A cél, hogy cégeknek készíts infografikákat (képet, sőt videót). Kidolgoztam neked egy nagyon jó koncepciót! Valósítsd meg!
Figyelem! Ez az ötlet aktualizálva lett 2018-ban. A Minneren további 200 üzleti ötletet találsz!
32. vállalkozás ötlet: Infografika készítő + blog
Indíts egy weboldalt, ahol különböző statisztikákat, információkat infografikán jeleníted meg. Naponta felteszel 1-2-öt már elég jó látogatószámot tudsz generálni. Például, ha blog.hu-s blogod van az index.hu (címlap vagy index2) ki is emel téged. Több média is átveheti az ábráidat. De a profitod nem a látogatókból lesz. A vállalkozásoknak, sőt az ő alkalmazottjaiknak is mind-mind szükségük van profi infografikákra (főleg az értékesítőknek, marketingeseknek), az ő munkájukat segíted ezzel. Egy-egy PR anyag, vagy prospektusban is előszeretettel használnak már ilyet, sőt a nyomtatott sajtóban, pl Forbes, Haszon… is. Szóval vállalkozásoknak, újságoknak fogod árulni ezt a szolgáltatást, sőt én a piackutató cégekkel is felvenném a kapcsolatot, tovább marketing ügynökségekkel. DE az ötlet még nem ennyi.
A speciális üzleti modell, amivel sokat fogsz keresni:
- Vezesd aktívan a blogod, vagy weboldalad. Napi legalább 1 infografika kerüljön ki. Pl. lefordítasz külföldieket.
- Kezdj el keresni cégeket, akik infografikákat készítesz. Írj össze ötleteket, hogy mihez tudják felhasználni.
- Készíts ábrákat, infografikát, sőt még videót is tudsz készíteni ezekből az infografikákból.
- És itt jön a csavar! Egy idő után már olyan jó látogatottsága lesz az oldaladnak, hogy már azért többet elkérhetsz, hogy ott is közzéteszed a cégnek elkészített infografikát. Mindig tedd közzé, amit készítettél és később ettől leszel egyedi és versenyképes!
- Érdemes hozzá kapcsolni a piackutatás ötlet a későbbiekben: 156. ötlet – Piackutatás, profi kérdőívezés
Nem értesz az infografika készítéshez? Tanuld meg! Tanuld meg használni a Pohotoshopot, de egyébként már van erre megoldás. >>> Hol tudok infografikát készíteni? Miért, mire használjam? – #tippek #marketing #grafika
Célpiac: A vevőköröd a cégek és médiaoldalak közül fog kikerülni.
Konkurencia: Kifejezetten erre szakosodott cég nincs, a cégeknél az alkalmazottaknál egy nyűg megcsinálni…
Megvalósítás, üzlet:
1. Indíts egy blogot, vagy weboldalt, ahová naponta teszel fel valamilyen érdekes infografikát. Interneten keress adatokat, azokat felhasználod, forrást megjelölöd… Meríts ötletet a Pinteresten található infografikákból, nagyon sok fent van, szóval először tanuld meg a felépítésüket…
2. Miután már 50-100 ilyet elkészítettél (kb 2-3 hónap), akkor már mehetsz is cégekhez. Tegyél fel hirdetést….
3. Keress meg cégeket, hogy ingyen megcsinálsz egy-egy ilyen ábrát nekik, hidd el később fizetni is fognak neked. Több cég is használ már szakmai blogot, és ők is tudják, hogy az infografikát szeretik a követőik, olvasóik, így a célpiacod nagy.
4. A választások idején érdemes megkeresni pártokat is, illetve nagyobb tv csatornákat, hiszen az adatok ábrázolására ezt is lehet alkalmazni.
Profit várakozás:
Egy-egy ilyen ábrát nem olyan könnyű megcsinálni, több órát is igénybe vehet. Sokszor grafikai tudás is kell hozzá, így nem árt képezni magad. Egy infografikáért 20-40 ezer forintot is elkérhetsz. Sőt még többet is, ha videó formátumba is megcsinálod.
[adrotate banner=”5″]
Fotó: ashleyma