Indíts vállalkozást: 134. ötlet – Megéri lokális, helyi applikációt csinálni?

Dátum

Megosztás

Mindig mosolygok, amikor a startupok nagyra törő applikáció terveiről hallok. Azonnal több, 1000, sőt több 10 000 letöltést vizionálnak maguknak. Aztán vagy pofára esnek, vagy belenyúlnak a bilibe és rájönnek, hogy nem is olyan könnyű bevételt csinálni belőle. Nem is beszélve arról, hogy a kis startup palánták egyből azt hiszik, hogy a világon mindenki az ő appjukra izgul majd rá. Ha kilépünk ebből a startuposdiból, és félretesszük az egónkat és alulról kezdjük az építkezést, akkor érhetünk el igazán nagy sikert.

Fura lesz, de több területen sem indult be még a mobilapplikáció láz. Ilyen például a helyi applikációk, város, régió appok…. Jó néhány már létezik, de tudod nem mindig az első piacra lépő éri el a sikereket (Google előtt is volt már kereső, Facebook előtt is volt már közösségi oldal, Youtube előtt videómegosztó portál… mégis ők futottak be. Ezt akkor tisztáztuk újra.).

134. ötlet: Lokális mobilapplikáció
Egy új nagykanizsai applikáció után jutott eszembe, hogy wow, ezt le kéne írnom. Mert ez is olyan, amire úgy gondolsz, ááá ebből tuti nem lehet pénzt szerezni, vagy már más gondolt rá… Pedig de. Egy cégnek a legjobb az, ha a célcsoportját még jobban el tudja érni. Erre jó megoldás egy ilyen applikáció, mert eleve helyiekre tud reklámozni, akciókat küldeni, másrészt push üzenetek révén még több emberhez eljuthat egy-egy információ. Mozi, színház, bulik, fesztivál infók…. soroljam még mennyi ötletet bele lehet vinni?
Térjünk vissza a nagykanizsai appra. A Kanizsamob applikáció már kész is van, egyre több cég érdeklődik utána. Ha ez az app később nem is fut be, már jó kiindulási alap.  (Képek alatt folytatom!)

2016-02-04-09-25-14 2016-02-04-09-24-09 2016-02-04-09-22-55 2016-02-04-09-25-45

 

Nézzük meg röviden, hogyan tudsz ebből pénzt csinálni, és hogy indulj el. Tudod ezek csak ötletmorzsák, az ötlet kidolgozása rajtad múlik.
Célpiac: 
vállalkozók (ők fognak fizetni, havidíjat, vagy csak adott időszakra, kampányra)
Konkurencia: néhány nagyobb városban már van applikáció, de tudod mindig lehet újat nyújtani!
Megvalósítás, üzlet:
0. lépés: Már elkezdheted felhajtani a cégeket, láthatod, hogy lesz-e érdeklődő rá. Helyi vállalkozások esetében azt is meg tudod csinálni, hogy bemész az üzletbe és keresed az üzletvezetőt, a tulajdonost, és felvázolod neki, hagysz nála bemutatkozó anyagot….
1. Mázlid van, mert már több olyan megoldás is létezik, hogy hamar össze tudsz dobni egy béta mobilapplikációt akár már a fotelből is.
2. A felhasználókat is értesíteni kell erről a dologról. Csinálj egy Facebook oldalt, ahol már előre elkezded bemutatni mi lesz ez, és persze már ott a Facebookon csinálsz egy béta tesztet, mert ott is tudsz reklámozni cégeket, eseményekről írni….
3. Amire kijön az applikációd, már van néhány felhasználód, ők le is tudják tesztelni mi jó, mi nem jó…
4. Aztán jöhet a többi reklám, Facebookon keresztül máris be tudod reklámozni, hogy egyre többen használják. És már egy kisebb város esetében is a környező településekkel már több 1000 letöltést tudsz produkálni. Ehhez még hozzákapcsolva a Facebook oldalad, Instagram fiókod, még több vállalkozást tudsz bevonzani.

Profit várakozás:
Már 20-30 vállalkozás esetén az első 1000 letöltő után már havi 300-400 ezer forintot ki tudsz belőle szedni, ha nem többet.

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!