100. üzleti ötlet: Nyereményjátékok másképpen

Dátum

Megosztás

El se hiszem. Itt van a 100. vállalkozás ötlet!!! 2015. március 2-án álltam neki a cikksorozatnak. Napi egy vállalkozás ötlet megírását tűztem ki célul, de azt tudni kell, hogy nem tudtam meddig is fogok jutni, először 50-nál meg akartam állni. Utána be is lassult a dolog, és nem naponta jöttek ki ötletek. Ezt kritikusan meg is kaptam egyik olvasómtól. Össze is kaptam magam, és máris gyorsabban el jutottam a 100. ötlethez. Közben több ezren olvastátok már az ötleteket, sokan bele is vágtatok egyikbe-másikba. Na jó elég az örömből, munka van! Az ötletbörze nem áll meg, 100. ötlet után jön a 101.

100. vállalkozás ötlet: Forgasd fel a nyereményjáték piacot – Nyereményjáték plecsni és saját nyereményjáték portál

Olvasd végig, mert minden mondata fontos az ötlet megértéseben. 

Alap ötlet:
Te gondoltál már arra, hogy egy Facebookos nyereményjátéknál a szervezők (vagyis adott cég) maguk között sorsolják ki a nyereményt? Vagy azt hogy kamu az egész? Erre jó példa, hogy iPhone nyereményjátékot hirdettek nemrég úgy, hogy még a leírásba is olvasható volt, hogy kamu. Erre mindenki megosztotta, lájkolta…
A legtöbben már csak legyintünk az ehhez hasonló nyereményjátékoknál, például egy wellness hétvége megnyerésénél… Sokan nem hiszik el, hogy van nyertes. Ez persze nem véletlen, sokan lottó köré is összeesküvés elméleteket szőnek.

Nézzük meg a másik oldalt is. A legtöbb cég csak úgy vakvilágba szervez nyereményjátékokat. Igazából a legtöbbnél nem is éri meg. A legtöbben, akik részt vesznek ilyen játékokban, általában nem is potenciális vásárlók. Akkor mi értelme? Legutóbb a Minnernél is csak az olvasók között hirdettem nyereményjátékot, vagyis nem reklámoztam be, csak a Facebook követők látták (elköteleződést akartam növelni, sikerült). Most picit ezt ültessük át cégekre. A meglévő ügyfél, vásárló mindig többet ér, mint egy új. Vagyis az esetek 80%-ában, mert új vásárló is kell mindig, ezzel tudunk növekedni. Tehát sokkal jobban hatástöbbszörözést érthet el az, aki erre figyel. Szerinted egy könyvnek nem örülnek az emberek? Dehogynem. Legutóbb hallottam az egyik plázában, ahogy két hölgy beszélget, és azt mondja egyik a másiknak, „én még soha nem nyertem semmit”. Bizony, az emberek többsége lehetséges, hogy nem élt át még ilyet. Tehát kis értékű tárgyakat érdemes kisorsolni? Naná! Persze a legtöbb nyereményjátéknak a szervezése tök gagyi. Alig van felvezetve… Ez az egyik alap kiindulási pontunk.

Ezekből mind láthatod, hogy egy-egy cégnek segítségre lenne szüksége ahhoz, hogy egyrészt potenciálisan ki tudjon hozni a nyereményjátékából valami profitot, illetve a játékosok bizalmát is növelni kéne. Erre lenne jó megoldás, egy olyan cég, akik egyrészt lebonyolítják a nyereményjátékot, leszervezik… másrészt mivel többször látják a felhasználók, hogy jéé az XY is részt vesz a nyereményjátékban, akkor ez valódi, tényleg sorsolnak.
Tehát az ötlet:

  • Te szervezed a nyereményjátékot, annak marketingjét…
  • Kitalálsz egy olyan plecsnit, amit ha meglátnak a játékosok (persze ehhez idő kell), tudják, hogy tényleg valós a nyereményjáték. Például, maradva az én példámnál: MinnerBiztosNyerekményjáték plecsnit ha meglátnák (más cég nyereményjátékánál), akkor tudnák, hogy na itt tuti van sorsolás, én részt veszek. Ez jó lesz arra is, hogy megkérd az árát 🙂
  • Például fénykép feltöltős játéknál neked kell közreműködnöd a Facebook alkalmazás elkészítésében, vagy arra találni csapatot, ingyenes megoldást….
  • További ötlet: csinálj nyereményjáték összegyűjtő portált.

Ennyire egyszerű 🙂 Remélem érthető. Sok kis KKV-nak jelentene ez megoldást, és a kóklerek is kiszűrhetők lennének, na és te is megkérhetnéd az árát, tuti profit.

Az ötlet továbbgondolva, másik verzió
Az ötlet verziókat pontokba szedem:

  • Vagy csinálsz az előző bekezdés utolsó pontjában említett nyereményjáték összegyűjtő portált,
  • vagy csinálsz egy Youtube csatornát, amiben élő nyereményjátékokat szerveztek. Jó lehet arra is, hogy így bemutass cégeket, beszélgetni a termékekről és így tovább. Tudnál úgy műsort csinálni, hogy végig kell nézni kell ahhoz, hogy valaki nyerhessen.

Célpiac: KKV-k, egyéni vállalkozók
Konkurencia: Marketing cégek, de ne törődj vele, a piac nyitott
Megvalósítás, üzlet:
1. Alap, hogy legyen weboldalad, dizájnerrel alakíts ki a plecsnidet, amit minden általad szervezett nyereményjáték megkap.
2. Nézz utána minden jogi dolognak a nyereményjáték szerevezéssel kapcsolatban (ez azért is jó, mert erről a blogodban tudsz írni)
3. Az előzőt folytatva: Legyen blogod!!!
4. A nyereményjátékokat a saját platformodon (Facebookodon) megosztva további cégek bizalmát fogod elnyerni.

Profit várakozás:
Egy-egy nyereményjátékot a plecsni miatt minimum nettó 70 000 Ft-ért vállalj el. Ezzel is megszűröd a vállalkozókat. Sokan szerveznek nyereményjátékot, így havi 10 céget nem lesz nehéz össze szedned. Aki nem fizeti meg, az nem is kap plecsnit. Figyelj rá, hogy nehogy megkerüljenek.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó:
Julia P

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!