1. üzleti ötlet – Albérletközvetítés külföldieknek, akár ingatlan nélkül is

Dátum

Megosztás

A vállalkozásötlet rovat első ötletét olvashatod itt. Jó hírem van! Ez már a frissített, aktualizált ötlet! Az utóbbi években az ingatlanpiaci befektetések, üzleti megoldások előtérbe kerültek. Most már mondhatjuk, hogy az Airbnb piac is stabilizálódott itthon, kiforrott. Ez előnyös a befektetőknek is, mert el tudják dönteni, hogy a rövid vagy hosszú távú lakáskiadást preferálják. És mi van akkor, ha nincs ingatlanunk, de szeretnénk mi is profitálni ebből a piacból? Olyan ötletet olvashatsz most, amit akár munka mellett is tudsz csinálni, de akár egy nagyobb vállalkozást is rá tudsz építeni.

1. vállalkozási ötlet: Albérletközvetítés külföldieknek, akár ingatlan nélkül is

Az ötlet az, hogy keresel olyan lakástulajdonosokat, akiktől átveszed az albérletük üzemeltetését egy meghatározott havidíjért cserébe. Első körben természetesen nem 1000 ügyfélre kell gondolnod (ügyfél alatt most a lakástulajdonost értem), hanem 10-20 partnerrel már szép havi bevételre tudsz szert tenni. Amikor majd az albérletet hirdetni is fogod, akár az átlaghoz képest egy picivel magasabb áron is, akkor pont azt tudod kiemelni, hogy az albérlet supporton kívül másban is tudsz segíteni a lakóknak. A lakástulajdonost azzal tudod rávezetni a megoldásra, hogy így magasabbért tudja kiadni a lakást, te foglalkozol a lakókkal.

A célcsoportod

  • egyrészt a külföldiek, akiknek Magyarországon van ingatlanuk
  • a külföldön élő magyarok, akik kiadják magyarországi ingatlanjukat
  • azok a magyarok, akik nem beszélnek jól nyelveket, de szeretnék 30-40%-kal magasabb havidíjért kiadni a lakásukat.

Továbbá olyan szolgáltatást, üzleti modellt is mögé építhetsz, ami mondjuk így néz ki:

  1. Ingatlanbefektetőket keresel
  2. Segítesz az ingatlanvásárlásban (ingatlanos jutalék, vagy annak egy részét megkapod)
  3. Felújításban (mesteremberek közvetítői díja)
  4. Kiadjátok a lakást külföldieknek (te és a lakástulajdonos) – menedzseled

Ez az ötlet természetesen airbnbzéssel is működhet, de most a hosszú távú lakáskiadást nézzük. Van egy hátránya az Airbnb-nek: általában ott működik csak jól, ahol közel van valamilyen turisztikai látványossághoz. Több ingatlanos céggel is kapcsolatban állok, és jelezték, hogy újra előtérbe került a hosszú távú lakáskiadás. Már megtapasztalta mindenki az Airbnb-t, és fel tudja mérni melyik jobb megoldás a számára, illetve a szakértők is nagy segítségükre vannak ebben.
Van, amit érdemes ellesni az Airbnb piacból. Méghozzá az, hogy létrejöttek olyan cégek, akik vállalják az ingatlanok kiadásával foglalkozó munkákat egy meghatározott díj ellenében. Ezt hosszú távú lakáskiadásnál is alkalmazni szokták. Tudod, hol? Az alábbi példákat az ingatlanosokkal való közös munka során tapasztaltam az elmúlt években, illetve láttam működésük közben:

  • Legtöbbször azok, akik külföldön dolgoznak (magyarok), de van itthon ingatlanjuk, és kiadják, ők általában egy ismerőst bíznak meg az albérlet ügyes-bajos dolgaival. Ilyenkor a bérleti díjból azért szoktak kapni.
  • Ehhez hasonló megoldást láttam a külföldieknél, akiknek Magyarországon van olyan ingatlanuk, lakásuk, amit kiadnak. Általában a szomszédot vagy közeli ismerőst, sőt, arra is láttam már példát, hogy ügyvédi irodát bíznak meg a lakásuk felügyeletével, az albérlet „üzemeltetésével”.

Miért pont külföldieknek közvetíted az albérleteket? 

A tapasztalat az, hogy a külföldiektől 20-40%-kal több havidíjat szoktak kérni a lakástulajdonosok, mint általában, hát még akkor, ha euróban írják. Az is igaz, hogy általában ezek a lakások igényesebbek is, mint a többi. Nagyon sok egyéb ügyben is tudsz nekik segíteni, ami indokolttá teszi a picit drágább albérleti díjat (legyen az internet, vagy magához a lakóhoz kapcsolódó dolgok, pl. bank). Ehhez az ötlethez alapból szükséges valamilyen szinten beszélni az angolt vagy németet, és extra lehet, ha valamilyen más nyelven is tudunk – mondjuk ez egyértelmű.

Célpiac: Olyan külföldiek, akik itt tanulnak, dolgoznak, és szükségük van albérletre. Ők azért választanak téged, mert sokkal nagyobb biztonságban fogják magukat érezni, és ha jól kitalálod az extra segítséget, még ajánlani is fognak.
„Szállítók”, partnerek:  A partnereink az olyan lakástulajdonosok, akik kiadják a lakásukat, és nem tudnak nyelveket beszélni, vagy külföldön élő magyarok vagy külföldiek.
Konkurencia: Lakástulajdonosok, ingatlanosok
Megvalósítás, üzlet:
1. Felkeresni olyan lakástulajdonosokat, akik idegen nyelveket nem beszélnek, de jó lakásuk van, és szeretnék, ha többért ki tudnák adni. Például a Jófogáson vagy egyéb apróhirdetési portálon is találhatsz. Szólsz nekik, hogy jó a lakásuk, és van erre egy jó megoldásod, hogy hosszabb távon is többet el tudjanak kérni a lakásért.
2. Angol, német és egyéb nyelveken kitenni a hirdetéseket a legtöbb magyar ingatlanportálra, hozzátéve az extra szolgáltatásainkat is.
3. Közben az egyetemeken is keresni a kulcsembereket, akik közeli kapcsolatban állnak külföldi diákokkal.
4. Az albérlet lefoglalásában segítség, szerződések előkészítése.
5. Havonta kapcsolattartás a lakókkal, és az ügyek intézése. (Ezért kapod a havidíjat).

Profitvárakozás: Mivel magasabb díjat szoktak elkérni a külföldiektől, ezért a lakástulajdonosnak is megtérül, illetve téged is ki tud fizetni. Tehát a lakástulajdonostól kapod a pénzt! Tapasztalataim szerint lakásonként havi 20-40 ezer forintot tudsz elkérni ilyen szolgáltatásért. 10 lakásnál már havi 200-400 ezer forint. És ennyi lakást el tudsz látni, ha nem még többet is.

Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Folyamatos kommunikáció a külföldi lakókkal, segítség mindenben (számlák, javítások, karbantartások…).  Segítség a tanulmányokban, a nemzeti ünnepekről, szünetekről értesítést, infót küldesz. Bármilyen hazai ügyben kell eljárni, te is segítesz neki…

Tudod, kávézóból is van olcsóbb is, mégis sokan járnak a Starbucksba vagy a CostaCoffee-ba, pedig ki se hozzák a kávét az asztalhoz. 🙂 Nos tehát az 1. alapötlet ez, rád vár a megvalósítás, hogy belevigyél valami extrát. Gondold tovább! Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

Inspiráció az ötlethez: Több hazai cég is (pl. Frei Cafe) elkezdett foglalkozni a munkatársaik albérleti problémájával. Különböző albérlet támogatási megoldásokat dolgoznak ki. Van olyan cég, aki például saját maga bérli, vagy akár meg is veszi a lakásokat és úgy adja ki az alkalmazottaknak (például Lidl). Aki erre a piacra valami jó üzleti modellt talál ki, nagy piacot szerezhet. Érdemes gondolkodni rajta!

Egyéb speciális ötlet: Egyedülálló nyugdíjasokhoz közvetítesz albérlőket
Egy kicsit más célcsoport, de mekkora lehetőség van benne: Nyugdíjasokhoz közvetítenek bérlőket. Mekkora piaci lehetőség?! Társadalmi és még pénzt is hoz!

Kapcsolódó ötletek: 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!