Természetesen először magamra kellene szedni vendéglátós tudást (bár a családban ez megvan), de most nem is ezért írom ezt a cikket. Lehet, hogy olvastad már a lakásétteremről szóló vállalkozási ötletet. Abban még nem is említettem egy nagyon fontos dolgot (most frissítem is), ami azonnal más megvilágításba helyezi az ehhez hasonló ötleteket. Vágjunk is bele!
Amikor például webáruházat üzemeltetsz, akkor eladsz egy terméket, de az valószínűleg csak egy ember leadott rendelése (mázlid van, ha olyan terméket árulsz, amivel visszatérő vevőket tudsz generálni, de most nem erről van szó…), tehát, ha úgy nézzük, egy embert győzöl meg a fenti esetben, így úgymond 1x bevételed lesz. És itt jön a lényeges rész. A címben is felsorolt vállalkozásoknak a célcsoportjai lehetnek például a családok. Így bár 1 főt (szülőt, vagy 2 főt, szülőket) győzünk meg a reklámunkban, mégis nem 1x bevétel lesz, hanem 3x, vagy 4-5x. Ugye egy családban ott van adott esetben anya, apa, egy-két gyerek…, mindegyik eszik… Költséghatékony marketing, igaz? Érted? Jön a következő kérdés.
Hogyan tudod kiszűrni a szülőket, hogyan tudod őket megszólítani?
- Facebook reklám. Bizony! Be lehet állítani, hogy olyanok előtt jelenjen meg a hirdetés, akik családosok. Még azt is be lehet állítani, hogy hány gyereke van… pl. budapesti, 40-es szülő 2 gyerekkel. És akkor remkarketinget használva el sem veszíted őket + Google hirdetéssel megspékeled.
- Ha lakáséttermem lenne, vagy sima éttermem, meghívnám egy-egy tanóra keretében a gyerekeket az étterembe (délelőttönként), hogy megnézzék, mit csinál egy szakács, akár még főznénk is picit. Jó kis marketingüzenet lenne, pl. a gyerekek otthon biztos elmondanák, és vissza akarnának jönni. A közösségi oldalakra feltenném a cuki kis gyerekek képeit 🙂 , ahogy az étteremben vannak. Ezzel máris megszerettetem az éttermet a szülőkkel. Ez egy jó marketingfogás, a gyerekek is új dolgot látnak, neked időd megy el vele, de mégis bevételt hoz. Szóval bátran! Ide még fogok írni tippeket, ha a lájkok száma alul a cikk végén eléri az 50-et 🙂
Szeretnél még ehhez hasonló cikkeket? Akkor kérek tőled valamit: Ha Budapesten vagy, akkor menj el a Stone Pub & Bowlingba , és gurítsatok párat az ismerőseiddel. Ők is szponzorálják a Minnert, így még több érdekes és hasznos, motiváló tartalommal találkozhattok. (Ők is lőnek a szülőkre a reklámjaikban 🙂 )
Továbbá ez a 3 cikk hasznos lehet még neked:
- Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 3. rész: Online marketing
- Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 4. rész: Mennyit költsek online marketingre
- Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
Fotó: Flickr/roanokecollege