5 dolog, amiért megéri előfizetéses, havi díjas, „dobozos” webshopot indítani

Dátum

Megosztás

Az utóbbi időben egyre népszerűbbek idehaza is a feliratkozós (subscription box), havi díjas webshopok. Magyarul még nem nevezték el őket, de már szerintem ez a pár szó is jól leírja működésüket. A vásárlók előre meghatározott időszakos díj, összeg (havi, negyedéves…) ellenében valamilyen terméket kapnak. Az ilyen webshopok szép, trendi dobozban küldik ki a termékeket, és a vásárlóknál hamar elérnek egy nagyfokú elkötelezettséget is. Nem véletlen, hogy foglalkozom ezzel a témával a Minner-en, mivel jól tervezhető üzleti modellnek tekintem az ilyen webshopokat, vállalkozásokat. Jöjjön is 5 érv, ami után garantáltan felkeltem a figyelmed, sőt, kellő motivációt indítok el benned, hogy elindulj egy ilyen vállalkozással.

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Először is jöjjön néhány példa, hogy el tudd képzelni: Például havi díjas zokni, pipere, tea, kávé, smink…

5 dolog, amiért megéri feliratkozós, havi díjas, „dobozos” webshopot indítani

  1. Nagyon trendik az ilyen „dobozok”
    A legtöbb ezzel az üzleti modellel dolgozó webshop alaposan megtervezi a saját dobozát, ezzel is erősítve a már kialakuló márkája körül kialakuló elköteleződést. Továbbá ez erősíti is a marketingjüket, mert sok vásárló feltölti a közösségi oldalára a megérkezett „boxot”, ami szinte ingyen reklámmal is felér.
  2. Visszatérő vásárlók
    Egyszer kell meggyőzni a vásárlókat, akik több hónapon át vásárlóid lesznek. Ez azért is jó, mert így sokkal kiszámíthatóbb lesz a bevételed, költségeid, időd (lásd lent). A brandépítésben is segít, hiszen lojális vásárlókat úgy lehet „teremteni”, ha van legalább egy olyan terméked, amit újra tudnak vásárolni. Nem kell folyamatosan új vevőkre költened a marketingköltségedet, hanem rá tudsz koncentrálni a meglévőkre. Ez óriási segítség lesz számodra.
  3. Sokkal kiszámíthatóbb a működésed
    Akár a bevételek oldalt nézzük, akár a költségeket (marketinget is ide veszem), vagy a logisztikát, raktározást, mindenképpen kijelenthetjük, hogy a feliratkozós webshopok megkönnyítik majd a vállalkozásod cashflow-jának tervezését, működtetését.
  4. Automatizálható
    Mivel előre tudod, mennyi ügyfélre számíthatsz adott időszakban, így rutinból már pár hónap után könnyen ki tudod számolni a lemorzsolódást, így könnyen tudod majd automatizálni a folyamatokat. Értem itt a számlázástól a csomagoláson át a rendelésekig (sőt, még a  munkaerővel is sokkal jobban tudsz kalkulálni) Természetesen ez időgazdálkodásban sem utolsó szempont, és mint tudjuk az idő pénz (a mondat nyomokban bullshitet tartalmaz), így ez egy nagyon fontos eleme annak, hogy ez a webshop „fajta” vonzó lehet számodra.
  5. Marketing
    Egyrészt egy megszerzett ügyfélre kevesebb költség fog jutni, mivel hosszabb ideig lesznek vásárlóid. Másrészt, ahogy azt már fent is említettem, a vásárlók lesznek a legjobb értékesítőid, mert imádják megosztani a közösségi oldalakon az ilyen vásárlásaikat, dobozaikat.

Milyen termékeket lehet (érdemes) ilyen feliratkozós webshopban árulni? 
Ebben a cikkben több ötletet is hoztam >>> “Havi díjas” webshop / vállalkozási ötletek. Azonnali törzsvásárlóid lesznek!!! Inspirálódj belőlük!

Fotó  www.mysubscriptionaddiction.com

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!