Teszteld le a vállalkozási ötletedet a barátaiddal, ismerőseiddel, és máris két legyet ütsz egy csapásra

Dátum

Megosztás

Természetesen azt is tudom, hogy félted a saját üzleti ötletedet, és nem akarod megmutatni a piacnak, nehogy valaki lenyúlja. Erről már volt szó többször is a Minner-en (linkek a cikk végén). Most másról lesz szó, alapból feltételezem, hogy a barátaidnak azért csak-csak bemutatod az új ötletedet, főleg akkor, ha rajtuk tesztelheted is. Az is elég, ha csak beszélgetsz velük az ötletedről, mert nem mindig tartoznak majd az ismerőseid az új vállalkozásod célcsoportjába.

Mit csinálj? Miért?

  • Mutasd be a terméked/szolgáltatásod úgy, mintha a leendő vevődnek, ügyfelednek tennéd.
    Miért? Így végig tudtok menni a folyamatokon, és láthatod azt, hogy még miben kell változtatnod, például a kommunikációdban, vagy éppenséggel a weboldal tervezésnél segít majd, hogy mire is helyezed a fókuszt a magyarázatnál (ezt jegyzeteld is le).
  • Mutasd meg a weboldal tervedet:
    Kérdezd meg, milyen színre asszociálnak egyből, mikor meghallják az ötleted, a brand neved, weboldal neved….
    Mutasd meg kb. hogyan néz ki majd a weboldalad….
  • Beszélj, beszélj, beszélj!
    Majd meglátod, miért fontos ez, közben olyan új ötletek jönnek, amik egyébként nem biztos, hogy eszedbe jutnának miközben saját magadban brainstormingolsz. Szóval, miközben beszélgettek, új impulzus is érhet úgy, hogy egyébként csak beszélsz róla. Próbáld ki! Nálunk ez mindig működik! És majd megköszönöd ezt a tippet nekem!
  • Két legyet ütsz egy csapásra?
    Igen, ezt írtam a címben. Tudod, miért? A kapcsolatépítést, ha vállalkozó, cégtulajdonos akarsz lenni, akkor érdemes már korán elkezdeni. Első körben természetesen az ismerőseid lesznek azok, akikkel elkezded növelni (rajtuk keresztül). Erre nagyon jó tippeket adtam egy régi cikkben (link a pont végén). Na most így, hogy beszélgetsz az ötletedről egyrészt teszteled is a „portékád”, másrészt kapcsolatot tudsz építeni, és lehetséges, hogy neki lesz olyan ismerőse, aki még akár jól is jöhet neked az indulásnál (soha nem tudhatod, szóval meg kell próbálni).
    Kivel hogyan beszélj, miről, mire jó a kapcsolatépítés: erről itt olvashatsz: 50 üzleti kapcsolat elég, hogy még sikeresebb legyél, 100 pedig egyenesen a csúcs felé…

Mi történik akkor, ha azt mondja: „Ez hülyeség…, nem veszi ezt meg senki…”

Bill Gates így vélekedik erről:  „Kérdezd meg az utca emberét az ötletedről! Ha azt mondja, hogy tuti nyerő ötlet, akkor mehet az egész projekt a kukába. Ha azt mondja, hogy őrültség, tuti nem fog működni, akkor pedig állj neki a megvalósításnak.”
Nem azért keresed meg az ötleteddel egyébként, hogy rávedd, bár ha mázlid van, és éppen célcsoport, még akár jól is elsülhet. Azért mutasd meg neki (mintha leendő vevőd lenne), hogy közben kitapasztald, hogy mik a kérdései, mit kell majd mondanod…., nem azért mondod el neki, hogy meggyőzd. Ezt jól jegyezd meg!

Ehhez kapcsolódó tartalom: 

Fotó: Steven Zwerink/Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!