Nem kellett az embereknek a megosztások utána a pénz? A bebukás szélén az Anti-Facebook, a Tsu

Nem kellett az embereknek a megosztások utána a pénz? A bebukás szélén az Anti-Facebook, a Tsu

Még 2015 novemberében “robbant” be a Tsu (Tsū) közösségi oldal, ami azt hirdette magáról, hogy az anti-Facebook oldal. Az volt a tervük, hogy a bevételek 90%-át szétosztják a felhasználók között, akik az aktivitásuk alapján kapnak részesedést a “bevételből”. A média természetesen felkapta az újra gondolt közösségi oldalt. Mi történt? Mi okozta a bukást?

Hibás matek

A Minner.hu-n leírtam, hogy miért is lehet rossz a matek a Tsu-nál. Vagyis eleve nem tudtak annyi pénzt kifizetni, amennyiért megérné a felhasználóknak oda menni. A Facebook bevételeit alapul véve jelenleg 4-5 dollárt bevétele van a Facebooknak egy-egy felhasználóból havonta. Akkor kiszámolhatod, hogy a még nem kiterjed reklámozási rendszerrel felszerelkezett Tsu ennek töredékét tudta volna maximum kifizetni a felhasználóknak havonta. Tehát nem lett ettől senki gazdag. Sőt amolyan MLM szaga lett a dolognak.

Google és Facebook is tiltja

A Tsu attól, hogy anti-Facebooknak hívta magát, attól még Zuckerberg közösségi hálóján akarta felhúzni magát, de ezt a FB nem hagyta, kitiltotta a linkeket, nem engedte betenni. A Google pedig kivette a Google Play-ből, mert megsértette az appstore irányelveit (pénzért cserébe letöltésre buzdítás). Ez volt talán az a pont, amikor a Tsu-ról tudni lehetett, hogy vége lesz (2016. augusztus).

Zuhanó látogatottság

Látszik az alábbi ábrán is (Alexa.com), hogy mélyrepülésben a Tsu.co (m nélkül). Az ábrán az oldal helyezését mutatja, nem a látogatottságot. 2016 októberében 250 000 látogatás volt az oldalon, míg 2017 márciusában már csak 152 000.

Képernyőfelvétel (50)

Marad a Facebook

Ebből már nem lesz siker, sem bevétel, így teljesen biztosak lehetünk benne, hogy még jó pár évig a Facebook lesz ezen a téren a vezető oldal. Sokan temették már nem is egyszer a Facebookot, de erősen beágyazódott a cégek egyik fő marketingcsatornájaként. 

Ehhez kapcsolódó tartalom: Anti-Facebook, vagy Lelkiismeretes Facebook, így hirdeti magát az új közösségi oldal. Pénzt kapsz a megosztásokért.

Forrás: TechCrunch, Alexa

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek