Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak emailmegkeresésre hagyatkozol. Ezt csináld!

Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak emailmegkeresésre hagyatkozol. Ezt csináld!

Kaptál már olyan emailt, hogy a tárgy elolvasása után már tudtad, hogy ez bizony a kukában fog landolni? A cégek nap mint nap kapnak emailes megkereséseket, de hiába egy jól megválasztott tárgymező, a siker annyira elenyésző lesz, hogy még az is jobb, ha végig mész az utcán és kiabálod, hogy mivel foglalkozol. Nézzük is, mi az, amivel sokkal eredményesebb lehetsz. Természetesen az emailes megkeresést nem kell félretolni, az is része kell, hogy legyen az ügyfélszerzési stratégiádnak. Továbbá a tapasztalataim szerint a hatékonyságot tudod növelni akár email megkeresésnél is, ha megfelelően szűröd a listádat. Egy előző témájú cikkben ezt részleteztem is >>> Hol találsz telefonszámokat, email címeket a legnagyobb cégekhez, azok vezetőihez, vagy az összes céghez? Hát itt!

Ötletek ügyfélszerzéshez

Először is meg kell említenem, hogy sokkal hatékonyabb leszel, ha nevén tudod szólítani azt, akit keresel. A fent már belinkelt Bisnode Partnerradar segít abban, hogy megtaláld a döntéshozót, vagy adott terület vezetőjét.

  • Telefonos megkeresés, előszűrés: Már növelni tudod a hatékonyságodat telefonos megkeresés által is. Igen, sejtem, mire gondolsz. Telefonálni nem egyszerű. Néhány tipp, hogy mivel keresd meg őket első körös megkeresésnél, hogy már később kedvezőbb pozícióból indulj.
    • Esemény, workshop, webinár meghívás: Hívd fel azzal az indokkal, hogy meghívjátok egy ingyenes workshopra, bemutatóra. Vagy éppen webináriumra (online előadás, élő videó).
    • Telefonos kérdőív kitöltés: Ez a klasszikus megkeresés, mondd el, hogy csak néhány kérdésed van.
  • DM postai levél: Meglepő, de az ilyen megkeresések újra nagy hatékonysággal működnek. Sokan meglepődnek azon, hogy kapnak így levelet. Jól meg tudja támogatni az értékesítést. Ne feledd! Célzottan küldj leveleket, spórolj úgy, hogy előre kiszemelt cégeknek küldesz csak. Ebben segíthet neked a Bisnode Partnerradar.
  • Személyes megkeresés: Készíts prospektust vagy bemutatkozó anyagot, és vidd be személyesen a céghez, a telephelyükre.

Egy hiba, amit ne kövess el B2B megkeresés esetén

Igazából ez más marketingre is igaz, nem csak vállalatok közötti értékesítésre. A hiba mégpedig az, hogy minden újabb és újabb megkeresésed arra irányul, hogy: “Na, döntöttek már?”, “Sikerült dönteni?” Ehelyett, inkább arra törekedj, hogy minél több információt megossz, átadj, minél jobban erősítsd a bizalmát (pl. esettanulmányokkal, egyéb előnyeitekkel…) az egyes beszélgetések, telefonhívások, találkozók alkalmával. A cikk megjelenését a Bisnode Partnerradar támogatta. Alacsony befektetésnek tartom a Bisnode Partnerradart, sőt, extrém magas megtérülése van a használatának. Engem meggyőztek. Használd te is! Próbáld ki ingyen 3 napig!  

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek