Még pár éve úgy állt a dolog, hogy Európából és Amerikából várják a kínaiak a szakképzett vezetőket, és mi adunk nekik olyan tanácsokat, mint például, hogyan kell vezetni egy céget… Aztán a helyzet kezd megfordulni, már nincsen szükségük a tanácsainkra. A hongkongi metró 2 milliárd dolláros éves profitot tud felmutatni. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a veszteséges budapesti metróhálózatot, hanem például a New York-i metrót is kenterbe veri.
Ehhez persze hozzájárul a napi 5 millió ingázó, illetve az is, hogy a metró és külvárosi vasúthálózat 99,9%-ban pontosan érkezik az egyes állomásokra. Ez egy olyan élményt is nyújthat az utazóknak, hogy sokkal jobb alternatívaként tekintenek rá, mint az autóra, illetve a jegyvásárlási kedv is nagyobb. Viszont egy érdekes hibrid modell alkalmaznak, mivel a bevételeik nagy része nem ebből, hanem az ingatlanfejlesztésből van. Több irodaház és pláza is a tulajdonukban van. Ez hasonló, mint a Harley-Davidson esetében, nekik például nem a motorokból, hanem a kis kiegészítőkben (sapkák, pólók, kabátok…) van a nagyobb bevételük.
Az üzleti modellt külföldre szeretnék vinni, a célállomásaik: Svédország, Ausztrália, Egyesült Királyság, és persze Kína nagyobb városai.
Érdemes eljátszani a gondolattal, hogy jó lenne, ha kezükbe vennék a budapesti metrót is. Legalább nem lenne veszteséges, nem menne rá az állami pénz. Szerinted? Várjuk kommented a facebook lapunkon.
Nézd meg videón a hongkongi metrót
Forrás: cnnmoney