Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész

Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész

Egy cikkben már olvashattad, hogy mennyibe is kerül egy weboldal elkészítése. Most Hogyan lesz vevőm című cikksorozatban azt nézzük meg, hogy mi is legyen a weboldaladon. Elvégre ezzel találkoznak legtöbbször a látogatóid. Igaz? Vágjunk is bele! Mi legyen a weboldaladon?

8 másodperc

A statisztikák szerint 8 másodpercnyi idő alatt eldöntik az új látogatóid, hogy érdekli-e őket a weboldalad vagy sem. Itt is számít az első benyomás. Ezért is kell figyelned, hogy mobilbarát weboldal legyen, könnyen emészthető, és megfogja a tekintetet.

Rólunk menüpont?

Most magamtól fogok idézni: “A Rólunk rovat rajtad és anyukádon kívül senkit sem érdekel, maximum még az értékesítőket, saleseket”. Így kérlek, ne erre helyezd a hangsúlyt. Senkit se érdekel ki vagy, mit csinálsz, mióta…, vagyis a többséget nem érdekli. A vevőid nagy részét az érdekli, miért jó neki, ha megveszi a terméked/szolgáltatásod, miért tőled és azt mennyiért.

Az oldal szövegezése – Miért lesz jó nekem? Mennyi? Hogy jutok hozzá?

Keresőoptimalizálásra figyelni kell a szövegezésben, tehát Google baráttá tenni az oldalt. Viszont vedd figyelembe, hogy nem a doktori disszertációdat szeretné olvasni a leendő vásárló. Ő arra kíváncsi, hogy

  • Miért vásároljon tőled? Miért lesz jó neki a termék/szolgáltatás?
  • Mennyibe kerül?
  • Hogy jut hozzá?

Ezeket szerepeltesd az oldalon. pl 5 dolog, amit tudnod kell a ….. termékről

Hogy jutok hozzá? Vásárlás folyamata

Bárhol az oldalon – akár nagy számokkal (1,2,3) – jelezd a vásárlási , rendelési folyamatot, vagy külön menüpontba, ábrával… Ez azért fontos, mert így el tudja képzelni a vásárló, hogy mi is történik vele a vásárlás során. Továbbá sokakat visszatart, hogy nem látják előre mit, hogyan kell fizetniük… Érdemes infografikával is szemléltetni például a blogodon, Facebook oldaladon.

Termékek/szolgáltatások – Árak

Ezzel nem mondtam újat, igen szerepeltesd mindenképpen az oldaladon, hogy mivel foglalkozol. Fontos, hogy több olyan oldallal is találkozok, ahol árajánlatot kell kérni. Írd ki minden esetben az árat, ha az nem olyan termék / szolgáltatásra vonatkozik, ami egyedi áras. Még utóbbi esetben is érdemes tól-ig árat megadni. Azért, mert a többség nem fogja beküldeni az árajánlat kérést. Sőt magadnak csinálsz plusz munkát.
Ez legyen külön kategóriában is, de legyen a főoldalon is látható kiírva.

Blog

Egyre több ember keresi az oldalakon, mert ebből is tudhatják, hogy ténylegesen mivel foglalkozok, ha már a főoldalon nem derül ki. Továbbá szeretnének még jobban elmélyülni a témában, akár termékeidben. Itt szabadabban is fogalmazhatsz, azért is érdemes lesz céges blogot indítanod. Szerepeljen a menüsorban, de akár a főoldalra is kiteheted a friss, vagy népszerű bejegyzéseket.

Legnépszerűbb termékek/szolgáltatások

Annyira egyszerű, és triviális. Írd ki, hogy melyek a legnépszerűbb termeid, szolgáltatásaid. Ezzel két legyet ütsz egycsapásra.
1. A tömeg vonzza a tömeget, nem csak fizikában, hanem eladásokban is. Mikor látják az emberek, hogy melyik termékből fogy a legtöbb, az segíti az újakat is a választásban.
2. Lehetséges, hogy olyan terméket is lát a leendő vevő, amit amúgy észre sem vett volna.

Mutasd meg ismerőseidnek! Kérdd meg őket, hogy

írják le, mit szűrnek le a weboldalból, mit látnak, szerintük mivel foglalkozol…, írják le az első benyomást. Persze kezeld fenntartásokkal az esetleges tippjeiket, de az már jó információ lesz, hogy a többi látogatódnak is mi jön le először a weboldaladról.

Kötelező elemek

Ne felejtsd el, hogy a kapcsolat vagy az impresszum részben szerepeltesd az adataid, vagy a céged adatait (adószám, cégjegyzékszám, cím). Illetve itt kell szerepeltetni a tárhelyszolgáltatód nevét. Amennyiben felhasználókat kezelsz, vagy online rendelés is van, akkor ÁSZF és Adatvédelmi tájékoztató is kell.

A cikksorozat további részei:

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek