Mi értelme a közösségi oldalakon a hashtagek használatának? Miért használd a céges oldalaidon?

Mi értelme a közösségi oldalakon a hashtagek használatának? Miért használd a céges oldalaidon?

Bármelyik közösségi oldalon is jársz, láthatod, hogy nagyon sokan alkalmaznak, használnak hashtageket. Ezt már be sem kell mutatnom, ha mégis: a kettős kereszt jel után egy vagy több szót leírsz a közösségi oldalon létrehozott posztodban. Például a #valami #üzlet #marketing … Már azt is láthatod, hogy a nagyobb cégek reklámkampányaikban is kihasználják ezt az eszközt, például, hogy így meg tudják jelölni a felhasználók, éppen melyik “kampányban”, akcióban, eseményen vettek részt. Nagyon sokszor a plakátokra is ráteszik az adott hashtaget. Te miért, hol, hogyan használd a hashtaget?

Itthon a Twitter nem futott be, így ahhoz kapcsolódó tippeket itt nem olvashatsz. A két hazai piacon is népszerű közösségi oldalon mutatom be a hashtagek funkcióit. Ami mindkettőben közös, hogy a hashtagek használatával nem rontod a poszt megjelenését, és közben segítesz az adott közösségi oldal algoritmusának abban, hogy kinek szól az a poszt, sőt, még a felhasználóknak is kedvezel.

  • Instagram – egy kép többet mond ezer szónál?
    Ez igaz, de bármilyen intelligens is lehet az adott közösségi oldal, az algoritmusa egy-egy kép alapján nehezen mondaná meg, miről szól a kép. Az insta felhasználók nem akarnak sok szöveget írni a posztjukhoz, így inkább hashtagekkel adják át az információkat, hogy mihez kapcsolódik az a kép, vagy kinek szól. Továbbá adott témában így könnyen tudnak további posztokat látni a felhasználók, így valamennyire “linkként” is funkciónál.
    Mennyi szót hashtagelj egy posztban: ezen a közösségi oldalon átlagosan 5-10 szót. Itt egy példa (Kövess Instagramon!)

  • Facebook:
    Itt sajnos azt a funkcióját nem lehet jól kihasználni, hogy a hashtagekre kattintva újabb posztokat láthatunk. Néha előhozza ezt a funkciót a FB, néha pedig nem. Helyette itt azért kell használni, hogy nem tolakodóan (nem zavarja a felhasználót), de jelezni tudod a Facebooknak, hogy miről is szól az adott poszt, ha az a link szövegéből, címéből, leírásából nem derül ki. Ezzel segítesz az algoritmusnak, hogy kinek a hírfolyamába tegye be a posztot. Nagyon sokszor a követőknek is segítesz ezzel, hogy milyen témához kapcsolódik a tartalom. Az a legjobb benne, hogy úgy be tudod írni a hashtageket, hogy azok nem rontják az adott poszt összképét.
    Mennyi szót hashtagelj egy posztban: ezen a közösségi oldalon a legoptimálisabb 3-5 szó használata. Egy példa a Minner FBján

Legnépszerűbb hashtagek?

Ezzel külön cikkben foglalkoztam. Szerencsére már itthon is egyre többen használnak magyar hashtageket, ami megkönnyíti a dolgunkat  >>> Legnépszerűbb #hashtagek az Instagramon. #love #happy #instagood #tbt

Kép: Petit_louis/Flickr

Kommentek