Még néha a legelvetemültebb, legaktívabb vásárlóid, ügyfeleid sem tudják, mi mindent “árulsz”, mit csinálsz

Még néha a legelvetemültebb, legaktívabb vásárlóid, ügyfeleid sem tudják, mi mindent “árulsz”, mit csinálsz

Volt már olyan, hogy te mindenhol kiírtad, mi a terméked? Weboldaladra, közösségi oldaladra, névjegykártyádra, szórólapodra…, sőt, szinte nincs olyan marketingcsatorna, ahol legalább egyszer ne találkozott volna vele a vevőd? Aztán, mikor mondod neki mondjuk az adott terméket, vagy éppen ő veszi észre, és csodálkozva mondja: “Nálad ilyen is van? Nem is tudtam.”. Nyugi! Nem vagy egyedül! Nézzük is, miről van szó!

Viszont először kezdjük a kiemelt képpel. Elnézést, de ehhez a témához nem volt ötletem, hogy milyen képet tegyek, így lett ez a banános-kolbászos kép, legalább figyelemfelkeltő, elvégre ütős téma, szóval kell rá a figyelem. A kép viszont pont ide illik, mert amennyiben nem kapod el a figyelmét a vásárlódnak, érdeklődőnek adott pillanatban, akkor bizony elsiklik a dolgok felett. Ezért kell hatékony és kiterjedt kommunikációt alkalmaznod!

Még a Facebook ügyfelei (cégek, hirdetők, reklámügynökségek) sem tudnak minden funkcióról

Nekem is van egy kapcsolattartóm a Facebook hirdetési részlegnél. Kéthetente konzultálunk a hirdetésekről és a Facebookról. Van egy ilyen projektjük, amiben a nagyobb reklámozókat támogatják, segítik ilyen formában. Nos a kapcsolattartómnak (Péter) feladatként ki van adva, hogy beszélnie kell folyamatosan a meglévő funkciókról. Sőt, rákérdeznie, hogy használtam már a … -t? És mikor a héten beszéltünk, megkérdeztem, hogy ezeket a kérdéseket azért teszi fel, vagy mondja el az információkat, mert nem minden funkciót használnak a cégek? Bizony! Azt mondta, nem is várható el a felhasználóktól (cégek, hirdetők az ő esetükben), hogy minden funkcióról, lehetőségről tudjanak. Ez az adott cég, ebben az esetben a Facebook-nak a feladata, hogy tájékoztassa őket róla.

Nem is várhatod el, hogy kívülről tudja minden tevékenységed. Amennyi információ ér minket nap mint nap, nem csoda, ha egy-egy cég összes termékét, szolgáltatását nem fújjuk fejből.

Azt hitted, a vásárlóid majd nyomozni fognak a terméked, céged után?
A fenti példámból látszik, hogy még egy ilyen nagy cégnek, mint a Facebook, a felhasználói sem tudnak mindent a közösségi oldallal kapcsolatban. Átnézik a weboldalad A-tól Z-ig? Hát nem! Azt szerintem már te is tudod, ha valamit azonnal, gyorsan nem találnak meg, akkor bizony hamar feladják, és már mennek is tovább. Tenni kell azért, hogy minél jobban megismerjenek, tudják, mi kapható nálad…

A megoldás – Ötletek:

  • Először is olvasd a Minner.hu Vállalkozásrovatát, mert hasonló tippeket kaphatsz, például azzal kapcsolatban is, hogy mit (hogyan) kommunikálj a vevőid, érdeklődőid felé. (Igen! Bizony ez a cikk részben azért is íródott, hogy én erre a rovatra felhívjam a figyelmed.).
  • Például brandépítés szempontjából sem utolsó, hogy minél több információt átadj magadról. Szerinted miért posztolom ki Facebook-on, hogy a Minner milyen eseményeken van jelen, vagy miért van külön rész a médiamegjelenésekre (Minner a médiában)? Nem fogja kitalálni a vevőd (látogatód), hogy te is jársz a szakmád legfontosabb expójára, vagy szakmai rendezvényre jársz, hogy így még jobban ki tudd őket szolgálni… Érted már? Apropó: Brandépítés-cikksorozatot olvastad már? Kattints ide!
  • Ne a rólunk részre koncentrálj az oldaladon. Attól, hogy azt írtam eddig, hogy minden információt átadj, nem arra gondoltam, hogy a Rólunk menüpontra gyúrj rá! Mi legyen a weboldaladon akkor? Erről itt olvashatsz: Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész
  • Aktívabb online kommunikáció: Ez könnyű lesz! Annyi a dolgod, hogy minél többször (azért természetesen nem túlzásba esve) posztolj a termékeidről, szolgáltatásodról.
  • Kérdőív: Na ez tetszeni fog! Gondoltál már arra, hogy készíts egy kérőívet, és azt a célközönségeddel kitöltesd? Két legyet ütsz egy csapásra. Egyrészt piaci információkat szerzel, ami akár segíthet a termékfejlesztésben is, másrészt ha ügyesen kérdezel, közben rá tudsz világítani a termékeidre, szolgáltatásodra is. Ezt az ötletet egyébként a Sugár Mozitól vettem, amikor egyszer kitöltöttem a kérdőívüket, amit emailben küldtek.
  • Expo, kiállítás, helyi rendezvény (város napja…) A legtöbb szektornak megvan a maga expo-ja, kiállítása, ha nincs akkor ideje megszervezned. Érdemes kiállítanod, vagy résztvenned. Tudod, aki nincs ott, az szinte nem is számít. Ha nagy akarsz lenni, akkor sajnos ki kell menni ilyenekre is. Expo pedig arra is jó, hogy partnereket találj. Nézz ki olyat is, ami hozzá kapcsolódik a termékedhez/szolgáltatásodhoz. pl. BabaMama Expón az OTP Lakástakarék is kint volt, ez pont jó példa. Ha elmész ilyenre, számolj be annyi marketing csatornádon, amennyin csak tudsz!

Kommentek