Már több milliós üzleti ajánlatot/üzletet is kaptam LinkedIn-en keresztül

Már több milliós üzleti ajánlatot/üzletet is kaptam LinkedIn-en keresztül

Van már Linkedin-ed? Nem baj, ha még nincs. Elárulok egy titkot: nekem is vegyesek voltak az érzéseim a szakmai közösségi oldallal, használatával, hasznosságával kapcsolatban addig, amíg nem kezdtek el jönni onnan az ajánlatok, megkeresések. Anno azért indítottam ott is el a profilomat, mert több helyen olvastam, hogy szükséged van rá, ha B2B üzletben utazol. Nem is nagy szám még a profilom, mégis elég ahhoz, hogy aki akar megtaláljon.  Vágjunk is bele, miért is hasznos?

Mennyien és kik használják a LinkedIn-t itthon? (2016-os adatok)
– Életkor szerinti megoszlása a felhasználóknak a szakmai közösségi hálón:
19-25 – 9,7%,
26-35 – 29,5%
36-45 – 19,5%
46-55 – 25%

– Továbbá, a hazai felhasználók
22%-a felső vezető,
30%-a vállalkozó.

inkedIn Magyarországon 2016 - forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon

LinkedIn Magyarországon 2016 – forrás: http://www.drlinkedin.hu/blog/friss-2016-marciusi-adatok-a-linkedin-hasznalatrol-magyarorszagon

A külföldi biznisz

A legtöbb kézzel fogható megkeresés a  LinkedIn-ről külföldi cégek irányából jött. A legnagyobb értékben a tőzsde rovatom támogatóját, a HotForexet tudom felhozni példának. Ők a LinkedIn-en találtak rám, és a Minner.hu -ra, így vették fel a kapcsolatot velem 2016. márciusában. Kiszámolhatod, hogy azóta főtámogatói a tőzsde rovatnak, így nem keveset költöttek el megjelenésre. És ezt a LinkedIn-nek köszönhetem.

Itthon is kíváncsiak – B2B piacon elengedhetetlen

Rajtuk kívül is megfigyeltem azt, hogy a későbbi külföldi, de még a nagyobb magyar ügyfeleim /megbízóim is megnézték az üzlet megköttetése előtt a profilom a szakmai közösségi oldalon (látni, hogy ki nézte meg). Bár tény, hogy nem minden adatot töltöttem ki, de már nekik elég ahhoz, hogy a bizalmuk nagyobb legyen, a fontosabb információkat lássák rólam…, tudják, hogy valós személy vagyok…  Érdemes beleépítened a B2B marketingedbe is a LinkedIn-t >>> Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 12. rész

Állás a LinkedIn-ről?

Oké, tudom mi jár az eszedben: …de ezek céges megkeresések… Persze, de mondok mást! Több ismerősnek is tanácsoltam, hogyha akar jobb állást, regisztráljon az oldalra, próbálja ki a prémium részét és azonnal hívni fogják a fejvadászok. És így is van. Pl. IT-be annyira felpörgött, hogy az ismerősöm napi 2 hívást kap, hogy menjen valahová dolgozni.

Tehát nem azt akarom mondani, hogy azért kell, hogy legyen LinkedIn-ed, mert özönleni fognak a megkeresések, hanem azért, hogy tarts több vasat a tűzbe, és ez is egy jó eszköz.

LinkedIn-re fel! Egyébként még egy info: megvette a Microsoft 2016-ban, szóval még érdekesebb lesz az oldal. Nem is beszélve arról, hogy láthatod azt, hogy mennyi a fizetésük a külföldieknek, sőt, prémiumban elvileg hamarosan látod, mennyi a fizetése az európai, magyar kollégáidnak (átlag fizetés).

Fotó: Esther Vargas/Flickr

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek