Itt megnézheted mennyi a látogatottsága adott weboldalnak, blognak, webshopnak

Itt megnézheted mennyi a látogatottsága adott weboldalnak, blognak, webshopnak

Kíváncsi vagy, hogy mennyien nézik a konkurensed oldalát? Vagy megnéznéd mennyi a látogatottsága adott blognak, webshopnak? Akkor ez a tartalom érdekelni fog.

Természetesen vannak különbségek az egyes mérésekben, de elég lesz, ha felszorzod 1,1-1,2-vel az értékeket, és akkor már megállják a helyüket a legtöbb esetben. Egyébként is, ha saját oldaladdal hasonlítod össze, akkor máris a te oldalad lesz a viszonyítási alap.

Similarweb.com – link (ingyenes)

Ezt az oldalt azért szeretem, mert azok a blog.hu -s blogok látogatottsági statisztikáját is látom (blognev.blog.hu -t kell beírnod a keresőbe), akik elrejtik a blogbejegyzés megtekintési számokat a látogatók elől. Természetesen a többi weboldal adatait is látjuk, de a legjobb statisztikákat akkor, ha havi 5000 feletti látogatószáma van adott oldalnak. Az ingyenes verzióban havonta frissíti az adatokat, az előző hónap friss adatait adott hónap 5-10. körül láthatod.

Az alábbi képen a Minner áprilisi statisztikáját látod. Itt is rá kell számolni minden értékre minimum 1,1-szeres értéket.
A total visit érték az egész hónapra vonatkozó látogatások számát jelöli. Míg a pages per visit egy látogató által egy adott munkamenet ideje alatt megnézett oldalak számát jelöli.

A cikk utolsó bekezdésében láthatod mire tudod használni a statisztikákat.

weboldal_latogatottsag_statisztika1

Alexa – link – ingyenes, de a fizetős verziója a használhatóbb

Az ingyenes verziójában sok mindent nem látunk, maximum a weboldal ranglistán szereplő helyét, és az oldalon elöltött átlagidőt. De nagyon érdekes lehet még legalul az a rész, ahol kb. láthatod mikor és ki nézi az oldalt, vagyis egy kis demográfiai adatot is ki tudsz szűrni. Nagy oldalaknál, webshopoknál még pontosabb értéket mutathat.
Valójában a Similarweb az, amit inkább ajánlok.

Mire használd ezeket a statisztikákat?

  • ezzel ki tudod szűrni ki valójában a konkurensed (mennyire nézik a weboldalát)
  • milyen marketingcsatornákat használ – A similarweben láthatod a Trafic Sources résznél, hogy látogatók honnan érkeznek a weboldalra. Itt például a Minner adatait látod. Márciusban a forgalom 42% a Facebookról jött, 22% a Google-ból, 28% a látogatóknak bepötyögte, hogy Minner.hu, továbbá 7% a látogatóknak valamelyik másik oldalon szereplő linkről jött (az emailt/hírlevlet rosszul számolja a látogatók 2%-a már onnan jön).
    Képernyőfelvétel (77)
  • marketingesként eldöntheted, hogy ténylegesen érdemes-e adott blogon, weboldalon reklámozni
  • blogok esetében, hogy mennyire népszerű adott témájú blog
  • milyen kereső szavakra (Similarweb – search rész) jön a legtöbb látogató (SEO, keresőoptimalizálás miatt jó lehet, konkurencia figyelésnél is)
  • tőzsdézhetsz!? – Tudtad, hogy én ezekkel az adatokkal még a tőzsdén is profitálni tudok? Erről itt írtam: Weboldal látogatottság és a tőzsde hozam kapcsolata – #érdekes #hasznos
Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek