Indíts vállalkozást: 89. öltet – online biztosítási szakértő weboldal

Dátum

Megosztás

Most őszintén, téged keresett már meg rokonod, barátod, ismerősöd, hogy éppen valamelyik biztosítónál dolgozik, és leülne veled átbeszélni a terveidet… A biztosító cégek ragaszkodnak ehhez a megoldáshoz, mert a nagy számok törvénye alapján, és persze az ingyen „alkalmazottak” miatt szinte ingyen szereznek új ügyfeleket. Nagyon-nagyon rosszul gondolkodnak. Nulla forint befektetéssel ne is várjanak nagyobb változást a biztosító piacon. Gondolj bele, egy új, frissen „végzett” biztosítási ügynök mennyit tudhat ténylegesen a pénzügyekről? És ő fogja meggyőzni a rokonait, barátait? Amennyiben tud az illető hatni ismerőseire, és az empátia miatt kötnek egy-két biztosítást, akkor is, ez egy rossz berögzött stratégia. Te mit szeretnél, hogy egy szakember segítsen, vagy egy zöldfülű? Nos, hogy ezt tisztáztuk jöjjön is az ötlet:

88. ötletonline biztosítási szakértő weboldal
Átnéztem a legújabb startupokat, és láttam, hogy többen is a pénzügyben próbálkoznak. Egyrészt az online megoldásoknak köszönhetően megspórolják az első személyes találkozót. Rendben, kell a személyes találkozó, azt aláírom, de az első lépéseket meg lehet ezzel spórolni. Biztosítás kell az embereknek, mert egy jó konstrukciót kínál arra az esetre, ha váratlan történik velünk. Ezt az emberek is felismerték, tehát a piac elég nagy ahhoz, hogy érdemes vele foglalkozni. Két ötlettel is készültem a 88. ötleten belül, mivel két irányba is elindulhatsz.
„A” ötlet: Saját szakértői oldal üzemeltetése, kalkulátorokkal, leírásokkal, esettanulmányokkal. Ebben az esetben egy saját weboldalon, vagy blogban készítesz különböző biztosításhoz kapcsolód tartalmakat, videókat, infografikákat, kalkulációkat. Olvasókat szerzel, sőt reklámozod is, és lesz elég megkeresésed ahhoz, hogy egy biztosítós céggel leszerződve ebből pénzt keress.
„B” ötlet: Ez már nehezebb dió lesz, mivel még a biztosító cégek nem annyira nyitottak az ilyen megoldások felé, de ezen lehet változtatni, csak jól kell tálalni. Szóval, olyan weboldalt üzemeltetsz, ahol a magasabb pozícióban ülő biztosítási ügynökök írhatnak (vagy te írod meg nekik) tartalmakat, feltehetik videóikat… A megjelenésért fizetnek, aminek egy részét a weboldal reklámozására költöd, másik része pedig a nyereséged. Napi 3-4 ezer látogatót hamar el tudsz érni, ezután pedig a biztosító cégeknek is megéri megjelenniük. Fontos, hogy ebben az esetben felhívd a cégek figyelmét, hogy az oldaladon fent lévő tartalmukra értékesítsenek is, vagyis a tárgyaláson mutassák meg az ügyfélnek (mondjuk tableten, beszéljenek róla…,), ez is növeli a szerződés kötési esélyeiket.
Ezek ötletmorzsák, ezekre már tudsz építeni. Ki tudod használni, hogy kevés még az online szereplő, és ezt tényleg igaz, és a biztosító cégek 90%-ban még mindig az új „ügynökök” által hajtják fel az ügyfeleket.

Milyen témákról lehet írni? Meg fogsz lepődni! Az emberek nem attól fognak megkeresni, hogy a %-okról írsz, vagy a minél olcsóbb biztosításokról… Az emberekre egyrészt a negatív hírek, tartalmakkal jobban tudsz hatni, de annál jobb az, amikor a vágyakat keltesz bennük, illetve az érdeklődésükhöz kapcsolódó tartalmat adsz. Érezze azt, hogy neki írsz.

  • Ha nyugdíjról szeretnél tartalmakat, akkor felesleges arról írnod, hogy nem lesz nyugdíja, vagy az elöregedésről, igazából mindenki ezzel jön. Ez jó töltetlék cikknek. Arra kíváncsiak az emberek, hogy mitől lesz jó nyugdíja, mit kell tennie. Adj el egy álmot, és tiéd az olvasó, és késsöbb az ügyfél! Ne ijeszd meg!
  • Lakásbiztosításhoz szeretnél tartalmakat? Adj tippeket, ötleteket lakásdekorra, lakásfelújításra, vagy arra, hogyan védheti meg a lakását. Mutass be klassz lakásokat, házakat. Hidd el ehhez már hozzákapcsolhatod a lakásbiztosítást, és a lakástakarékot.
  • Életbiztosításnál sem megijeszteni kell, hanem bemutatni azt, hogy milyen szolgáltatást kap, mennyi idő alatt tud visszamenni munkába.
  • Mindegyik típusnál érdemes esettanulmányokat leírni. Kérd meg az olvasóid, hogy írják le esettanulmányaikat, mi történt velük, mennyi pénzt kaptak, mennyit fizetnek… Figyelj arra, hogy a legtöbb ehhez hasonló beküldő inkább a panaszát akarja leírni, szóval erre ügyelj, érdemes negatívat is megjeleníteni, de azért legyen az oldaladon pozitív is, mivel maga a biztosítás egy nagyon jó konstrukció.
  • Gépjármű biztosítás – írj autópiaci híreket, vagy autó tesztekről, több autómárkáról is. Az emberek szeretnek ezekről olvasni, és mellé csapva a felhívásokat máris könnyen szerzel érdeklődőket.

Neked az a lényeg, hogy minél több ember menjen fel a weboldaladra, kiemelt cikkekben úgy is azt tálalod eléjük, ahol el tudod kérni elérhetőségeiket, illetve fel tudják veled venni a kapcsolatot.

Célpiac: Főleg 30 év felettiek
Konkurencia: Oké, aláírom, hogy több weboldal is foglalkozik már hasonlóval, de a tartalmaiknál te jobbat fogsz adni!
Megvalósítás, üzlet:
1. Weboldal elkészítése. Enné az ötletnél elég egy sima WordPress weboldal, ami ingyenes is, és könnyen tudod módosítani, beállítani….
2. Írj össze 20-30 tartalmat, amiről írni fogsz, a fenti instrukciók alapján. Gondolkozz szabadon! És persze készíts vonzó címeket!
3. Kezdd el felvenni a kapcsolatot biztosító cégekkel, kérj ajánlatot („A” ötlet esetében), és persze a megfelelő vizsgát is le kell tenned ahhoz, hogy jutalékot kapjál az ügyfelek után. Mennyi ügyfelet kell vinned, hogy megérje? ŐŐŐ biztos tudni akarod? Elmondom, hogy nyugdíjbiztosításnál például havi 3-5 ügyfélnél már több száz ezret keresel… Legalábbis eddigi tapasztalataim alapján :), a többi biztosítás pedig jó arra, hogy kiegészítse a bevételeket.
4. Készíts Facebook oldalt, és fektess be a cikkek reklámozásába. Költs el napi 500-1000 Ft-ot, és meglátod azonnal nőni fog a látogatottság és a követők száma. Havi közel 30 ezer forint elég ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű ember lássa a tartalmaidat, és felvegye veled a kapcsolatot, És ők már érdeklődők! Ők akarnak veled beszélni! TE nem tukmálsz rájuk semmit!
5. A „B” ötletnél a biztosítócégek embereit kell megkeresned. Határozz meg egy havidíj árat. Hass az egójukra, hogy online megjelenhetnek, csak ők, mint szakértők (hidd el bejön). Ne csak az ő tartalmaik legyenek a weboldalon, hanem te is írj, sőt a tartalmak 20%-a legyen csak az övék, a többi a tiéd. Havi 20-40 ezer forintot kérj el tőlük a megjelenésért.

Profit várakozás:
„A” ötlet esetében a  3. pontban írtam, de ez változó. Mindenesetre a nyugdíjbiztosításra érdemes ráállni, mert ebből jön a nagy profit. A piac vár rád! A profit nagy! Hajrá!

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Pictures of Money/Flickr

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!