Indíts vállalkozást: 76. ötlet – A sztárok is ezt választják, akkor te?

Dátum

Megosztás

Gondolom hallottad már azt, hogy a legtöbb külföldi filmsztár, énekes előszeretettel fekteti a pénzét franchise üzlet nyitásába.  A klasszikus franchiset általában nem kell bemutatnom, ha a McDonald’s-ra gondolsz, máris tudod miről van szó. Egy Meki franchise díját viszont nehéz kifizetni, így érdemes megnézni a többi hazai lehetőséget. Itthon a Fornettit és a PekSnacket említhetjük erős franchisenak, de például a BioHair hajvágószalonok is nagyon jó lehetőséget nyújtanak, ők az elmúlt pár évben tűntek fel. Ezen a weblapon több céget is találsz, akinél lehetőség van ilyen vállalkozás indításhoz. Nézzük meg, miért is jó ez, miért jó belevágni…

76. ötlet: Franchise üzlet nyitása
Az ilyen üzlet nyitása azért jó, mert a marketingünknek erős hátteret tud adni a cég, cserébe a franchise díjat kell megfizetni. De, van másra is példa, a PekSnacknél tudomásom szerint az elején díjat sem kell fizetni, maximum akkor, ha nem tudunk eladni meghatározott mennyiségű péksüteményt, illetve a péksüti árát persze ki kell fizetni, de ez eleve másnál is költség lenne. Tehát ezek a cégek erős háttértámogatást adnak. Nekik is érdekük, hogy támogassák a te üzleted felfuttatását, mivel sok esetben alapanyagot adják neked, no meg a dekorációt…

Néhány meglátás:

  • BioHair hajvágószalon nyitására még van lehetőség vidéken, és jó piac lehet
  • PekSnack üzlet nyitása is jó döntés lehet, mivel kis helyen elfér a sütő, és a kiszolgáló tér, tehát a bérleti díjunk alacsony lesz. A helyet kell jól kiválasztani. Érdemes előtte jól körbejárni a helyet, felmérni  a környező boltokat, pékségeket… és úgy dönteni
  • sokat kerestem a googleban, és arra jutottam, hogy a céggel mindenképpen fel kell venni a kapcsolatot, mert sok fals információ található a portálokon. Készségesen állnak a rendelkezésedre, ők is szeretnék, ha egyre több üzlet nyílna.

Célpiac: adott franchisetól függ, de legtöbbször helyi üzletet nyitsz majd
Konkurencia: franchisetól függ, de például a PekSnack nyitása esetében is lehet találni olyan helyszínt, ahol kevesen árulnak.
Megvalósítás, üzlet:
1. Nézz körül, és kérd be a legtöbb érdeklődési körödbe beletartozó franchisetól a csatlakozáshoz szükséges információkat.
2. Igaz, hogy segítenek neked a marketingben, főleg reklámanyagokat kapsz tőlük (ez is beletartozik a csatlakozási díjba), azért én azt mondom helyi, lokális marketinget mindenképpen erősítened kell.
3. Annak is nézz utána, hogy az üzleteden belül még mit árulhatsz, pl üditő…
4. Rendben, adnak marketinget, illetve támogatást, de mégis saját magadnak is kell marketingelni. Az ügyfélkezelés is nagyon fontos. Például a BioHairbe voltam párszor, és megfigyeltem, hogy a fodrászok annyira nem erőlködnek, nem is kommunikálnak annyit, illetve a végén sincs semmi extra, amiért úgy döntenék visszajövök.
Persze tudom, hogy sokan nem szeretnek beszélgetni, mégis egy-két kérdés, mivel foglalkozik, mit csinál…minden ember szereti, ha érdeklődnek felőle, néhány dicséret pedig elintézi azt is, hogy visszatérjen az üzletbe.

Profit várakozás:
A profit ugyancsak franchisetól függ, hidd el elég jó %-okat mondanak ahhoz, hogy érdekessé tegyék számodra a bekerülést. Sőt a díjukat is úgy szabják meg, hogy az neked a legkedvezőbb legyen, ez az ő érdekük is.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Peksnack.hu

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!