25. üzleti ötlet: Csinálj magad egy csináld magad közösséget, DIY blog (portál) indítása

Dátum

Megosztás

A „csináld” dolgokat imádják az emberek. Tudod, azért lett nagyon sikeres az IKEA is, mert az emberek szeretnek alkotni és jobban kötődnek a márkához is, ha azt érzik ők alkották meg a saját bútorukat. A következő ötlet a blog ötletünkhöz kapcsolódik, kicsit specifikusabb.

25. vállalkozási ötlet: DIY blog, vagyis csináld magad blog vagy weboldal (portál) indítása, készítése
DIY = Do-It-Yourself = csináld magad
A legtöbb hölgy akár órákat is leragad az ilyen oldalakon, blogokon. Tehát a célpiac adott. Főleg ünnepek előtt megugrik az ilyen oldalak látogatottsága. Így már most érdemes rágyúrni például a karácsonyra. Már most érdemes elindítani a blogot. Az interneten annyi ötlet van, hogy csak be kell őket szúrni a forrás megjelölésével… Ezután már nem is nehéz reklámozókat szerezni, sőt sok céggel érdemes affiliate, vagyis partnerprogramban leszerződni. Hiszen a kapcsolódó termékekre vevők az emberek. Mennyiszer látom, hogy tele a Butlers, H&M Home, Zara Home vevőkkel, holott nagyon drága, az emberek imádják….
Miből lesz bevétel?

  • szponzoroktól, például reklámcikkek, videók
  • webshop – egy saját webshoppal is összekapcsolhatod, elvégre aki a DIY dolgokat szereti, és otthon kézműveskedik, neki szüksége van kellékekre. Ha például először elindítod a blogot és csak később indítod a webshopod, egy nagy előnyre teszel szert a piacon. A blogolvasók nem fogják negatívan megélni, hogy elindítasz egy vállalkozást a blogodon, neked pedig már kialakult marketingcsatornáid lesznek arra.
  • események/ workshopok szervezése – nagyon sok kézműves workshopról hallani, amik nagyon hamar megtelnek még akkor is, ha fizetős. Erre lehet eseményeket is szervezni, hogy bemutassák az emberek, a kézművesek a saját termékeiket (cégek), illetve – ahogy már említettem – arra workshopot, hogy megtanítsd az embereket.

Célpiac: A hölgyek teszik ki az olvasóid nagy részét.
Konkurencia: Már több DIY blog is van itthon, de még mindig van hely, főleg kreatív oldalnak.
Megvalósítás, üzlet:
1. Írj össze 20-30 témát már jó előre. Illetve keress témát, ötleteket (Pinteresten, Youtube-on). Heti 3-4 poszttal számolj minimum, ez kell a sikerhez.
2. Készíts Instagram profilt, illetve Facebookot is, nem is tudod mennyien megosztják ezeket (vagyis biztosan te is látod.) Később, ha már látod, hogy szép kis közösség alakult ki, akkor el tudod indítani majd a Youtube csatornádat is.
3. Több vendégposztot is írj más blogokba, illetve ők is írjanak nálad, így kereszthivatkozással szerzel olvasókat is.
4. Kezdj el megkeresni a témádhoz kapcsolódó cégeket. Hidd el, sok cég még csak most ismeri fel, milyen előnyökkel jár a blogreklámozás.
5. Keress meg cégeket, hogy te majd írsz az ő céges blogukba tartalmat, persze pénzért.
6. Használd a közösségi hálókat, készíts videót, képeket…
7. Ha van rá kereted, reklámozd a bejegyzéseket Facebookon. Már napi 500 ft-ot elköltve az elején pár száz fős olvasótárbort össze tudsz hozni, aztán a többi jön magától. (A Minner is így kezdte, sőt, mai napig hirdeti a posztjait).

Profitvárakozás:
Egy napi 2-5000 látogatószámmal rendelkező blognál már 200 ezer forintot lazán kereshetsz havonta. És ehhez napi 2 órát kell rászánnod. Persze később többet is rá kell szánnod. Webshop esetén ekkora látogatottsággal már komoly eredményeket tudsz elérni.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te üzleted:
Szervezz közönségtalálkozókat, vegyél rá cégeket, hogy szponzorálják ezt számodra (pl Ikea, Butlers, lakberendező cégek…)
Többen is fel fogják ismerni íráskészséged, így pl. el tudod vállalni más cégeknek a céges blogírást. (lásd 5. pont – főleg lakberendező cégek)
További lehetőségek, bővülés
Saját webshop indítása, hasonló termékekkel, mint amiket például a Butlersben, vagy a H&M Home-ban lehet venni…

Kapcsolódó vállalkozási ötletek:

Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Apartmenttherapy

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!