23. üzleti ötlet: Tibi atya újratölt(ve), indíts valami hasonlót

Dátum

Megosztás

Hallottál már a Tibi atyáról? Ki nem? 1,3 millió követőjük van a Facebookon. Ha egy népszerű posztot többen is megosztanak, akkor szinte az egész ország látja (már aki fent van Facebookon) Egy baráti társaság hirtelen ötlete volt, nem is biztos, hogy volt az elején mögöttük bármi elképzelés, csak saját maguk szórakoztatására indították. Olvasd el a leírást, gondold tovább, így fogsz egy klassz üzletet kitalálni.  Az eddigiektől eltérő felépítése lesz most a következő ötlet kibontásának, mivel most már meglévő ötletekből indulunk ki.

A Tibi atya sztori

Lehet rosszat és jót mondani Tibi atyára, de egy biztos: 1,3 millió követője van a Facebookon. 2012 decemberében indították az oldalt, bár az elején nem a legszalonképesebb viccek, posztok voltak, de 3-4 év után mikor már elég sok követőjük lett, elkezdtek más kommunikációt folytatni. Például nagyon jó görbe tükröt tart a magyar társadalom elé. Tibi atya kiötlői már több előadást is tartottak arról, hogy mit, miért…csináltak, csinálnak. 2015-ben már szép bevételük származott az oldalból. Például külön brandelt, saját címkés borral kezdték, aztán közösségi oldalakat is kezeltek, majd a címkés bor mellett elkezdtek egy törzshelyet felépíteni, bár az akkori kocsmatulajdonossal összevesztek, megcsinálták a saját borozójukat a Humbák Műveket. És itt járunk 2018-ban amikor még egy fesztivált is megrendeznek (Humbák Földe fesztivál).

A saját ötlet – Melosokk

Még 2015 év végén ötleteltünk az egyik ismerősömmel egy ilyenen. Igen, ekkor már a Minner megvolt. Akkor találtunk ki egy hasonló oldalt, mint a Tibi atya, vagyis hasonló megoldásra épült volna. Azért írom le, mert végül nem valósítottuk meg, mert azt mondtuk, hogy koncentrálunk a meglévő projektjeinkre (én a Minnerrre). A Melosokk névre keresztelt oldalt akartuk elindítani. Két pillérre épült volna:

  1. Munka > poén – Humoros posztok. Az emberek beküldhették volna, ahogy már sokkot kapnak a munkától, vagy vicces szituációkat, sztorikat (tudod, amolyan Pesten Hallottam csak a munka világából). Utóbbit most már úgy valósítanám meg, hogy lenn egy FB csoport, ahová be lehet küldeni a képeket, sztorikat és csak a legjobbak kerülnének ki a FB oldalra és a weboldalra.
  2. Lényegében egy álláskereső oldal alapjait megalkotni. Ezt persze folyamatosan beleépíteni a profilba.

Egyébként kár, hogy nem csináltuk meg, mert most elég nagy kereslet van az álláskereső oldalak iránt. Már a domain sincs nálunk, nem újítottam meg.

Találj ki valami hasonlót!

Legyen az valami olyanhoz köthető, amire később üzletet tudsz építeni, például marketingügynökséget, közösségi oldal kezelést, vagy webshopot indítani. Képzeld el, hogy közben lehet, hogy szponzorokból lesz a bevételed, később mondjuk indítasz rá egy webshopot, vagy valamilyen más üzletet. Néhány példa bevételszerzésre:

Célpiac: Vállalatok, marketingcégek, álláskereső portálok
Megvalósítás, üzlet:
1. Ötletelj(etek)! Milyen karakter legyen, vagy mit lehet poénosítani,  hosszabb távon is fenntartani a nézettséget, figyelmet.
2. Első körben 20 ezerig felnyomnám a lájkolók számát, ez kb 5-8 hónap.
3. Én nem szeretem a kötöttségeket (túl kiszolgáltatott a Facebooknak), szóval biztosan indítanék egy hozzá kapcsolódó weboldalt, amire további ötletes dolgokat tennék. Továbbá Instagramon és Youtube-ra is gyártanék tartalmakat.
4. Később erre a weboldalra tennék fel webshopot, amiben pólót, bögrét…egyéb tárgyakat lehet venni.
5.  (A fenti példa alapján) Ha az álláskereső portálok nem érdeklődnek, akkor én keresném meg őket.  Mivel munkáról van szó, akár álláskereső tippeket is lehet adni a weboldalunk blogjában, illetve egyéb érdekes híreket.
Profitvárakozás:
1-2 évig mindenképpen csak szinte hobbiból kéne csinálni, alig folyna be bevétel. De utána, miután kiépült minden, akkor egy-egy marketingprojekt hozhat 80-200 ezer forintot. Havi 2-3 céget pedig rá lehet venni. Persze okosan, hogy ne menjen a tartalom rovására. A másik bevétel pedig webshopból jönne.
Gondold tovább:
Lehet, hogy nem is ebből lesz bevételed. Gondolj bele, lesz egy csomó követőd, így felépíthetsz akár egy teljesen más üzletet. Akár egy kész portált.  Az én példámban a Szárnyas Fejvadász konkurenciája lehetnél, vagy – a Tibi atya kiötlőiből kiindulva – máris megalapoztad egy jó közösségi háló menedzsmenttel foglalkozó cég alapjait. Hidd el, sok cég nem tudja kreatívan kezelni a közösségi oldalait.

Az ötlethez kapcsolódó további vállalkozási ötletek:
Indíts vállalkozást: 65. ötlet – Facebook oldal kezelő, közösségi oldal menedzser
Indíts vállalkozást: 141. ötlet – Instagram fiók kezelő + tananyag (2 db ebook)

Az ötlet 2018-ban aktualizálva lett, frissítve, mert egyébként már 2015-ben le lett írva. 

[adrotate banner=”5″]

 

fotó: Tibi atya és melozokfaszi FB oldal

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!