Indíts vállalkozást: 164. ötlet: Illat és zene marketingszakértő, tanácsadó – Amennyire beteg ötlet, annyira zseniális

Indíts vállalkozást: 164. ötlet: Illat és zene marketingszakértő, tanácsadó – Amennyire beteg ötlet, annyira zseniális

Néha használok olyan eszközöket, melyek elő hozzák belőlem a kreativitást, vagy éppen megszoktam, hogy adott tevékenység közben zenét hallgatok, de a körülöttem lévő illatokat is sokszor fel tudom idézni. Ezzel te is sokszor találkozhatsz. Ilyen esetek például: kondizáshoz megvannak a zenéim, vagy amikor Facebook poszt, vagy szövegírás brainstormingom, ötletelésem van, arra is megvannak a megfelelő zenék. Komolyan mondom, néha meghallom a rádióban az adott zenét, vagy egy boltban, szinte azonnal az a szokásos érzésem támad. Na és az illatok? Na igen!  Mindjárt meglátod, miről van szó.

A cikknek két értelmezése is lehet. Egyrészt megvalósítod a vállalkozási ötleted, továbbgondolod. Másrészt, ha van vállalkozásod, kezdd el kidolgozni, hogy milyen illattal, zenével tudod növelni a vásárlást, vagy elérni a vevőid elköteleződését.

164. üzleti ötlet: Márkaépítés, vevőszerzés zenével, illattal – Legyél te a cégek illat- és zeneszakértője

Már biztosan hallottad, hogy több cég is használ speciális illatot vagy éppen zenét arra az üzleteiben, hogy megtartsa vásárlóit, kialakítsa a márkaérzést… Az ötlet az, hogy egy cég, üzlet (vagy akár eseménynek, konferenciának…) zene vagy illat, vagy mindkettő segítségével tudjon márkaérzést elérni a vásárlóinál.  De egyébként még többet is fognak vásárolni miatta (lásd lent az ábrán). Vagyis te azzal foglalkozol, hogy ezt megteremtsd náluk. Ez az ötlet valójában brandépítéshez, márkaépítéshez is hozzákapcsolható. Tehát ez egy dobbantó a nagyobb projektek elfogásához. Például arra, hogy egy cég teljes brandépítését rád bízzák.  Egyébként pár éve találkoztam egy ilyen céggel, alább be is szúrom az infografikájukat, illetve ebben a cikkben is megtalálod: Az illatok ereje infografika

Nézd meg az ábrát alatta folytatom!

illatok marketing

Néhány tipp, ötlet a megvalósításhoz:

  • Bár lent le fogom írni, de én azonnal “rástartolnék” a franchise-okra. Rengeteg van itthon, és bizony azonnal nagy projektet lehet megfogni.
  • Az illatos dolgot érdemes úgy körbejárnod, hogy végül tőled kelljen mindig rendelniük az illatot. Így törzsvásárlóid lesznek.

Gondold tovább! Ez egy ötletmorzsa.

Célpiac: Vállalkozók, helyi üzletek, franchise-ok
Konkurencia: ezzel kevesen foglalkoznak, hamar be tudsz robbanni, sőt, piacvezető lenni
Megvalósítás:
1. Ez egy ötlet, bizony ezt tovább kell gondolnod! Meg kell tervezned, hogy az illatokat miként fogjátok a vevőtérbe juttatni, az illatot honnan szerzed be…
2. Szemelj ki egy céget, és add ingyen a szolgáltatásodat, hogy legyen referencia.
3. Ez annyira érdekes, hogy workshopokat tudsz tartani cégeknek, vagy egyszerűen direktben megkeresni őket.
4. Másik verzió, hogy ingyenes mintát adsz, utána úgy is el tudod érni, hogy külön illatot vegyenek, amit csak ők használnak. Ebben van az igazi lehetőség és a pénz.
5. Jah igen, blogolj!

Na megyek, és kitalálom a Minner illatát! Valami piros, kreatív….

Megmutatom! Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog >>> Regisztrálj és nézd a napi videóblogokat! <<<
Ezt még olvasd hozzá az ötlethez:Így használd a Minner vállalkozás ötleteit
Megvalósította már valaki valamelyik vállalkozás ötletet?
Igen! Csak azzal nem akarom elvenni senki kedvét, hogy leírom melyiket.... Tudjátok mindenki máshogy valósítja meg az ötleteket, és ismerlek titeket, hogyha látnátok, hogy valaki már elkezdte, akkor nem vágnátok bele. Időnként a Facebook oldalon be szoktam linkelni őket.
Hallgasd meg a vállalkozás ötletek podcastjait a SoundCloudon (folyamatosan töltöm fel), kattints ide!

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek