Indíts vállalkozást: 156. ötlet – Piackutatás, profi kérdőívezés

Indíts vállalkozást: 156. ötlet – Piackutatás, profi kérdőívezés

Egy jól megtervezett kérdőív több millió forintot is hozhat annak a cégnek, akinek elkészíted és elvégzed majd a kutatását. Erről szól ez az ötlet, vagyis arról, hogy indítsd be egy piackutató céget. Az ötlet akkor jött, amikor a Minner.hu saját piackutatását készítettem. Hamarosan kész is lesz a hozzá kapcsolódó infografika, de nem bírtam ki, hogy le ne írjam ezt az ötletet. 2017. áprilisában a fiatalok vállalkozó kedvét vizsgáltam egy kérdőív segítségével. És itt jön a csavar.

Pár hét alatt 1100 ember töltötte ki úgy, hogy Facebook reklámok segítségével tudtam befolyásolni a kitöltés reprezentativitását (KSH adatokat megközelítően legyen benne a férfi-nő arány, kor, település megoszlás…). És erre 13 538 Forint Facebook reklámköltség ment el, ami nagyon jó arány a várható bevételhez képest. Mivel a kutatásból sikerült kinyerni olyan információt, ami a Minnernek a későbbiekben több millió forint bevételt hozhat.

156. vállalkozás ötlet: Piackutató cég
Tehát egy olyan vállalkozás, aki a megbízónak a kérőíveit kidolgozza, kitölteti, feldolgozza és még akár ki is értékeli.
Elárulok egy titkot. Én nemcsak azért kérdőíveztem, hogy új szolgáltatást találjak a Minnernek, hanem azért is mert az adatokat utána infografikára viszem és természetesen a cél az, hogy felkapja a média. Ugye érted? Bizony ez elég erős érv, amivel meg tudsz győzni cégeket. Gondold csak el, hogy mennyi formában fel tudja használni marketing céllal: médiában (sajtóközlemény, MTI, blogok…), weboldalán, blogjában, kiadványaiban (természetesen nem kell minden adatot feltüntetnie a kutatásból, néhány információt jó megtartani magunknak.)

Milyen kutatást fognak kérni a cégek tőled?

  • új termék bevezetése előtti kutatás
  • vásárlók megismerése
  • termékfogyasztási szokások
  • új vállalkozásoknak piacfelmérés
  • vagy azért, mert ahogyan azt fent is említettem be akarnak kerülni a médiába (megéri a minimális befektetést egy cégnek is, úgy is, ha téged bíz meg a levezénylésével

Célpiac: vállalkozások, cégek, állami intézmények, önkormányzatok
Konkurencia: Természetesen ez már nem új terület, így rengeteg a konkurencia, viszont amint tudsz alkalmazkodni az új trendekhez (lásd fent a Facebookos megoldásom) máris előnyöd lesz.
Megvalósítás:
1. Először is mérd fel a konkurenciádat. Nézd meg mit, mennyiért, és hogyan csinálnak. Milyen marketing csatornákat használnak ügyfelek szerzésére…
2. Tanuld meg a profi kérdőívezést (ezen kívül más technikák is vannak), ez lehet jó pár hónapos tanulási időszak lesz számodra.
3. Vállalj el ingyen néhány céget, hogy legyen megfelelő referenciád.
4. Közben készítsd el a csomagajánlataidat (természetesen figyelembe veszed a konkurencia árazását is).
Ehhez ötlet még, hogy árazd bele például az infografika készítést is, vagy az legyen upsell terméked, így egy ügyfél még többet költ nálad, vagy így lesz összehasonlíthatatlan a tevékenységed.

Ezt még olvasd hozzá az ötlethez: Így használd a Minner vállalkozás ötleteit
Megvalósította már valaki valamelyik vállalkozás ötletet?
Igen! Csak azzal nem akarom elvenni senki kedvét, hogy leírom melyiket.... Tudjátok mindenki máshogy valósítja meg az ötleteket, és ismerlek titeket, hogyha látnátok, hogy valaki már elkezdte, akkor nem vágnátok bele. Időnként a Facebook oldalon be szoktam linkelni őket.
Hallgasd meg a vállalkozás ötletek podcastjait a SoundCloudon (folyamatosan töltöm fel), kattints ide!

Fotó: LaTransfo/Flickr

Share Button

Kommentek