Indíts vállalkozást: 145. ötlet – Franchise szakértő

Dátum

Megosztás

Nap mint nap botlok olyan cégekbe, akik franchise üzletté szeretnének válni, de nehézségekbe ütköznek. Az első mondattal szinte el is mondtam a piaci rést. A klasszikus franchise-t általában nem kell bemutatnom, ha a McDonald’s-ra gondolsz, máris tudod, miről van szó. A Minneren már olvashattál egy ötletet (76. ötlet), amiben valamilyen franchise bolt csatlakozásáról írtam, pl. PekSnack vagy Biohair franchise üzletek nyitása. Most a másik oldalról fogjuk meg ezt az üzleti szegmenst.

145. ötlet: Franchise szakértő
Te abban segítesz a cégeknek, hogy egy sima üzletet franchise üzletté varázsoljanak.
Leírok egy kitalált (egyszerű) példát, és akkor jobban megérted:
Van egy cég, aki külföldről hoz be kínai mobilokat, illetve szervizelést végez.  A neve legyen XYPhone.
Beindítja a franchise hálózatát, így olyan partnereket keres, akik új üzleteket nyitnak az ő neve alatt, vagyis XYPhone alatt. Minden bolt szinte az eredetinek a klónja lesz, a dizájn is mindegyiknél hasonló lesz, és a cég weboldaláról elérhető az összes franchise üzlet. 
Az „anyacég” behozza a mobilokat Kínából, majd a franchise partnerek jönnek az általuk rendelt készletért (amiért fizetnek is). Tehát te az anyacégnek segítesz franchise üzletté válni. Neki is jó, mert egyrészt lesz bevétele a franchise díjakból, másrészt a példa alapján a készletet egyből tovább adja. A szerződés szerint pedig vállalja például a marketinget (reklámköltség…), képzéseket tart….

Mivel a tudásod nem biztos, hogy megvan mindehhez, és bele kell jönnöd, így először kisebb turbó ötleteket adok, amivel könnyedén belevághatsz.
Keress meg:
– termékfejlesztőket
– ügyvédeket (franchise-ban is jártas ügyvédet)
– szervezetfejlesztéssel foglalkozó tanácsadót
– marketingtanácsadót (speciális marketinget kíván a franchise)
– lehet, hogy másra is szükséged lesz, fel kell mérned az igényeket
Először beszélgess velük, majd a leginkább rátermettekkel gondolkozzatok úgy közös üzletben, hogy ők mint szakértők vesznek részt. És olyan csomagot kitalálsz, amiben őhozzájuk viszed a leendő ügyfeleiteket, hogy együtt kidolgozzátok az adott cég franchise-tervét, az egyes lépéseket. Ha ő külön-külön menne mindhez, akkor valószínűleg drágább is lenne neki, így te kedvező csomagokat tudsz kínálni, és mindent egy helyen megoldhat.

A következő lépés lehet az, hogy az egyes részekhez külön embert veszel fel, és egyre jobban emeled a franchise szakértői díjadat, egyre több mindent meg tudsz majd oldani saját cégen belül, így több pénz is marad, és hatékonyabb is tudsz lenni. A fenti ötlet alapján pedig már holnap is el tudsz indulni. Egy-egy megbízótól több százezret el kell majd kérned, mert ez rengeteg órányi munkát jelent. 

Hogyan szerezz olyan cégeket, akik franchise után érdeklődnek?
Felmerülhet benned ez a kérdés is. Erre a legjobb az, ha elindítasz egy blogot, amiben az előnyöket leírod, vagy havonta egyszer tartasz előadást, pl. minden nagyobb városban.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Wikipédia

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!