Indíts vállalkozást: 138. ötlet – MLM – nyugi, nem őrültem meg, kattints és olvasd el!

Dátum

Megosztás

Az olvasóim többsége és az ismerőseim tudják, hogy az MLM iránt az érzéseim általában nem pozitívak. Mégis a jelenséggel foglalkozni kell, sőt én se vetem el, mint hatékony értékesítési rendszert. Viszont!!!! Ez az ötlet nem arról szól, hogy csatlakozz mindenféle átverős MLM-hez (pl. add bérbe a számítógéped tárhelyét – jajj ez a legnagyobb baromság -, vagy vegyél mindenféle XYCoin nevű virtuális pénzt…). Szóval, mielőtt csatlakozol egy MLM -hez, előtte olvasd el egy régebbi írásom: MLM: Átverés? Jó biznisz? – Tegyük tisztába a dolgokat

Lássuk az ötletet, és a kivitelezést!

138. ötlet: Csatlakozz egy MLM-es céghez
A vállalkozás ötletek többségénél neked kell létrehozni a produktumot (legyen az termék, vagy szolgáltatás), ez néha időigényes is lehet, és természetesen költséges is. Ezzel szemben egy jól működő (normális) MLM-nél nem kell ilyennel foglalkoznod, a termék adott, sőt még a marketing anyagokat is adják. Tény, hogy ez így nem a te saját vállalkozásod (ki vagy szolgáltatva), de jó arra, hogy elindulj valamerre, és utána a bevételből mást is csinálhatsz.

Erre a legjobb megoldás az olyan MLM cégek kiválasztása, akik valamilyen termék értékesítésével foglalkoznak. Pl. Herbalife, Forever Living Products, NuSkin, Rain, Netfone.
Tehát a lényeg, hogy ténylegesen látható legyen, hogy alattad forgalom van. Így biztosan tudhatod, hogy nem átverés, mert ne legyünk naivak, a bevételből tudnak neked ezek a cégek fizetni.

Mibe bukik bele a legtöbb újonnan csatlakozó MLM-es?
Mivel a munkád csak az értékesítés, és az új tagok felhajtása, így értelemszerűen itt akadnak el a legtöbben, vagyis nem tudnak elég embert bevonzani. Ha valaki nem elég hatékony, akkor elfogynak az ismerősök, és hamar oda jut, hogy vagy elkezd vadidegeneket megkeresni, vagy kiszáll az egészből.

Ismeretleneket felhívni? Kapcsolatokat építeni? Igen ez kell ahhoz, hogy valóban sokat keress!
Elvileg az MLM-nek van egy olyan utópisztikus tulajdonsága,  hogy csak az ismerősök beszervezésével el tudsz érni sikereket. Sajnos a valóságban ez nem így van (elméletben jól néz ki), ahhoz tényleg profi értékesítőnek kell lenned, és ez nem Amerika, ahol az MLM-nek más a megítélése. Tehát mindenképpen támaszkodnod kell a kapcsolatépítésre.

Célpiac: adott terméktől/MLM-től függ. Nincs olyan, hogy telített a piac, bármelyik MLM-ben van még keresni valód (természetesen, ami normális, ezt nem tudom elégszer hangsúlyozni).
Konkurencia: Már említettem, nehéz jó MLM értékesítőt találni, a legtöbb csak teng-leng és nem aktív, és ha megfogadod az alább tippemet, még ügyesebb is lehetsz, sőt kevesen csinálják így, mert nem értenek hozzá!
Megvalósítás, üzlet:
1. Keress egy normális MLM céget, aki mondjuk terméket értékesít. Ha úgy van, bátran írj rám, én elmondom a véleményemet, hogy érdemes-e adott céget értékesítened, vagy nem (így kiszűrheted az MLM cégeket, írj rám bátran itt, vagy a Minner Facebookján).
2. Csinálj egy személyes (vagy már brandelt) blogot vagy weboldalt. Tehát csinálj egy saját blogot. Ez azért jó, mert így tudsz majd online is hirdetni.
Blogtémák: Minden, ami az adott termék vevőinek az érdeklődési körébe beletartozik. Pl. ha családanyák a célcsoport, akkor nem kell mindig a termékről írnod, írj pl. tavaszi nagytakarítási tippekről.
3. Csinálj hozzá kapcsolódó Facebook oldalt, mert így tudsz majd olcsón embereket bevonzani.
4. Facebookon ne a szolgáltatást reklámozd, hanem a blogbejegyzésedet (5-10 forint/kattintással számolhatsz a hirdetéseidnél, tehát naponta 50-100 új főt (érdeklődőt) el tudsz érni havi 15 000 forintból). És a remarketingről még nem is írtam, amikor olyanokra reklámozol, akik már jártak a weboldaladon!
5. Készíts rövid videókat, animációs videókat (pl. Powtoon-nal).
6. Készíts webináriumot, vagyis online előadást. Bár ennek a hatékonysága szerintem alacsonyabb, mint az élőé, de megspórolsz 20-30 ezer forint terembérlési díjat.
7. Blogolj folyamatosan, így az alattad lévőket is tudod támogatni, motiválni.
8. A tárgyaláson mutogasd a blogbejegyzéseket, olvassátok át együtt… bizalmat építesz vele. Ez fontos!
9. Ha nincs tőkéd Facebook reklámra, akkor marad a telefonon, hideg hívással való megkeresés, illetve a személyes megkeresés. Hideg hívásba is bele lehet jönni. Adatbázist könnyű találni.

Profit várakozás:
Ha ügyesen csinálod, és elindulsz a fenti lista szerint, akkor minimális ráköltött összeggel (FB reklám) már komoly sikereket el tudsz érni, és havi 300-500 ezer forintot ki tudsz belőle venni 3-4 hónap után.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!