Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori – [Esettanulmány)

Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori – [Esettanulmány)

Ez az én sztorim, vagyis a Minner története. Bár lehet, hogy a blog nem mai találmány, én mégis üzleti oldalról már az elején azt tapasztaltam, hogy 3,5 évvel ezelőtt még nagyon kevés cégvezető, marketinges tudta egyáltalán, mi az és miért lehet jól reklámozni egy ilyen oldalon. Szóval így visszagondolva kellett a kellő naivitás is az elindulásomhoz, de inkább mondjuk azt, hogy kellett a kitartásom. Tapasztalatom az, hogy a legtöbb blogger akkor hagyja abba, amikor már csak egy lépésre van a sikertől. Na nézzük, én hogy értem el, hogy sikerült elérnem, hogy havonta 1 millió forintnál is több bevételem legyen, és fel tudjak építeni egy vállalkozást köré.

#1 – A kezdet, háttérinformációk

Mit tanultam, mi a végzettségem? A BGF (most már BGE) zalaegerszegi karán tanultam, és ott szereztem meg pénzügyből a diplomámat is. Továbbá erősségem volt még a számvitel (könyvelés is), így értek ehhez a területhez is (jól jön). Amit kiemelnék a főiskola alatti évekből, hogy én 4 darab tudományos diákköri dolgozatot (TDk) írtam. Talán ez indított el abba az irányba, hogy írjak (TDK dolgozat: diákok feldolgoznak egy-egy témát úgy, mintha egy szakdolgozat lenne, és versenyeznek egymással, prezentálni is kell az irományt). Sőt, valószínűleg az egyik zsűritag, amikor már 3 éve TDK-ztam, ezt írta kritikának a 30 oldalas tőzsdéről szóló anyagomhoz:

“A dolgozat információtartalma jól alá van támasztva, csak egy probléma van vele. Ön összetévesztette a dolgozatot egy bloggal”.  /kritika egy BGF-es tanártól/

Ekkor jött az ötlet, hogy jobban beleássam magam a blogolásba. Igen, már ott csiszolódott a stílusom. Közben elhelyezkedtem a brókeri pályán, mert természetesen a tőzsde nagyon vonzott. Ahol dolgoztam, ott a céges blogot is én írtam, sőt, a hírlevelet is, így már kezdtem ráérezni, mi érdekli az embereket, mivel bújtam természetesen a statisztikákat. És képeztem is magam (kivéve a helyesírás és a stilisztika terén, ezt már bánom). Brókeres karrierem vége felé már saját magam vittem az ügyfeleket cégekhez, felmondtam annál a cégnél, ahol kezdtem. Ebben az időszakban történt a diploma megszerzése is (igen 1 évet csúsztam 🙂 ) És akkor jött az ötlet, indítok egy oldalt, blogot.

2014. február 25-én indult el a Minner, de gyakorlatilag már előtte elkezdtem reklámozni az oldalt. Az év januárjában például kettő üzleti reggelin is voltam, és az elsőn még úgy beszéltem az oldalról, hogy a nevét sem tudtam még. De ez még semmi! Tudod, miért lett már a 2. héten reklámozóm, sőt, ha úgy nézzük az első héten?

A minner.hu elindítása előtt bróker voltam. Tehát nem állt messze tőlem a hideghívás. Mivel akkor még nem volt megfelelő tudásom, hogy (költséghatékonyan) online szerezzek partnereket, szponzorokat, így maradt a telefonálás. Már a Minner indulása előtt 2-3 héttel elkezdtem telefonálni. És, ami ezután jött…

Ahogy brókerként “belémverték” a napi 50 hívást, úgy a szponzorok szerzésére is ezt alkalmaztam. 50 céget hívtam fel már az első nap (vagyis az indulás előtt 2 héttel). Itt még nem is volt annyira jól kiforrott a telefonáláshoz szükséges scriptem, szövegem. Az első 10 hívás után leültem, és azt mondtam: “Wow, meghallgattak”. Annyira belelendültem, hogy a nap végére 60 hívásnál jártam, és 17:00-ig telefonáltam. Vállalkozókat, cégvezetőket, marketingvezetőket hívtam (online gyűjtöttem a telefonszámokat, Google a barátom). Már első nap formálódott a szövegem, és nagyon sokat kérdeztem. A nap végén pedig bár fáradt voltam, de annyira felpörögtem attól, hogy

  1. A cégvezetők nem utasítottak el egyből, sőt, jól lehetett velük beszélgetni. Amit brókerként megtanultam, most jobban tudtam kamatoztatni.
  2. Kiderült, hogy így telefonon alig kapnak marketing-, reklámügyben megkeresést.
  3. A telefonhívásaim szinte piackutatásnak is felérnek.
  4. Könnyű volt tárgyalást egyeztetni, illetve érdeklődőek voltak az emberek.

Őszinte leszek, a Minner-t valószínűleg azért is indítottam el előbb, mert ezek a hívások meghozták a motivációmat, kedvemet. Azonnal sűrűsítettem a munkákat. Így nézett ki a napom a Minner.hu indulása előtt 2 héttel.

  • 6:30 és 8:00 között Minner-alapozás. Előre írtam cikkeket, tartalmakat, tartalomötleteket. (Ez még a mai napig így is van, csak eltolódott (7:30-9:00 között csak a Minner, cikkek FB,… Tudod, megszokás.).
  • 8:30-9:00 Felkészültem a hívásokra.
  • 9:00-16:00 (közben 20 perc ebédszünet). Telefonálás (napi 50 hívás), tárgyalás. Maximum napi 1 tárgyalást engedtem, így még ezt is beleszámolhatjuk, 13:00-14:00 között tárgyaltam általában.
  • 17:00-20:00 Minner.hu egyéb teendők, weboldal, telefonszámok keresése, képek keresése…

Minden ismerősömnek mondtam, hogy lesz ez az oldal. Aki élt és mozgott és ismerősöm, az mind-mind hallott róla 🙂 Ekkor még nem is az volt az üzleti modell, mint most. Tudjátok, közben fejlődik a biznisz.

#2 – A Google marketingesének egy mondata megváltoztatta a Minnert

Az indulás évének első hónapjaiban ráértem előadásokra járni (a legtöbb rendezvény délután vagy este volt). Főleg az ingyenes rendezvényeket kerestem. Budapesten nem volt olyan hét, hogy 2-3-ra el ne tudjak menni. Meglepődnél, hogy mennyi információt lehet szerezni ingyenes előadásokon, rendezvényeken. Arról nem is beszélve, hogy a kapcsolati tőkéd is nőhet. Szóval, miért is változtatta meg a Google marketingese a Minnert?

Kezdjük a legelején. Ahogyan azt már olvashattad, reklámhelyeket értékesítettem a Minneren, 2014-ben. Ez volt az első üzleti modell, amit alkalmaztam az oldalon. Először az volt a reklámozási lehetőség az oldalon, hogy PR cikk + ingyen banner (30-60 000 forint között mozgott a Minneren egy-egy reklámcikk ára). Már akkor is sejtettem, hogy a bannert szinte ingyen kell adnom, mert annál értékesebb a cikk. A PR cikket úgy magyaráztam az embereknek, hogy nem teljesen PR-tartalom lesz, hanem annál sokkal könnyedebb, populárisabb tartalom, és nem a cégről írok benne, hanem a célközönségnek íródik a tartalom, amiben szerepelni fog a cég promóciója, ajánlata, vagyis fizetett blogbejegyzés lesz… Ezt így értékesítettem addig, amíg el nem mentem a Corvinus Egyetem ingyenes előadására, ahol a Google Magyarország marketingese beszélt (2014 őszén, pontos dátumot nem tudok, bárki beülhetett az eseményre – én nem voltam Corvinus-os, már javában dolgoztam).

Amikor elkezdett beszélni a reklámozás trendjének átalakulásáról és arról, hogy a cégeknek egyre jobban kell figyelniük a tartalomelőállításra, ekkor mondott egy mondatot: “A tartalommarketing és a szponzorált tartalmak a cégek marketingjében egyre nagyobb teret fognak nyerni az elkövetkező 5 évben”. Miközben erről beszélt, a contentmarketing kifejezést többször használta, illetve a natív hirdetést is említette. Azonnal rákerestem a Google-ban. És igen! Én végig ezt értékesítettem, csak nem tudtam, hogyan nevezik. Ekkor még itthon gyerekcipőben járt ez a terület (bizony alig 3 év alatt került előtérbe). Mondhatni, a Google marketingese jól jósolt, mert azóta nincs olyan marketingrendezvény, ahol ne lenne téma a tartalommarketing. Valószínűleg később ugyanúgy találkoztam volna a kifejezéssel, de így volt a legjobb.

Az előadást követő napokban lázasan alakítottam át a szövegeimet, amivel megkerestem a leendő reklámozókat, illetve a tárgyaláson elhangzó szövegeket is módosítottam. A telefonbeszélgetések után mindig emailt is küldtem, ezt szintén módosítottam az új információk alapján. Jah, igen, el is felejtettem mondani: Az előadás után csak úgy faltam a contentmarketinggel, szponzorált tartalmakkal kapcsolatos információkat, cikkeket, videókat, blogbejegyzéseket, könyveket. Gyártottam a szponzorált tartalmakhoz kapcsolódó blogbejegyzéseket. Így már, hogy volt neve, könnyebb volt róla beszélni, mégsem PR cikket értékesítettem.

Ekkor kezdtem el azt használni, hogy mindenhol írtam, mondtam azt, hogy

“Kezdjük el a közös munkát!”

Ez volt a zárszó az emailekben, levelekben, tárgyalásokon. Nagyon hatásos volt ez a lezárás.

Konklúzió:
Megéri sok-sok rendezvényre eljárni. Nyitott szemmel, “füllel’ járni. Ez a kis apróság akkora lendületet hozott a Minnerbe, és motivált is egyben, hogy ezután ugrásszerű fejlődésnek indult az oldal. Egyrészt fenntartotta a saját hitemet az oldalban, hogy igenis működni fog, be fog jönni.

#3 – A tartalmak, a stílus, lelkesedés

A blog:
Tőzsdeoldalként indult a Minner. Ez a rovat volt az erősebb az elején. Aztán rájöttem, kellenek a populáris üzleti cikkek, hogy bevonzzam a látogatókat. Közben annyira élveztem az ilyen tartalmak írását, hogy elment arra a fókusz. Illetve jött a nagy ötlet. Írtam egy cikket 10 startup ötletről. Nagyon pörgött, sokan olvasták. Jöttek a visszajelzések, hogy szívesen olvasnának könnyen kivitelezhető vállalkozási ötleteket is. És elindult a vállalkozási ötlet cikksorozat, ami már 150-nél is több üzleti ötletnél tart. Még olyan ötlet is van közte, amit eladtam reklámhelyként (lásd>>157. ötlet – Ingatlaniroda, franchise – ötletek).

A Facebook
Egyszerűen élvezem! Egy olyan aktív és folyamatos buzz alatt lévő Facebook oldalt sikerül üzemeltetnem, ami vonzza a követőket, és ők is várják nap mint nap az újabb tartalmakat. És már 20 000-nél is több követő van. Ez nagyban hozzájárult a sikeremhez, mármint az aktív Facebook oldal. Természetesen azon is dolgoztam folyamatosan, hogy az oldal látogatottsága ne függjön a közösségi oldaltól (ez már részben sikerült is).
Kövess te is, ha még nem követsz! 

A stílus, lelkesedés, ötletember
Ezeket emelték ki a követőim, mikor megkérdeztem őket arról, hogy mit gondolnak az egész Minnerről. Egybehangzó vélemény volt a lelkesedésem és az, hogy élvezhető stílusom van. Egyébként én azt hittem, kreatív vagyok, de azt kevesen ikszelték be 🙂
Továbbá, ahogy majd a tartalom vége felé is látod, a gerillamarketing-ötleteimnek köszönhetően még jobban rögzült bennük, hogy bizony ötletember vagyok, hát még a 150-nél is több vállalkozásötlet után.

#4 – Így alakult át a Minner üzleti modellje az elmúlt 3 év alatt. Sikeres és bukott projektek is voltak 

3 év hosszú idő, ezalatt a Minner néha olyan volt, mint egy labor. Teszteltem, mi működik, mi azaz irány, amibe érdemes elmennem, és ami jól jövedelmező. Érdekes volt látni, hogy minden időszaknak megvolt a maga üzleti modellje, és természetesen voltak bukott ötletek is, sőt, olyan is, amiből ti semmit észre sem vettetek. Nézzük is időrendben.

Bár lehet, soknak tűnik, valójában összefoglalva az alábbi területeket érintettem az évek során, csak picit változtattam rajtuk:

  • reklámozás, szponzorok szerzése
  • Facebook-marketing, hirdetéskezelés
  • oktatás, mentorálás
  • előadások szervezése

2014. február – 2014. december – Egy-egy reklámcikk eladása
Reklámozókat szereztem a Minner.hu-ra. Volt egy alap konstrukcióm, cikkenként 30-60 000 forint díjat kértem (közben emeltem árat). Ahogy le is írtam az első cikkben, telefonon szereztem a reklámozókat. Illetve az előző részben említettem, hogy először nem is tudtam, hogy most akkor én nem is PR cikket, hanem szponzorált tartalmakat, sőt, tartalommarketinget, illetve natív hirdetést értékesítek, adok. Már bőven 100 000 forint fölé sikerült a bevételeimet húzni hónapról-hónapra, viszont a stabilitás hiányzott. Mindig újabb és újabb ügyfeleket meggyőzni? A nagyobb, hosszú távú megbízásokra még nem mondtak igent a cégek, főleg, mert hasonló kampányokat még nem is csináltak, maximum a multik, de hozzájuk (akkor) nehéz volt még bejutnom.

2015. január – napjainkban – A Facebook oldal kezelő

Ekkor indítottam be Facebook oldal kezelő szolgáltatásomat, mert rájöttem a cégekkel való együttműködések, cikk-kampányok kidolgozása közben, hogy szükségük van Facebook oldal kezelőre. Ekkor sikerült olyan nagy márkát is megszereznem, mint a Wella Professionals és a Londa Professional, illetve több kisebb cégnél is tevékenykedtem. Sőt, sok helyen be is oktattam őket, mikor már éreztem, az áron emelnem kellene (és ők nem fizetnék ki), hogy tudjam tartani a növekedést, de nem akarok rossz szájízzel elválni. A bevételeim ekkor lettek sokkal jobban tervezhetőek, mivel hosszabb távú szerződéseket kötöttem.

Közben át is alakult ez a tevékenységem (2016 nyara óta), legtöbbször kampányokra bíznak meg, főleg arra, hogy lefaragjam a költségeket, és a hatékonyság megmaradjon. Egyik ügyfélnek pl. sikerült sokkal jobb eredményt elérni úgy, hogy nem napi 4 000 forintot költenek el Facebook reklámra, hanem csak 1500 Ft-ot, és a hatékonyság még jobb is. Szóval részben reklámköltség-faragó vagyok, másrészt újfajta marketinggondolkodást viszek bele a cégek életébe.

2015. augusztus – FB kezelése + cikk

Visszatértem a cikkek értékesítéséhez is, úgy emeltem árat, hogy belekalkuláltuk a Minneren való cikkmegjelenést is az ügyfelekkel. Ez egy ütős kombináció lett így. Ekkor már napi bő 1000-1500 látogatója volt az oldalnak, sokkal jobb pozícióból tudtam így tárgyalni. Tehát az előtte lévő időszakban, amíg felfejlesztettem a Facebook oldal kezelő szolgáltatásomat, addig a háttérben a Minnerre ontottam a tartalmakat.

2015. Október – Kis ügyfeleknek Facebook marketingterv – havi díjas szolgáltatás?
Ez aztán jó kis bukott projekt lett. Az volt tervben, hogy kisebb cégeknek úgy segítek a Facebook és blogkampányaiban, hogy felmennek az oldalamra, bejelentkeznek, és ott tippeket kapnak. Egyrészt nem csinálták meg, másrészt aki csinálta, neki annyi kérdése volt, hogy a havi 19 500 forintos díjat nem érte meg. Aztán, bár kiírtam egy emelt árat, de végül inkább a Minnerre koncentráltam. Főleg azért is, mert kicsit túláraztam a havi díjat (piaci átlag 4-szerese), bár ha bejön, az tény, hogy jó bevétel lenne 🙂

2016. “Vállalkozást Indítók” projekt

5 új vállalkozóval akartam dokureality-t csinálni. Aztán sajnos kiderült, ehhez még kevés a Minner. Részben azért, mert 5 külön projektet koordinálni nem könnyű, illetve több meló volt vele, mint haszon. Így azt sztornóztuk a projektben indulókkal. De tesztként nagyon jó volt, sőt, biztosan lesz hasonló a későbbiekben, már ebből tanultam.

2016. tavasz – Oktatások indulásának éve

  • Bloggeroktatás + beért az új reklámozók szerzése
    Elindítottam az első bloggerkurzusokat. Teljesen privát oktatások voltak. 11 főt oktattam pl. céges blog készítésre, vagy klasszikus blogolásra, de volt, akinek csak arra kellett, hogy fel tudja használni majd más projekteknél. Nagyon jó volt ez az időszak, és igen, kiderült, abszolút el lehet adni 110 000 forintos képzéseket.
    2017 őszétől az oktatás most már online történik a www.minnerakademia.hu oldalon.
  • Hideghívás-oktatás
    Folytatódott az oktatásmániám, és hideghívás-oktatásba kezdtem. 2 csoportot oktattam, illetve egy nagy céget sikerült meggyőznöm, hogy oktassam az értékesítőiket. 100 főt kellett oktatnom, emiatt elég kevés is az időm most, de nagyon élvezem. Természetesen az is kellett, hogy mögöttem legyen a Minner.hu, mert az is segített, hogy a céget meggyőzzem. A hideghívás-oktatást picit tovább is vittem, és most már online történik az oktatás szintén a www.minnerakademia.hu oldalon.
  • Konzultációk
    Ehhez a részhez tartozik, hogy valójában tanácsadói óráim is vannak, 2016 előtt 7000 Ft/óra volt az óradíjam, most már 15 000 forint. Általában azért keresnek meg cégek, vállalkozók, hogy más szemszögből vizsgáljam meg az üzleti modelljüket, marketingjüket, cégüket. Ötleteket és lehetőségeket vázoljak fel nekik.
  • 2017. március: Az oktatásokat a www.minnerakademia.hu oldalon vittem tovább, mint videós oktatások. Látod a fejlődést? Erről még lent lesz szó annál az évnél.

Továbbá ebben az évben sikerült megszereznem a tőzsderovat főszponzorának a HotForex.com-ot, nem kis összeggel, így már kényelmesebben is tudtam figyelni a többi projektre.

2016. Minner-események

Ez a legérdekesebb projekt, mert itt talán 1 év kellett ahhoz, hogy valóban kijelenthetem, az ilyen események részben megtérülnek. Sajnos vannak nem mérhető dolgok egy vállalkozás életében. Az események fenntartják a buzzt. Illetve ezzel akarok visszaadni az olvasóknak is “valamit”, mivel nélkületek nem lenne ilyen sikeres az oldal, a reklámozók pedig örülnek, hogy ilyen aktív vagyok. Egyébként 2014 novemberében már volt egy 3D nyomtatásos olvasói találkozó, de az eléggé rosszul sikerült, kb. 7-en voltunk, abból 4 az ismerősöm 🙂 . Utána jöttem rá, ehhez még növekedni kell, és meg kell tanulnom rendezvényt szervezni. Sikerült. Azóta elindítottam az országos MarketingRoadshow rendezvénysorozatot, továbbá pókerversenyeket szerveztem, üzleti kapcsolatépítő rendezvényeket, de még közös (120 fős) mozizást is.  Most már összeszámolva több mint 1000 fő volt a rendezvényeimen összesen.

2016. augusztus – október

Megszerveztem az első “Online Tőzsde Hete” (Online Tőzsde Expónak is hívtam) című projektet. 2 hónap alatt sikerült összehoznom azt, hogy több pénzügyi cég is reklámozott egy adott héten a Minneren, amivel több millió forint bevételt értem el, a cégek pedig még nagyobb figyelmet kaptak. Itt persze megtanultam, hogy a következőnél már nem egyedül csinálom.

2017. január – VIP marketingcsomag a Minner-en, tervezhetőbb bevételek

Az új VIP csomagom
Egy ütős marketingajánlatot állítottam össze a szponzoroknak. És szépen lassan összeáll a Minner szponzorainak 5-ös listája. A sok-sok könyvnek és tapasztalatomnak hála, olyan speciális, VIP ajánlatot kapnak, amit szinte össze se tudnak hasonlítani más cégekkel. Sőt, előre úgy bebiztosítom magam az ügyfeleknél, hogy tervezhető bevételem származik a reklámozásból is. Be is jött, a Névjegykirály céget a Minnernek köszönhetően sikerült felbrandelni, de kiemelném még a Duna House több hónapos kampányát is.

A MinnerAkadémia indulása
2017. március végén elindult a videós oktatóoldalam. Amit szerencsére az akkor már több mint 10 000 követő jól fogadott, sőt, elindult egy olyan új projektem, ami merőben megdobta a bevételeket, sőt, már-már “félpasszív” jövedelmet is hoz. Itt egy új dolgot is kipróbáltam. Méghozzá a “freemium” modellre épülő üzleti modellt. Elindítottam egy napi vlogsorozatot, melyben egy új projektemet mutatom be >>> Így valósítok meg egy vállalkozási ötletet – vlog
J
ól alakul ez a bevétel is, már havi 400-600 000 forint bevétel jön csak a videós oktatásokból.

2017. október-november  – Szabadúszóközvetítő portál
A MinnerAkadémia.hu szabadúszóképzésére épülő szabadúszóközvetítő portált indítok. Ez még most folyik, az oldal még nincs kész, de az oktatás már elindult.

Közben természetesen voltak olyan projektek, amikből ti semmit sem láthattatok, mert a beindulás előtt sztornóztam. Pl. lett volna olyan része a Minnernek, ahol havi díjért kaptak volna a felhasználók tőzsdeelemzéseket. Egyrészt jogi akadálya volt, amiért nem csináltam meg, másrészt kiszámoltam, hogy nem térül meg. Volt már tervben “sales house” felhúzása, speciális coworking iroda (utóbbiról még nem tettem le, más formában meg is fog valósulni). De még sorolhatnám, mi porosodik a Minner fiókjában 🙂

Tehát mit csinál most a Minner? Honnan jön bevétel?

  • Reklámozók, szponzorok, akik a www.minner.hu oldalon vesznek reklámot.
  • Konzultációk. Ami nem tanácsadás, inkább azért bíznak meg a cégek, hogy új ötleteket vigyek be a cégükbe, vagy online marketingbe új dolgot akarnak bevezetni, illetve a lehetőségeket beszéljük át (üzleti modell, új piacok…). Ide sorolom azt is, hogy több cégnek optimalizálom a Facebook-hirdetéseit is ilyen formában.
  • Oktatások a MinnerAkadémián
  • Az új projekt a szabadúszóközvetítő portál. Ez még új 🙂 De már aki követi a napi vlogot, láthatja, hogy már bizony fél millió bevételnél jár (már van rajta 150-200 ezer forint profit is), pedig csak 2 hete indult, és még weboldal sincs.

Nincs megállás! A Minner tovább fejlődik, növekszik. Hamarosan újabb mérföldkőhöz ér az oldal (alkalmazott felvétele, 3 millió forint + havi bevétel, iroda, vidéki projektek…. ).

#5 – 2017. a Minner éve?

Igen, de remélem lesz még ilyen mérföldkő. Ebben az évben sikerült elérnem

  • a még kiszámíthatóbb bevételeket,
  • új projekteket indítanom,
  • elérnem, hogy elhívjanak több helyre is előadni: Campus Fesztivál, eTrends Expo (OTP Bank szervezte), egyetemekre hívtak előadni),
  • elindítottam a MarketingRoadshow vidéki rendezvénysorozatot
  • több médiaszereplésem is volt. RTL Klub, Kossuth Rádió, Trend FM (Gazdasági Rádió) >>>  Itt eléred a szerepléseim >>> Minner a médiában

A hogyan – A tervezés
2016 decemberében egy hónapon át azon dolgoztam, hogy racionalizáljam a Minnert. Vagyis az üzleti modellemet felfrissítsem, az időgazdálkodásomon javítsak:

  • Dizájn: Kezdődött azzal, hogy eleve új dizájnt kerestem az oldalnak.
  • Időgazdálkodás: Rájöttem, át kell alakítanom az időbeosztásomat, mert kell idő a későbbi tervezésekre is, anyaggyűjtésekre és természetesen az új területek megvalósítására.
  • Események: Az ingyenes rendezvényeim nekem pénzbe kerülnek, remélem ezt tudjátok 🙂 , nos, erre egyrészt elő kell teremteni a pénzt, vagyis ki kell találni a hozzá kapcsolódó üzleti modellt. Az eseményeket azért is szerettem volna megtartani, mert ezzel tudok kitűnni a piacon és jó brandnövelő eszköz.
  • Automatizálás: Kerestem egy olyan megoldást, amivel el tudom érni, hogy automatizált bevétele legyen a Minner-nek, aminek köszönhetően a későbbiekben fel tudok venni munkatársakat.

Megoldás 

  • Ez segített az időgazdálkodásban:  Két területen kellett változtatnom, egyrészt a napi rutinjaim átszervezését, mely kivitelezésében sokat segített a Trello applikáció. Másrészt viszont a Minner üzleti modelljének megváltoztatásával szintén időt takarítottam meg, és még növeltem is a bevételeket. Erről szól a következő pont:
  • a, A Minner ügyfeleinek küldtem egy levelet, hogy 2017-től változik az üzleti modell, és nem vállalok Facebook oldalkezelést, csak hirdetések optimalizálását, beállítását, de ehhez hozzátartozik az is, hogy emelek az árakon is. (hát persze, hogy ezzel nem szórtam meg az ügyfeleket, maradtak 🙂 )
    b, A Minner.hu-hoz közvetlenül tartozó reklámajánlatokat is átdolgoztam. Készítettem egy VIP csomagot, vagyis ez az egyetlenegy reklámozási lehetőség, amit választhatnak a cégek. Havi díjat kell fizetnie annak, aki reklámozni szeretne a Minneren. Mintha kibérelnének. Ez azért is jó, mert így…
  • …. kiszámítható és hosszú távú bevételem lett, még jobban stabilizálta a Minner-t.
  • Weboldal: Rövid időn belül be is üzemeltem, és december 31-én már az új dizájnt láthatták a látogatók.
  • Események: A VIP Minner szponzorációs ajánlatába beletettem olyan opciót is, hogy támogatják a rendezvények szervezését is. Ez be is jött. A rendezvények 80%-át így meg tudtam szponzoráltatni, továbbá közvetetten nekem is jött bevételem belőle.
  • Automatizálás: Elindítottam a MinnerAkademia.hu -t, ami a későbbiekben nem csak sima oktatási platform lesz, és nem csak én töltök fel oktatásokat. Az első oktatások természetesen már elindultak, és már meg is van szinte az első 100 fizetős felhasználó. A fókuszt majd a játékos tanulás irányába (gamificationis el akarom vinni, ezt láthatod is már a “30 napos kihívás” felhívás esetében.

#6 – A több mint 150 vállalkozási ötlet

Az oldal húzó eleme még mindig. Rengeteg embert inspirálok az ötletekkel. A vállalkozási ötlet kategória főlapját az indulás óta 220 000-szer nézték meg, Egy-egy ötletet átlagosan 10 000-en láttak, olvasták. Már azt is eredménynek tartom, ha egy kicsit valaki továbbgondolja, vagy egy ötletről eszébe jut más, amit saját maga meg tud valósítani. A 17. ötletet például egyszerre hárman is megvalósították más-más koncepcióval.  17. ötlet – HungarianWinePack (a név lenyúlható, felhasználhatod). Miért nem valósítom meg mindet? Hm, szerintem a választ te is tudod, de hallgasd meg ebben az interjúban:

#8 –  Gerillamarketing 

Azért, hogy növeljem a Minner körüli felhajtást, és emlékezetessé tegyem, időnként gerillamarketinget alkalmazok. Itt vannak a legutóbbi projektek.

  1. Wifi a WestEndben – Ezt már régebben megírtam, így bemásolom, mi is volt a projekt: 

    A WestEnd bevásárlóközpontban egy free wifi hotspotot hoztam létre. Erre bárki rá tudott csatlakozni (aktív felhasználók száma limitálva volt 30 főre, mert így mindenki kellő sebességgel tudott netezni). Ha valaki rácsatlakozott a wifire a Minner.hu kezdőlapja jelent meg.

    Mit értem el 4 óra alatt?

    – 654-en csatlakoztak a free wifire
    – ebből 228-an nem hagyták el egyből a weboldalt, hanem cikkeket olvastak
    – az aznapi direkt elérések növekedéséből arra is következtettem, többen be is írták utána is, hogy minner.hu, és több cikket is elolvastak a weboldalon

    Levonva a konklúziót, ezt a számot megfelelőnek találtuk, ennél több is lehetett volna, ha forgalmasabb időben megyünk ki. A képet mobilról fényképeztem ki, aznap sokan láthatták a mi wifinket.
    A HVG.hu-n meg is jelent a cikk erről, tehát a médiába bekerültem: Zseniális trükkel pörgette fel weboldalának forgalmát egy blogger

  2. Mindenhol otthagyom a Minner nyomát
    A wifis ötletem persze nem volt új, a kritikák között egyetértünk azzal is, hogy sok free hotspot szolgáltató csinálja ezt. Mégis az volt az egyedi, hogy a portálomra irányítottam az embereket, és picit a Metropol újsághoz hasonlítva, én wifin keresztül adtam az ingyenes tartalmat az olvasó kezébe. És cserébe tovább internetezhetett ingyen. A hvg.hu-s cikk után persze többen megismerték a Minner.hu-t, az is hozzásegített engem a sikerhez. Na, de nézzük a következő gerillamarketing-akciómat. Ennek még költsége sem volt, vagyis némi időráfordítást igényelt. Ismerős lehet, hogy az olyan boltokban, ahol telefont, tabletet, laptopot árulnak, általában ki lehet próbálni a kütyüket. Ez már jó kiindulási pont volt. Sajnos a laptopoknál abba ütköztem, hogy a legtöbb helyen nem lehet internetezni rajtuk. Maradtak tehát a mobilok és a tabletek. Több boltba is bementem, és közel 250-en készüléken alkalmaztam az alul leírt kis ötletet. Ezt az ötletet régebben is elsütöttem (sőt, most is többször, lásd felső képen, amikor ilyen bolt mellett mentem el. A gerillamarketing-lépéseim a következők voltak:

    1. bemenni az üzletbe, és keresni olyan mobilt, vagy tabletet, amit használni is tudok
    2. belépni a böngészőkbe (alapértelmezett, és pl. Chrome, Mozzilla, Opera, ami éppen telepítve van)
    3. Beírni valamelyik ötletes Minner-cikket, vagy pl. céges kampányt :), néha cégvezetők is szórakoznak ott
    4. Ha van jegyzet, vagy bármi olyan app, oda beírni annyit, hogy “Minner.hu”, vagy “a Minner.hu-n láttam egy jó csajt”, “a Minner.hu király…..ehhez hasonlókat
    5. A végén pedig a böngészőt hagytam a képernyőn, és lezártam a billentyűzetet a kitett mobilon.

    Videót is látsz alul a gerillaakcióról, igaz, félve kameráztam a mobilom segítségével.

    Persze, sokan átkattintanak egyből, és nézik, amit maguk szeretnének, de így is, miután otthagytam a készülékeket, megfigyelhető volt, hogy kb. 30 fő továbbkattintott, vagy nézegetett több oldalt is a Minneren. Sőt, egy érdeklődő jött is, aki reklámozni akar, és az egyik boltban látta a promóciót. Másrészt viszont a jegyzeteket megnézve, vagy a böngészőre rápillantva találkoztak már a minner.hu-val, ez is siker abban, hogy ha legközelebb találkozik vele, nem lesz annyira idegen számára.

    Persze az, hogy valaki érdeklődött a reklámozás után, mázli is volt, azért ennek kicsi volt az esélye. Jelenleg ezzel az akcióval nem is az volt a célom, hogy rengeteg ember olvassa a Minnert, hanem inkább bemutassam, mennyi ingyenes lehetőség van előttünk.

    Van vállalkozásod? Éppen elmész egy mobilbolt mellett? Lépj be, írd be a weboldalad, hagyd ott.

  3. 2017-es gerillamarketing-akcióm: 3millioforint.hu – Egy online gerilla “akció” – Egy weboldalon, a “milliondollarhomepage” oldalt továbbgondolva, 72 cégtől gyűjtök össze 3 millió forintot. A projekt még fut (2,3 millió már összegyűlt). Részletek: >>> 3 millió forintos weblap. Összegyűjtök 3 millát egy üres weboldalra, már 1,5 millió forint összegyűlt 2 hét alatt

Ezt is olvasd el! >>> [Esettanulmány] Így indítottam el az új vállalkozásomat, ami már az induláskor 1,6 millió forint bevételt hozott 

 Köszönöm, hogy elolvastad! Lájkold, ha tetszett az írás! Ezzel hozzájárulsz ahhoz, hogy az ismerőseid közül valakit inspiráljunk ezzel a cikkel. 

Kommentek