Így ismerd be, hogy rossz piacon indultál, és válts egy még jobb területre! – Ezt tanulhatod a Bariontól

Így ismerd be, hogy rossz piacon indultál, és válts egy még jobb területre! – Ezt tanulhatod a Bariontól

A Barionról már lehetséges, hogy hallottál. Több évvel ezelőtt azzal indult el, hogy meghódítja itthon  mobilpénztárca piacot. Azt találták ki, hogy majd mindenki egymásnak küldözgeti a mobiljáról a pénzt a másiknak, vagy éppen vásárolnak a mobiljukkal. Egyébként nem is lett volna annyira halott ötlet, van ahol működik. Gondolnád, hogy Afrikában szinte több a mobiltelefonnal történő fizetés, mint a bankkártyás, sőt majdhogynem a készpénznél is több?

Egy régebbi cikkben írtam, hogy Afrikában az M-Pesa (Vodafonehoz köthető Safaricom üzemelteti) rendszert használják a lakosok, hogy egymás között pénzt tudjanak küldeni, méghozzá percek formájában. Bizony ott az árakat percekben is kifejezik, mint a Lopott idő című filmben. Nos ott azért is terjedt el ez jobban, mert legalább buta (hagyományos) mobilja sokaknak volt, és még a bankkártyák nem terjedtek el, így értelemszerű volt, hogy ezt kezdték el használni az afrikaiak.

A Barionnak tehát itthon nehéz dolga volt, mert a bankkártyát nehezen akarták leváltani a felhasználók. Pedig milyen jó ötlet nem? A mobilod mindig nálad van, igaz? A tesztidőszak alatt viszont kiderült, senkinek nem kell (vagyis maximum egy marék közönségnek, abból meg nem fenntartható a rendszer), ahogyan a Barion akkori konkurenciája a Buxa is, ők is bedobták a törölközőt a mobilpénztárca piacon. Egy korszak lezárult, de ahogyan már mondtam neked a Minneren nagyon sokszor egy már meglévő vállalkozás működése közben is rájöhet a piaci, vásárlói igényekre, és csak váltani kell. Ezt tette a Barion is.

A felismerés és a váltás

Felismerték, hogy a cégeknek nagyon költséges egy bankkártyás terminál bevezetése, sőt a webshopok esetében is nagy költsége van bankkártyás fizetés “bekötésének”. Így gyors fejlesztésbe kezdtek, és az új célpiacuk az olyan vállalkozások, akik szeretnének bekötési díj nélkül bankkártya elfogadóhelyek lenni. Főleg webshopok csatlakoznak rá a Barion fizetős kapujára. Számuk már több mint 1800, és havonta több milliárdos forgalom megy át a Barion rendszerén. A céljuk az is, hogy minél több cég csatlakozzon a Barionhoz, mivel a rendszeren belül ingyenesek a tranzakciók. Egyébként 1%-ot vonnak le tranzakciónként, és nincs bekötési díj. Én is ezt használom a www.minnerakademia.hu oldalon.

Mit tanulhatsz tőlük?

Ahogyan már azt a Minneren olvashattad: A legtöbb vállalkozás, startup nem az első ötlettel lesz sikeres? Sőt azt, hogy egy-egy új vállalkozás/startup esetében sem biztos, hogy azzal fognak foglalkozni az első 2-3 év után, amivel elindulnak (nem ugyanazzal a termékkel/szolgáltatással). Miért van ez így? Amikor elkezdenek dolgozni, tárgyalni, rájöhetnek egy sokkal-sokkal jobb bizniszre. Közben új piaci igényeket, új piaci réseket fedezhetsz fel te is.

Forrás: Fintechzone

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek