Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 13. rész

Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 13. rész

Hamarosan itt az év legnagyobb uborkaszezonja a nyár. Már 1893-ban elkezdték használni ezt a kifejezést arra az időszakra, amikor az üzleti és a politikai élet megáll, az emberek többsége nyaralni megy. Még mindig több vállalatvezető, értékesítő, saleses tartja úgy, hogy ilyenkor felesleges dolgozni, mivel senkit sem lehet elérni. Szerencsére vannak olyanok, akik nem így gondolják. Tartozz te is az utóbbiakhoz!

Mikor van uborkaszezon?

  • július 1.- szeptember 1. között
  • karácsonyi időszakban december 15. – január 10-ig
  • természetesen szektortól is függ, karácsonyi termékeket áruló cégnek január-szeptember a holtszezon, fagyizó esetében október-április

Mit csinálj uborkaszezon, holtszezon idején?

Ezen időszak alatt eladni, döntéshozót elérni ténylegesen nehezebb. Az a legjobb, hogy ilyenkor van miről beszélni a már meglévő ügyfeleiddel is, vagy azokkal akiket éppen most veszed fel a kapcsolatot. Például: “És nálatok, hogy alakul a nyár… forgalom…alkalmazottak nyaralása….vezetők mikor mennek nyaralni….”
Ne is az eladással foglalkozz 100%-ban. Ez az időszak arra jó, hogy

  • kapcsolatot ápolsz, meglévő ügyfeleiddel találkozol
  •  új, leendő ügyfeleknek bemutatkozót küldesz,
  • vagy bemutatkozó tárgyalásokat folytatsz,
  • erősíted a személyes márkádat, céged brandjét,
  • írj blogbejegyzéseket (irányítsd erre a leendő vevőidet, addig is olvassanak),
  • készíts kérdőívet, ezt is ki fogják tölteni,
  • menj el üzleti eseményekre, így olyanokkal találkozhatsz, akik szintén aktívak ezen időszak alatt!
  • Egyéb ötlet: PIHENJ! Olvass sokat! Természetesen neked is pihenned kell.
  • Ne felejtsd el, ilyenkor az emberek is jókedvűbbek (kivéve, ha nagyon meleg van)!

Tehát használd arra ezt az időszakot, hogy ameddig a többiek lazsálnak, te elődolgozol azért, hogy szeptemberben könnyebb dolgod legyen az értékesítésben.

Készülj a holtszezonra

  • Készíts tervet!
  • kit, mikor, hol keresel meg
  • készíts külön reklámkampányokat
  • írj blogbejegyzéseket, ezeket reklámozd be (holt szezon idején is olvasnak a vevőid)

Saját példa

Én az augusztust szoktam arra használni, hogy “előpuhítsam” a leendő partnereket, reklámozókat, ügyfeleket. Tavaly például ezen időszak alatt még szerződést is sikerült kötnöm több brókercéggel egy kampányra azért, mert abban az időszakban rajtam kívül senkivel nem tárgyaltak.
Továbbá a karácsonyi szezont szeretem még nagyon, mert akkor nagyon jó lead (érdeklődő megadja egy űrlapon keresztül az elérhetőségét) kampányokat lehet indítani. Blogbejegyzéseim reklámozására ezen időszak alatt több időt fordítok, és általában ilyen lead szerzés a cél. Legyen meg az első impulzus, érdeklődjenek, és már nem kell ezzel kezdeni aktívabb hónapokban (holtszezon után).

A cikksorozat további részei:

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek