Így generálj vásárlót szponzorált cikkel, natív hirdetéssel – Influencer marketingelőadás kivonata, eTrendsExpo

Így generálj vásárlót szponzorált cikkel, natív hirdetéssel – Influencer marketingelőadás kivonata, eTrendsExpo

Lemaradtál az  október 5-én, az OTPMobil által megrendezett eTrendsExporól? Én az influencerekről, véleményvezérekről tartottam előadást. Így, hogy csak 15 percem volt a téma bemutatására, így az előadáson garantáltan a lényeget mondtam el. 🙂 Az elhangzottakról most egy cikket készítettem, hogy te se maradj le a fontos információkról az influencermarketing témában. Az adott slide-ok alatt olvashatod a hozzá tartozó szöveget. Képernyőfelvétel (376) A borító így nézett ki. Csapjunk is bele!

Az influencermarketing-infografika

mandomilan_minner_ujasgba

Először a fent is látható infografikáról beszéltem, mely benne volt az expó “látogatói füzetében, kiadványában” is. Itt értelemszerűen minden össze van szedve egy ábrán, én kiemeltem, hogy az influencermarketinget főleg brandépítésre érdemes használni. A mennyi az annyi részre természetesen mindenki felkapta a fejét. Itt elmondtam, hogy a feltüntettet 100-150 000 forintos összeg nem egy tartalomra vonatkozik, hanem egy komplett kampányra, ami már nem csak brandépítésben segít, hanem bizony vásárlókat is generál.

Szponzorált tartalom / natív hirdetés

Képernyőfelvétel (377) Kiemeltem, hogy a szponzorált tartalmakat nem szabad összekeverni a PR megjelenéssel. Már alapból más a célja, így érthető, miért kell máshogyan kezelni. A szponzorált tartalom akkor lesz hatékony egy influencernél, véleményvezérnél, ha az adott tartalom csak kis mértékben tartalmaz reklámot. Következő slide-on hoztam is példát.

Minner.hu példa (mint influencer)

Képernyőfelvétel (378) Ennél a résznél bemutattam a Névjegykirály-nak a Minner.hu -n futó első kampányát. Ennél a kampánynál is bejött az, hogy a legjobban teljesítő tartalom az volt, ahol a cég termékéhez kapcsolódó tartalom volt, és nem volt a cikkben körbenyalva az ügyfél. A Trello-s cikkről beszéltem, illetve baloldalt láthatod, a cikket be is mutattam röviden, de ezt alább a cikkre kattintva te is láthatod. Természetesen minden cikk kellett ahhoz, hogy a kampány hatékony legyen, mert nem mindenkit érdekelt a Trello-applikáció, szoftver bemutatása. A cikkek linkjei (melyek a slide-on is szerepelnek):

Eredmény

Képernyőfelvétel (380) Ahogy elmondtam az infografikánál is, és ahogy azon is szerepel, főleg brandépítésre érdemes használni az influencermarketinget, a szponzorált tartalmakat. Ezzel persze nem azt mondtam, hogy ez nem hoz vevőket. Dehogynem! Sőt! Pont emiatt érdemes egyrészt hosszútávban gondolkodni, és szerencsére rövidtávon is már hoz eredményt. Ezt láthatod a fenti ábrán is, illetve meg tudom erősíteni több hasonló kampánynál is. A prezentáción nem szerepel, de az előadáson elmondtam, hogy a Névjegykirály ezért a kampányért 200 000 forintot fizetett. Ez még év elején volt, azóta is a Minner egyik szponzora. Na várjunk csak! Akkor ez a cikk egyben natív hirdetés is? Igen, ha úgy nézzük az, de valójában csak egy beszámoló, sales nincs benne. Ugye? Sőt, az előadás is az volt! Nem csak a saját magamat (Mándó Milánt), vagy a Minner-t, hanem a NévjegyKirály-t is reklámoztam most is, és október 5-én is úgy, hogy valójában értéket is adtam. Elég fura lett volna úgy előadni egy kisebb esettanulmányt, hogy kihagyom a főszereplőket 🙂 #imádom_a_marketinget #sales #influencer #blogger #véleményvezér #reklám #szponzorált_tartalom

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek