Így csaltak Instagram-on. Néhány tízezer forintból több százezret, sőt, milliót csináltak

Így csaltak Instagram-on. Néhány tízezer forintból több százezret, sőt, milliót csináltak

Sajnos egyre jobban ellenőrizni kell az influencerek, véleményvezérek követőtáborának minőségét. Ezt a Minner influencer gyorstalpaló infografikáján is már említettem.  Egy cég most letesztelte, hogy mennyire könnyű top influencernek tűnni, és bezsebelni nagyobb megbízásokat. Érdekes kísérlet. Ezt figyeld! A Mediakix.com azt mutatta meg a kísérletével, hogy milyen könnyű létrehozni nagyobb követő táborral rendelkező influencert, és azzal nemzetközi szinten pénzt bezsebelni. Ez természetesen főleg külföldön működik, ott amúgy is jobban kihasználják ezt a marketingcsatornát és természetesen a pénz is nagyobb. A pénzt természetesen nem kérték el, mikor már arra került volna a sor, szóltak, hogy itt bizony csak teszt volt. Még a megbízók is így legalább megtanulták, érdemes figyelni. Mit csináltak? Hogy érték el?

A követőszerzés

Két Instagram profilt is indítottak. Egy lifestyle/fashion témában, ahol ők fotózták a modellt, illetve egy utazós Insta fiókot, ahová stock photokat tettek csak fel. Biztosan halottad már, hogy lehet venni követőket, így ők is bevásároltak úgy, hogy ne azonnal növelje meg a követők számát, hanem szépen növelve, naponta X fővel. Sőt, még kommenteket is vásároltak. Utóbbi azért volt fontos, hogy az Instagram-nak nehogy feltűnjön. Így 2 hónap alatt több tízezer követőt szereztek (30 000 és 50 000 a két Instagram oldalra).

A szponzorok

Beregisztráltak több influencer közvetítő oldalra, feltették a profiljukat. Ez már akkora követőszám, ami gyorsan be is vonzott mindkét Insta profilra 2-2 kisebb-nagyobb brandet. Természetesen nemzetközi piacon. A teszt tehát rámutatott arra, hogyha egy influencert megbízol, akkor ellenőrizd le a követők minőségét, tényleg aktív-e az adott véleményvezér, illetve a követői.

Forrás: Mediakix.com

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek