Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 3. rész: Online marketing

Dátum

Megosztás

Ez most egy áttekintő lista lesz, amiből már ki tudsz indulni. Ha mindegyikről írnék hosszasan ebben a cikkben, akkor egy egész könyvet felölelne. Azt kell elérned ezekkel az eszközökkel, hogy napi 200-300 látogatód meglegyen a weboldaladon, mert abból már lesz vásárló. Ha ennyi látogatóból nincs vevőd, akkor valamit változtatnod kell (pl. weboldal kinézete, felhívások szövegezése, vagy árazásban… de erről majd később, most nem ez a téma).

Email marketing/hírlevél marketing

Azt mondják, még mindig működik. Ha jó hírlevél adatbázisod van, és erre megfelelő marketing ötleted, akkor nagyon is jól működhet az email marketing. Vannak különböző hírlevél küldő cégek (az emailek küldésében segítenek neked), ezeket használd ki, mert rengeteg idődet megspórolják.

Seo – keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizáló gurukat nem szeretem, mert lehetetlen tökéletesen megjósolni a Google keresőjét. Vagyis azt, hogy mivel tudsz előre kerülni a google-ban. Azért ezt a keresőt írom, mert itthon ezt használják a legtöbben. A Google folyamatosan változtatja a keresőjének az algoritmusát, és ez akár a megbízott SEO guru munkáját is keresztbe törheti. Természetesen az ingyen jött látogatók a legjobbak, akik csak rákeresnek valamire, és máris a weboldalunkon landolnak. De őket a legnehezebb vásárlásra bírni, így ne a SEO-ra helyezd a legtöbb figyelmet. Írj minél több tartalmat a tevékenységi körödben, az a legfontosabb. Erről is hamarosan olvashatsz a Minneren.

Online hirdetések

Hamar rá fogsz jönni, hogy a látogatókért, leendő vásárlókért bizony fizetned kell.
– Google Adwords: A legtöbb magyar KKV, és vállalkozó ezt használja, sajnos egyre drágább lesz egy-egy kattintás, (kattintásonként fizetsz pl. 30-300 Ft-ot, ennyibe kerül, hogy a keresőből a te weboldaladra megy át egy felhasználó). A Googlenak jó képzései is vannak, amiből egy-egy vállalkozó hamar megtanulhatja kezelni a saját hirdetéseit, de sokszor jobban megéri valamelyik ügynökséget megbízni ezzel.

– Facebook hirdetés: Amikor elindítod a Facebook oldalad, akkor hamar meglátod a bejegyzés kiemelés opciót. Talán az egyik legolcsóbb módja jelenleg, hogy minél több emberhez elérj nap mint nap. Legrosszabb esetben is 20-30 forintba kerül egy látogató, de hamar belejössz, és akkor már 1-6 forint körül fog alakulni egy-egy átkattintás a weboldaladra. Így hamar el tudod érni a napi pár száz látogatottságot kevés pénzből, ami már elég ahhoz, hogy elindulj (napi 200-300 látogatóból már lehet vásárlót generálni).
– egyéb (Például fizetett PR cikk, natív hirdetés, blogbejegyzés, banner…). Tudtad, hogy egy máshol megjelent cikk, bejegyzés növelheti a céged iránt az elköteleződést? Ténylegesen működik az, hogyha máshonnan is hallanak rólad, akkor a bizalmuk megnő a terméked, szolgáltatásod iránt.

Mobilapplikáció

Bár erre nem is gondolnál, de már kevés pénzből is tudsz olyan applikációt csinálni, ami kapcsolódhat a cégedhez. Akár csak egy ebook legyen rajta, vagy frissülő blogbejegyzések, akciók, kuponok… ezeket már néhány tízezer forintból meg tudod valósítani, és tudod mi az előnye? Ott leszel a mobilján! És néha értesítéseket tudsz küldeni a mobiljára, így „ingyen” eléred többször is. Erről már itt írtam: A vállalkozók Tindere – olcsóbb lefejleszteni egy applikációt, mint gondolnád

Social marketing

A kreatív és aktív Facebook, Instagram és egyéb közösségi halón való szereplés „ingyen” látogatókat, vásárlókat hozhat neked. Természetesen semmi sincs ingyen, rengeteg munkaórába kerül egy-egy jól karbantartott közösségi fiók. Erre már vannak szakosodott cégek, akik vagy teljesen átveszik a Facebook oldalad kezelését, vagy például tervet készítenek neked. Ilyen cég pl. a MarketingTársaság.hu is (az én brandem).

Videók

A videókat interaktivitásuk miatt a felhasználók, leendő vevőid is jobban szeretik. A legtöbb cég azért nem használ videót, mert nincs koncepciójuk, illetve túl költségesnek gondolják a videók elkészítését. Jelenleg néhány tízezer forint elég ahhoz, hogy több tízezer emberhez eljuttasd a videódat. A Youtube és a Facebook erre a legjobb platform.

Blog

Ezt is ide sorolom, bár ezt inkább érdemes összekötni a közösségi oldaladdal, vagy a reklámjaidban a blogodra irányítod az olvasókat. Ez lehet a weboldaladon belül, de lehet más platformon is, pl. a blog.hu -n. Ott akár ha sikeres vagy, még az index vagy az index2 címlapjára is kikerülhetsz.

Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)

Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketing oktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide <<<

A cikksorozat további részei:

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!