Hogyan indítanék be egy kiterjesztett valósággal foglalkozó startupot? – Figyeld a lépéseket, és inspirálódj belőle!

Hogyan indítanék be egy kiterjesztett valósággal foglalkozó startupot? – Figyeld a lépéseket, és inspirálódj belőle!

Egy olyan új cikksorozat pattant ki a fejemből, aminek köszönhetően még jobban át tudom adni az évek alatt megszerzett tudásomat és azt ti hasznosítani tudjátok. Nem is szaporítom tovább a szót, úgy is látni fogod miről beszélek. Kezdjük is el!

A cikksorozatban azt mutatom be, hogy én milyen módon lépnék be adott piacra, adott termékkel/szolgáltatással úgy, hogy maximum 1-2 millió forintom van beindítani a vállalkozást.

Kiterjesztett/virtuális valóság és én

Nézzük át, milyen tudásom is van jelenleg ezen a piacon, hogy teljesen képbe legyél miként is csinálnám. Semmi közöm jelenleg a kiterjesztett valóság piachoz, sőt semmilyen mérnöki tudással nem rendelkezem. Ha befektetők kellene meggyőznöm az ötletemről, akkor maximum a marketing tudásommal tudnék villogni.
Sőt még konkrétan ötletem sincs, csak az, hogy ebbe a szektorba szeretnék valamit megvalósítani.
Nem azt csinálom, hogy azonnal elkezdek fejleszteni, azonnal kész termékkel lépek a piacra, vagy befektetőket kezdek el keresni. A befektetők ki is röhögnének jelenleg, ezért csinálom azt, hogy … kiderül lent.

A piac – Kiterjesztett / virtuális valóság

Jelenleg mindkét piacra fejlesztenek a cégek, vagyis a kiterjesztett és a virtuális valóságra is. Így nehéz eldönteni melyik területre érdemes “berobbani”. Még a Facebook is mindkettőre fejleszt, így tényleg nehéz lesz.
Egy nagyon nagy érv a kiterjesztett valóság mellett: Az én választásom később biztosan a kiterjesztett valóság lesz, mivel ott nem kell mindent megalkotni a térben, hiszen a valóságot használja és arra “tesz” rá dolgokat, míg a virtuális valóság esetében nekünk kell megalkotni a teret is.

Piac megismerése

Először is még jobban meg kell ismernem a piacot, így kipróbálom az összes hazai lehetőséget, megnézem ki foglalkozik vele. Elmegyek annyi expora, kiállításra, rendezvényre amennyire csak lehet, bár tény, hogy ezen a piacon még szinte semmi sincs itthon, így külföld jöhet csak szóba.
Fontos! A piac megismerését arra az időszakra is teszem, amit majd a piacra lépés (következő bekezdés) résznél le fogok írni.

Piacra lépés

Még csak most tűnik fel neked, hogy még nem is beszéltem az ötletről. Igaz? Pedig már a piacra lépésről írok. Írtam egy cikket már arról, hogy miként butítsd le úgy az ötletedet, hogy ne kelljen sok pénzt kockáztatnod, és mégis nagyobb sikert érhetsz el, mintha azonnal lépnél a piacra már kitalált termékkel. Tehát ebben az estben a kiterjesztett valóságos vállalkozásomban nem azonnal nekiállok fejleszteni és kitalálni valamit, hanem először más módon lépek a piacra, de a cél majd a saját termék lesz.

Így indulnék el:

1. év:
Cél a piac megismerése, profit termelés, leendő munkatársak felkutatása.

  • Események szervezése:
    Virtuális valóságos cégekkel veszem fel a kapcsolatot (ezek vannak többen most), akiken keresztül eseményeket szervezek, vagy elviszem őket fesztiválokra, városnapokra, illetve plázákba.
    Pl. Virtuális valóság roadshowt csinálnék…
  • Webshop, már meglévő termékek forgalmazása
    Ezt nem csak profitcéllal csinálnám, hanem előnevelném a vásárlóimat is, és brandet építenék. Megismerném a piaci igényeket.
  • Csapatépítőket szerveznék
    Olyan virtuális valósággal, vagy kiterjesztett valósággal foglalkozó dolgot keresnék, amivel lehetne csapatépítőt csinálni. Pl. Szabaduló szobák (ha jól tudom van ilyen már). Így már a céges oldalt is meg tudnám fogni. Építeném a brandet. Itt elég jó profitom is lenne.
  • Blogot indítók
    Értelemszerűen a webshophoz és az eseményekhez tartozó blogot indítok, amin keresztül tudom reklámozni az előbb említett üzleteket. .

2. év:

Már befolytak az első bevételek is az események szervezéséből, és a kisebb webshop tevékenységből. Mi következik ezután?

  • Közben megismerkedtem olyan emberekkel is, akik közül kikerülhet a kiterjesztett valóságos startup leendő munkatársai.
  • Most jött el azaz idő, hogy elkezdjünk fejleszteni, vagy kiadjam alvállalkozóknak a fejlesztéseket, vagy munkatársakat vonjak be.
  • Értelemszerűen ekkor derül ki mekkora tőkére van szükség, kell-e befektető.
  • Amennyiben szükséges nagyobb tőke a fejlesztésekhez, szolgáltatások kialakításához, termékek előállításához, akkor megindul a befektető keresés.
    Miért van könnyebb dolgom? Mert már működő cégbe fektetnek be a kockázati tőkések, üzleti angyalok. Sokkal jobb tárgyalási pozícióba kerülnék, és elhiszik hogy ismerem a piacot.

Mit tanulhattál ebből?

  • Nem ugrok azonnal fejjel a falnak.
  • Ha olyan piacra török be, amit nem ismerek, nem azonnali fejlesztéssel készülök, hanem már meglévő eszközöket, termékeket… infrastruktúrát használok
  • Nem zavar, ha közben más is fejleszt hasonlót, vagy elindultak a fejlesztések ezen a piacon, nem számít, ha nem én vagyok az első a piacon (például Facebook előtt is volt a MySpace, mégis a FB lett a sikeresebb)
  • Már működő céget tudok felmutatni, ha éppenséggel több millió forintra lesz szükségem. Amennyiben befektetőkkel kell tárgyalnom ez jó tárgyalási alapot fog képezni.

Tudom mire gondolsz. Akkor miért nem valósítom meg? Éppen, amint látod a Minneren dolgozom, és ezt a vállalkozásomat valósítom meg, és azon vagyok, hogy minél nagyobb brand legyen, és természetesen minél több bevételem származzon belőle. Így mázlitok van, mert amelyik ötletet nem valósítom meg 1-3 éven belül, azt leírom a Minneren.

 

Fotó: COM SALUD Agencia/Flickr

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek