Hééé Minner! Oké, hogy butítsam le a vállalkozási ötletemet, mert könnyebb elindulni… De hogyan?

Hééé Minner! Oké, hogy butítsam le a vállalkozási ötletemet, mert könnyebb elindulni… De hogyan?

Olvasói és ügyfél-visszajelzések is megerősítettek abban, hogy megfogadjátok azt a tanácsomat, amit egy korábbi cikkben leírtam, hogy érdemes lebutítani a vállalkozási, üzleti ötletedet, és először egy bétával elindulni a piacon. Ez nem csak neked könnyíti meg a vállalkozásod felhúzását (sőt, még a kockázatod is csökkented), hanem még a vevőidnél is jól jön ki. Ezt leírtam abban a cikkben, most jöjjön a cikk új, bővített verziója, a HOGYAN.

Először is egy fontos információ: A “Hogyan indítanék be …xy…. startupot” című cikksorozatomban is ezt az elvet követem, ha úgy nézzük, elég közel áll a lean szemlélethez. Tehát az ott leírt ötleteken, példákon keresztül  végigkövetheted, miről is beszélek most, vagy mit írok a következő bekezdésekben.

 A legsikeresebb vállalkozók először egyszerű termék/szolgáltatás eladásával kezdték…

Tervezés

Online (weboldal, applikáció…) szolgáltatás esetén nézd meg, hogy milyen funkciók kellenek biztosan az induláshoz. Ha megvan, akkor még egyszer szűrd le! Hidd el, nem kell minden az embereknek azonnal. Sokkal jobb, ha később látják, hogy “Héé ez az oldal folyamatosan újdonságokat ad nekünk, folyamatosan fejlesztik…”

Gondold át! Van egy korszakalkotó ötleted?

Szuper! Tök jó! Van tőkéd hozzá? Van elég kapcsolatod? Oké, ha ezek nincsenek, akkor máshogy kell közelíteni a dolgokhoz.

  • Először gondold végig, hogy ki a célcsoportod, ki fogja megvenni a “motyód”. Mondjuk ezt alapból jó tudni, de most más miatt kell.
  • Szuper! Ha ez megvan, akkor tedd fel magadnak a kérdést:”Milyen olyan terméket/szolgáltatást tudok most eladni nekik, amikkel magamhoz tudom őket láncolni, megismernek, megismerik az új létrehozott márkát….?” Vagyis mit csinálsz? Igen! Már előre gyűjtesz ügyfélkört, érdeklődői bázist (lehet, hogy még nem vásárol, de már elkezdted a brandépítést is.).
  • Kis kitérő: pont ezt cseszik el azok, akik közösségi finanszírozó kampányt akarnak elindítani. Csak az adott közösségi finanszírozó oldalban (Kickstarter, Indiegogo) bíznak, hogy majd ingyen, organikusan jönni fognak az érdeklődök. Ez eléggé lutri is egyben, csak erre nem lehet alapozni. Helyette már előre kell érdeklődőket gyűjteni, feliratkozókat, vagy akár ahogy már említettem, előtte érdemes nekik eladni valamit, és máris meglesz, hogy kinek küldöd ki a felhívást, hogy “Hahó! Elindult a közösségi finanszírozó kampányunk! Gyere, és vegyél részt benne…!”
  • Felteheted magadban a kérdést azzal kapcsolatban is, hogy mi lenne, ha bloggal indítanék? Vagyis adott célcsoport érdeklődési köréhez kapcsolódó blogot indítanál. Azt gyorsan be tudod indítani, és már meg is alapozod a marketingedet egy jó bloggal, amit később akár egy jó webshop-, startup- vagy más terméket értékesítő, szolgáltatást nyújtó cég alapja is lehet. Ehhez kapcsolódó tartalom: 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

 

Kommentek