Fluimucil mémek árasztották el a magyar webet. Vajon irányított gerillamarketing akció volt?

Dátum

Megosztás

Vitathatatlan, hogy péntek estétől fogva a magyar webet, és főleg a közösségi oldalakat a Fluimucil mémek uralták. Ahhoz is eljutottak az idegesítő reklámból készített vicces, humoros képek, akik nem akarták. Néhány példát be is szúrok ide. Vajon számít ez a cégnek? Vajon nagyobb lett az időszakos bevétele a gyors népszerűsödés miatt? Először nézzük meg a reklámot (ha még nem láttad), és néhány mémet, aztán folytatom a cikket!

fluimucil-mem2 fluimucil

fluimucil4

Egy hét kellet ahhoz, hogy a csúcsára érjen a mémgyár, már kb. 1 hete kezdték gyártani a tartalmakat a felhasználók (legalábbis a legrégebben feltett mém dátumánál azt találtam). Felmerült bennem az is, hogy vajon irányított volt-e az akció a gyógyszergyártó részéről, csak azért, hogy bekerüljenek a médiába, a közösségi oldalakra… Aztán el is hessegettem ezt a gondolatot, mert egy ilyen akciót nehéz irányítani, és lutri is, hogy bejön-e. Ránéztem a google trends -re, ahol látható, hogy nőtt-e a keresések száma a Fluimucil keresőszóra.

Google Trends és a Fluimucil

Az alábbi ábrán látod azt a kiugró értéket, nos ott robbant a „De miért” bomba. Nem is kell magyaráznom sokat, az ábrán a Fluimucil keresőszó google statisztikáját látod, ennyire megugrottak a keresések száma. Van itt még valami!!!

Fluimucil keresések száma a Google-ban - Google Trends
Fluimucil keresések száma a Google-ban – Google Trends

Biztosan nőtt a Fluimucil termék eladási száma

Látható, hogy a termék árára, és a termékre is többen keresnek rá, nemcsak a reklámra a poén miatt.

Fluimucil - google trends
Fluimucil – google trends

Be mentem a közelemben lévő öt gyógyszertárba, és megkérdeztem, hogy többen érdeklődnek-e a Fluimucil termék iránt, többen veszik… És nem lepődtem meg a válaszon, hogy igen, azóta a forgalom erre a termékre megduplázódott  az általam meglátogatott gyógyszertárakban (még ügyeleti idő alatt is). Az egyik pénztáros mondta, hogy még nevettek is az egyik vevővel a reklámon, és beszélgettek a mémekről (vagy ahogy ő mondta, humoros képekről).

Memejacking – cégek és a mémek

Nem is kétség, hogy a reklám jobban elérte a célját, mint a készítők gondolták, és a forgalom megugrott a fenn említett termékre. Sőt látod, hogy még ide is bekerült. Elvileg memejackingnek hívják a marketingben az ehhez hasonlót. Gyakorlatilag a legtöbb (külföldi) portálon csak arról írnak, hogy a cégek miként tudnak mémeket használni, és mire. Sajnos nehéz kreálni olyan esetet, hogy abból biztosan mém legyen, és így a termékünket felkapja a média. Ezt még nem találták ki a marketingesek. Pedig jó reklám ez most a cégnek, egy ideig ellesznek vele a közösségi oldalakon. De még egy cikk erejéig én biztosan foglalkozni fogok vele 🙂 Így nézz majd vissza ide!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!