Ezt te is alkalmazni tudod! Egy helyi üzletet közösségi finanszírozó kampánnyal indítanak be.

Ezt te is alkalmazni tudod! Egy helyi üzletet közösségi finanszírozó kampánnyal indítanak be.

El lehet indítani egy helyi vállalkozást közösségi finanszírozó kampányból is? A válasz igen. Vagyis a válasz az is, hogy meg kell próbálni, ha nem sikerül, akkor természetesen más finanszírozási formát kell keresnünk. Miről van szó? Sajnos hazai közösségi finanszírozó oldal nincs, de azt is át lehet hidalni (tippek a cikkben). Először nézzük meg a következő példát, aztán átültetem a hazai piacra.

Képernyőfelvétel (492)

Egy coworking irodahálózat (közösségi irodák) elindítását közösségi finanszírozással szeretnék megoldani. Az Indiegogo oldalra feltöltötték a bemutatkozójukat (ide kattintva eléred). Na és most fogod azt mondani, hogy “Na, most ez komoly?” Szóval az a helyzet, már most tudom, hogy nem sikerül összegyűjteniük a pénzt (ettől még sikeresek lehetnek), de ettől még ez egy jó példa. Mivel a közösségi finanszírozó oldal egy jó lehetőség arra, hogy minimális kockáztatással kihasználjunk egy lehetőséget. Ha az első 24 vagy 48 órában nem érkezik be több tízezer dollár vagy euró, akkor a kitűzött cél nem fog összegyűlni. Bár már így is meg tudják nyitni a közel 2 millió forintból, vagy legalábbis már az is segítség. Legalábbis Berlinben már valamit tudnak csinálni. Főleg azért is, mert olyan területen vannak, ami amúgy is startup terep. Na most egy ilyen gyűjtés eredménye miatt felfigyelhet rájuk egy kockázati tőkés. Vagy amikor prezentálnak, ezt is bemutatják. Sokat dob rajta. Na, de nézzük mi van itthon. A bemutatkozó videójuk alatt folytatom.

Nézzük, miért lehet jó egy cégnek a közösségi finanszírozás

  1. Egy új termék bevezetését, sőt, megfinanszírozását is elindíthatjuk így. Például szükségünk van a termék legyártásához egy nagyobb géphez, akkor ez is lehet a finanszírozás egyik szelete. Legyél kreatív!
  2. A közösségi finanszírozó kampány alapból marketingcélra is nagyon jó, mivel nagy nyilvánosság elé kerül a projekt, így nem csak a vevőket, hanem akár későbbi partnereket is szerezhetünk vele. Sőt, akár még be is kerülhetünk a médiába egy jól sikerült kampánynak köszönhetően.
  3. Nem akciózással szerzünk vásárlókat, sőt, előleget, hanem egy érthetően felépített kampányban a vásárlók meg is értik, hogy miért kapják meg olcsóbban, miért jó az, ha előre fizetnek. Ez részben egy újdonság is, amivel meglévő vevőket még jobban magunkhoz tudjuk “láncolni”. Új vásárlókat, sőt, új törzsvásárlókat lehet ezzel szerezni, főleg akkor, ha olyan terméket, szolgáltatást dobunk a piacra, amihez kapcsolódó terméket tudnak továbbértékesíteni a vásárlóknak. Arról nem is beszélve, hogy külföldi piacra is be tudnak szállni.
  4. Természetesen jól meg kell tervezni az ilyen kampányokat az elejétől a végéig, kitalálni mitől lesz egyedi, mikor és ki fog róla hallani… Ez azért is fontos, mert ne legyünk naivak, itt is kell majd marketingre költenünk. Előnyöd lehet még: mindig jó, ha változatos a céged, ha tud felmutatni újdonságot. Nos egy ilyen kampánnyal igenis fel tudsz mutatni valami extrát is, ami tovább erősíti a márkádat.
  5. Hol hirdesd meg a közösségi finanszírozó kampányod? Ebben a cikkben olvashatod: 3 dolog, amiért egy meglévő vállalkozásnak is érdemes közösségi finanszírozó kampányt indítania (itthon is)

Egyébként ötlet: érdemes figyelni ilyen közösségi finanszírozó kampányokat vagy éppen terjeszkedő startupokat. Én már találkoztam olyannal, akik behoztak egy külföldi startupot. Ezzel teremtettek maguknak állást. Itt írtam róla: >>>> Így szerezz magadnak biztos állást (kb.) egy évre – 3. rész – Hozz be egy startupot!

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

Fotó: Marcel Gasser/Indiegogo

Kommentek