Ezeken a pontokon menj végig, mikor a startupod / vállalkozásod beindításán gondolkodsz

Ezeken a pontokon menj végig, mikor a startupod / vállalkozásod beindításán gondolkodsz

Van egy jó ötleted? Szuper! Akkor máris kezdheted kidolgozni. A következő lista csak egy vázlat lesz, de ezzel máris több mindent tettél azért, hogy sikeresen elindulj (mármint, ha kidolgozod). Továbbá ahhoz is segítséget nyújt ez a cikk, ha egy befektetővel/kockázati tőkéssel találkozol, akkor ezekre lesz ő is kíváncsi, illetve prezentációban is majdhogynem elég ennyit szerepeltetni. Könnyebben meg tudod győzni. Itt a lista! Ha ez nem elég, akkor görgess lejjebb a cikk második felében további inspirációt találsz!

1. Az ötlet röviden / a vállalkozás röviden

1-4 mondatban fogalmazd meg az ötleted, mivel is fog foglalkozni a vállalkozásod. 

2. A probléma / Lehetőség felvázolása (Problem / Opportunity)

Ide kerül az, hogy mire ad megoldást, vagy milyen lehetőséget ad a startupod. 

3. Megoldás (Solution)

Mi az, amivel ezt eléred, mi a szolgáltatás, termék…?

4. Piac mérete / Nyújtott előnyök, hasznok (Market Size / Benefit).

Konkurencia elemzés, piac elemzés, akár különböző weboldalak statisztikáját, felmérését használva. 

5. Üzleti Modell (Business Model)

Ide kerül, hogy milyen üzleti modellt alkalmazol, vagyis
– Honnan lesz bevételed?
– Mi a termék, szolgáltatás, mennyi termék…?
– Milyen marketing csatornákat használsz?
– Hogyan, mivel győzöd meg a vásárlókat, hogy megvegyék. 

6. Versenyelőny (Competitive Advantage)

Fogalmazd meg, mi az, amivel többet tudsz nyújtani a konkurenciánál, vagy azt másképpen csinálni.

7. Csapat / Új munkatársak (Team / Hires)

Gondold át, hogy ki kell a csapatba, aki akár, mint cégalapító is részt vesz a startupban.
Egyedül nehéz felhúzni egy nagy startupot, kellenek társak.

8. Piacra lépési stratégia (Traction)

Itt a már üzleti modellben említett marketing stratégiát bontsd ki. Mi az, amivel először elindultok….

Ezt a listát alkalmaztam a Minner Startup ötleteinél is:
Startup ötlet: 1. Affiliate rendszer üzemeltetése – cégek és weboldal/blog tulajdonosok összekapcsolása
Startup ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek
Startup ötlet: 3. Referencia kell – portál
Startup ötlet: 4. Instagram képből bevétel – instastock
Startup ötlet: 5. város/régió applikáció franchise, egyéb app franchise
Startup ötlet: 6. ötlet – 3D nyomtatás, 3Doodler/3D nyomtató toll kiegészítő + közösségi finanszírozó kampány
Startup ötlet: 7. ötlet – Big data biznisz, pénzre váltható adatok
Startup ötlet: 8. ötlet – Okos otthon, IoT eszközök a lakásban
Startup ötlet: 9. barter oldal/közvetítő, időbarter portál
Startup ötlet: 10. Online pénztárca transfer portál/online pénzváltó/küldő – Fintech startup ötlet
Startup ötlet: 11. havidíjas weboldal szolgáltatás üzemeltetése
Startup ötlet: 12. Celeb “karrier” applikáció – pl. Berki Krisztián, Kasza Tibi, Győzike app

További inspiriáció

Az Így használd a Minner vállalkozás ötleteit című cikkben leírt tippek:

Ha ezt végigcsinálod, akkor nagyobb eséllyel fogod beindítani a vállalkozásod, és akár tőke sem kell hozzá.

1. Nézz rá az ötletekre (Minner vállalkozás ötletekre), majd írd fel melyik tetszik neked.
2. Amelyik tetszik, azt olvasd át többször is. Értelmezd. Néha megesik, hogy nem mindig ugyanarra gondolsz, amire én, amikor leírtam. Ezzel nincs semmi baj. Sőt miattad lesz még egyedibb a létrehozott vállalkozás.
3. Keress rá hasonló cégekre. Nézd meg mit csinálnak, milyen a marketingjük, árazásuk. Ezeket írd fel. (Fontos, nem minden esetben érdemes másolni, mert lehet rosszul csinálják.)
4. Fogj egy papírt, és írd fel az ötletet! Írd le:
– szerinted kik lesznek a vevőid,
– ők mennyit fognak fizetni,
– hogy éred el őket, milyen reklámozási csatornákon, melyik kb. mennyibe fog kerülni, mennyi időd lesz rá
– ki a konkurencia, ki lehet partnered
– írd fel a vásárlás, üzletkötés, szerződés kötés menetét, vagyis azt, hogy mi fog történni a vásárlóddal, ügyfeleddel, vevőddel
5. Weboldal: Ne erre helyezd a hangsúlyt! Mindenki ezt kezdi először megtervezni. Rólunk rovat meg miegymás. Most komolyan, anyukádon kívül kit érdekel, hogy te vagy az XY.hu weblap tulajdonosa, vagy adott cég tulajdonosa? Főleg az elején? Senkit. Én hónapról-hónapra olvasom a Forbes újságban a cégekről a riportokat, illetve a Haszon Magazinban is, de egy cégtulajt se tudnék hirtelen visszamondani neked. Nem jegyeztem meg őket.
6. Email: Egy email nem email. Ezt már leírtam abban a cikkemben is, ami arról szólt: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? Hogyan tudok vásárlót szerezni?
Szóval ne azzal foglalkozz, hogy mit írsz az emailben, nem fogsz tudni csak azzal eladni, sőt el kell, hogy keserítselek, hiába írsz rá cégekre, nem fognak szóba állni veled. Az emailt csak akkor küld már, ha beszéltél valakivel személyesen, vagy telefonon. Vagy valamelyik online promóciódban felvette veled a kapcsolatot.
7. Marketing. Az előbb belinkelt cikkben leírtam, milyen csatornákon tudsz ügyfeleket szerezni. Érj el minél több embert és nem lesz probléma. Ezen dolgozz majd a legtöbbet. Írd fel milyen módon tudsz minél több emberhez eljutni, abból hogyan tudsz stratégiát csinálni, mit lát először, másodszor, harmadszor mindaddig amíg vásárlóvá nem válik.
8. Ha még eszembe jut valami, akkor kibővítem ezt a cikket. Először a fenn leírtakat tedd meg és utána jön magától minden!

A vállalkozás ötleteket itt találod! Kattints ide! 

Ha további kérdésed van, akkor írjál a Minner Facebookján chatjén keresztül és kérdezz az ötletről. Valósítsd meg minél előbb! Hajrá! Sok sikert!

Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek