Többször is azt tapasztaltam, hogy az emberek, sőt a vállalkozók sem ismerik a lehetőségeiket, a piacukat. Ez azért előnyös számodra, mert piaci előnyöd lehet, sokkal jobban el tudsz adni, ha erre rájössz, illetve akkor, ha elolvasod ezt a cikket, és ténylegesen bele is gondolsz.
Tudtad, hogy:
- Attól, hogy más konkurencia is van a piacon, nyugodtan elindíthatod a szolgáltatásod, a terméked. Tudod miért? Azért mert a konkurencia sem tud mindenkinek megfelelni. Mindig lesz olyan, aki téged fog akarni, vagy valamiért nem szimpatikus számára a konkurencia terméke. Erről itt is írtam: Már van ilyen vállalkozás, miért indítsak egy hasonlót?
- A piac méretét alábecsülik
Sokan úgy dobják a fiókba a vállakozás ötleteiket, hogy azt gondolják, erre nincs piac. Tudod ez olyan, mint amikor azt mondják: „Jajj, befeketés, tőzsde? A brókerbotrányok után nincs már piaca, nincs pénze az embereknek amúgy sem.” – Ezen mindig mosolygok. Képzeld, a Budapesti Értéktőzsde forgalma azóta nőtt, sőt kétszámjegyű növekedést értek el a részvények 1,5 év alatt (botrány óta).
Remélem érted! - Elavult marketing módszereknek gondolnak több régóta fennálló marketing eszközt is, pedig élnek és virulnak most is :
Egy reklámposztom alá valaki azt írta, hogy hideghívás/telemarketing már elavult, múlt századi módszer. Szeretem, amikor olyanok trollkodnak, akik nem értenek ehhez a piachoz, nem tevékenykednek rajta. Azt kell mondjam, él és virul a telefonálás. Mindnekinél nála van a mobil (azzel kelünk, fekszünk), és összekötve a többi marketing eszközzel csodát lehet művelni. Ezt a hideghívás oktatás szolgáltatásomat reklámoztam (erre jött a troll komment): Vállalom, hogy 1 órán át értekesitem (telefonon) a terméked/szolgáltatásod – és ezért nem kérek pénzt
A DM levélről már írtam a Minneren. Most újra úgy tudod alkalmazni, hogy hatékonyabb is lehet, mint régen. Erről itt írtam: Dm levelet a postaládába? Újra megéri kiküldeni?
De ez még semmi, vállalkozás öltetet is kitaláltam a DM levélhez: Indíts vállalkozást: 10. ötlet – DM levél kiküldése, szerkesztése
- Sokan a lehetőségeikkel sincsenek tisztában
Nincs olyan, hogy hülye kérdés. Így örömmel veszem, ha valaki ír nekem a Minner FB chatjén keresztül. Néha meglepődök viszont, amikor egy webshop tulajdonos rámír és kérdi, vajon mi lehet nála a probléma, vagy mivel tudja jobban felpörgetni az eladásokat. És akkor látom, hogy nem használ remarketinget. Rákérdezek, kiderül azt se tudja mi az. Ami nem lenne baj, de könyörgöm, ha picit rákeres a „webshop marketing” kifejezésre a Googleban, akkor már az első 5 találat valamelyikbén biztosan említik, hogy van ilyen. Érted? Használd a google-t!!!!
Ha még eszembe jut valami, le fogom írni. Ezt a cikket motivációként írtam. Vágj bele, hódíts meg új piacokat, szerezz új ügyfeleket! Hajrá!
Szorosan ehhez kapcsolódó cikkek:
Vágj bele most! Indítsd el a vállalkozásod! Kattints ide, és tudd meg, miért most!!!
Mire/miért fognak fizetni neked a cégek/vásárlók?
Oszd meg ismerőseiddel ezt a posztot! Vigyünk együtt sikerre egyre több vállalkozást!