Egy-két naptáras/eseményekkel foglalkozó startup ezzel a trükkel szerez új ügyfeleket. Szemtelenek, vagy zseniális ötlet?

Egy-két naptáras/eseményekkel foglalkozó startup ezzel a trükkel szerez új ügyfeleket. Szemtelenek, vagy zseniális ötlet?

Pár napja az email fiókomban éppen gyomláltam a spam leveleket. És 2-3 levél jött természetesen arra is, hogy a soron következő Minner eseményt, rendezvényt reklámozni tudom adott oldalon, startupon keresztül. Ezek a levelek már 1-2 napra rá meg szoktak jelenni a postafiókomban, amikor aktiválom az eseményt. És ekkor eszembe jutott, hogy a Minneren olvasható vállalkozási ötletekhez is kapcsolódhat ez a trükk, vagy legalábbis valamit tanulhatunk belőle. Na nézzük is, miről van szó!

Az eseményekkel foglalkozó startupok trükkje

Képernyőfelvétel (652)

Az ilyen startupoknak általában az az üzleti modelljük, hogy a Facebook api-ján (hozzáférnek a Facebook naptár adatbázisához) keresztül a saját oldalukon is listázzák a létrehozott eseményeket. Egyrészt a felhasználók kicsit jobb felületen látják az eseményeket, mint a Facebookon (lásd cikk borítóképe fent, vagy kattints ide). Másrészt az esemény szervezőinek lehetőséget adnak meghatározott díj ellenében, hogy kiemeljék az eseményeiket az oldalon, illetve segítenek a többi közösségi oldalon is reklámozni (Facebook, Google…).

Ismerős az üzleti modell? Naná! A Minner 153. ötletében is hasonló van – Online naptár üzleti, kulturális eseményekhez, de még ehhez kapcsolódik ez az ötlet is:  “Ha nincs eszed, legyen noteszed!” Na ebből csináljunk pénzt! – Marketing tippek + vállalkozási ötletek egy cikkben

Leírom pontokba szedve, hogy mit is csinálnak, hogy szereznek reklámozókat emaileken keresztül:

  • A Facebookon böngészik a létrehozott eseményeket, megkeresik az adott Facebook oldal elérhetőségét (a legtöbb a névjegyben is megadja). Ezt nem manuálisan teszik, hanem a FB-hoz kapnak hozzáférést (ún. api-n keresztül.), így valójában másodpercenként rengeteg adatot tudnak begyűjteni, és manuálisan alig kell belenyúlniuk, mindent automatizálnak.
  • Küldenek egy emailt, amiben a szolgáltatásaikat reklámozzák. Eddig már kaptam olyat, hogy ők megoldják a reklámozását pl. Facebookon keresztül is, csak küldjek pénzt 🙂
  • Figyelnek rá, hogy az email tárgyában szerepeljen az adott Facebook oldal neve + esemény címe.
  • Látható, hogy amit csak tudnak, automatizálnak.

Felmerült bennem a kérdés, hogy spam levélnek minősül-e a megkeresés. Valójában nem, mivel főleg üzleti oldalak hoznak létre ilyen eseményeket, és ha őket keresik meg ilyennel, az jogilag nem minősül annak. Persze te mondhatod, hogy “Na, már megint egy reklámlevél…”

Mit tanulhatunk tőlük?

Egyrészt az automatizálást, hogy például használják az úgynevezett api-kat.  A nagyobb oldalak megnyitják az adatbázisukat a fejlesztők előtt (persze egyes dolgokat korlátozva). Ez két irányú dolog lehet, egyrészt – ahogyan ezek a cégek csinálják – adatokat tudnak kinyerni, másrészt adatokat tudnak küldeni (lásd chatbotok). Másik pedig, hogy valójában egyből a célcsoporthoz jutnak el. Az automatizálás révén kevés munkaerőre van szükségük, költséghatékonyan működnek.

Ehhez kapcsolódó ötletek:

Kommentek