Egy kávézóban mellettem akkora hülyeséget mondtak a Facebook marketingről, hogy majdnem odamentem…

Egy kávézóban mellettem akkora hülyeséget mondtak a Facebook marketingről, hogy majdnem odamentem…

Szabadúszóként többször szoktam kávézókból is dolgozni és ilyenkor előfordul, hogy hallom a körülöttem lévők beszélgetését. Egyik nap két üzletember ült le kávézni, és valami projektről kezdtek el beszélgetni. Elég nagy hangerővel voltak, és mivel kb. 2 méterre ültem, így mindent hallottam. Még csak azt sem lehet mondani, hogy hallgatóztam, mert a kávézóban mindenki hallotta, miről beszélnek. Nem is maradtam ezért sokat, mert így nehéz volt koncentrálni, de közben egyetlen egy mondat megütötte a fülem.

“a Facebook már nem menő, felesleges rajta reklámozni, helyette a Twitter, én is azt használom már, mint közösségi oldal…” – mondta a kávézóban egy ismeretlen az üzleti partnerének

Hirtelen rájuk is néztem, felkaptam a fejem erre a mondatra. Mondom “huhh…” Vajon tudja, hogy mennyi aktív Facebook felhasználó van? Vajon tudja, hogy 5 millióan használják idehaza aktívan? Mondtam magamban oké, utána nézek, vajon miért mondhatta ezt. Ellenőrzöm több helyen, mégis figyelnem kell az ilyen reakciókat is.

A Google szerint a Facebook stabilan tartja a népszerűségét a Twitter majdnem egyenlő a nullával idehaza. Az alábbi ábrán a Google Trends adatokat látod az elmúlt 1 évre vonatkozóan (Magyarország). Semmi kiugrás a Twitter esetében. Sőt még  a FB ugrott meg az elmúlt hónapban. Nézzük tovább!

Képernyőfelvétel (229)

Mennyien használják idehaza a Twittert?

Találtam egy 2016-os statisztikát, ami szerint bár 631 000 hazai felhasználója volt akkor a Twitternek Magyarországon, mégis nagyon kevés abból az aktív felhasználó (2%).
kozossegi-media-magyarorszag-2016-03-1024x640

Konklúzió

  • Tényleg hülyeséget mondott.
  • Ettől még nem kell elvetni a Twittert, lehet olyan cég, akinek megérheti ott reklámozni. Bár B2B, üzleti reklámra még mindig a LinkedIn jobb, mint a Twitter.
  • A Facebookra koncentrálnak a hazai cégek is, több embert lehet elérni, a szűrési és targetálási lehetőségekben pedig a FB a legjobb. Továbbá aktív felhasználók szempontjából még inkább kenterbe veri a Twittert.
  • A Facebookot időnként temetik a felhasználók, vagy a média, de úgy látszik nem igen pártolnak el tőle a felhasználók. Úgy beépült a mindennapokba, mint a Google.
Share Button

Ez is érdekelhet

Kommentek